/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
tenor banjo
Fra : erik0905
Vist : 1809 gange
50 point
Dato : 18-09-05 21:36

jeg er intersseret i at købe en tenor banjo, og har fået tilbudt en Kasuga, nogen der kender dette mærke , eller kender en anden , som er til salg ?

Accepteret svar
Fra : knolp

Modtaget 60 point
Dato : 18-09-05 22:48

Jeg bliver nødt til at advare dig når du nu skriver at du vil købe en banjo... Man mister let sin troværdighed i musiker kredse. Men personligt har jeg ejet og spillet på to banjoer... (flere en de fleste)

Den første var sikkert en Kasuga. Billigt instrument. Du er ikke i tvivl når du får en kvalitetsbanjo på sødet men der er uhyggeligt langt imellem dem. Jeg har været heldig at møde en banjobyger fra Vitinge på Fyn som har lavet 12 kvalitets instrumenter. Men de er dyre! Start med Kasugaen til du ved om det er noget du vil fortsætte med. Det er nemt at spille på en banjp pg hvis du vil hurtigt igan med akkorder så tjek hjemmeside http://www.plonk.dk/henrik/ hvor du også finde nærbilleder af min banjo. (ikke for børn)
Hvis du vil høre vores musik skal du herind http://plonk.mymusic.dk/

Det er et lystigt instrument som man nemt bliver upopulær på at øve sig på. (på linje med blokfløjte)

Held og lykke

Henrik

Godkendelse af svar
Fra : erik0905

Dato : 19-11-05 22:24

Tak for svaret knolp.