/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Betaling ved porto
Fra : anetteogjesper
Vist : 494 gange
70 point
Dato : 18-09-05 11:40

Hej

Vi har dennne side www.xxxxx.dk

Vi skal til at tage betaling for porto (25 kr.) og det er såmænd nemt nok at ændre, men vi ville gerne lave det sådan, at når det totale køb overstiger 500 kr. er det gratis. Er der nogen der kan hjælpe med den kode?

Jeg sender koderne med mail til en der kan og vil hjælpe

Accepteret svar
Fra : nebis

Modtaget 70 point
Dato : 18-09-05 12:18

Du skal gøre noget lignende dette:

Kode
$porto = 25;

$koeb;

if($koeb > 500)
{
$porto = 0;
}

$betaling = $koeb + $porto;

Hjælper det?

Kommentar
Fra : nebis

Dato : 18-09-05 12:19

Hov, linie 2 hvor der bare står $koeb; skal slettes den gør ingenting...

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 18-09-05 22:28

Det skal indsættes i nedenstående koder:

Kode
<body>
<div align="center">
<div class="overskrift">Dine informationer</div>
</div>

<form action="kasse.php" method="post" onsubmit="return formvalidation(this)">
<div class="beskrivelse" style="float:none">
<div class="beskrivelseHead">Betalingsmåder</div>
<input type="radio" name="betaling" value="creditcard" checked> Dankort 00.00 kr.<br>
<input type="radio" name="betaling" value="bank"> Bankoverførsel 00.00 kr.<br>
<input type="radio" name="betaling" value="ewire"> Ewire 00.00 kr.<br>
<input type="radio" name="betaling" value="GreenZap"> GreenZap 00.00 kr.<br>
</div>
<br>

osv...

Kode
$display_block = "";
$OrdreNummer = 0;
$pay_Send = array("betal" => array ("creditcard" => "00.00", "bank" => "00.00", "ewire" => "00.00", "GreenZap" => "00.00" ),
"tekst" => array ("creditcard" => "DanKort", "bank" => "Bankoverførsel","ewire" => "Ewire", "GreenZap" => "GreenZap"));

// Hent ordre nr. & update nr i tabel 'ordre_nr'
function hentOrdreNr() {
   $onr = mysql_result(mysql_query("SELECT * FROM ordre_nr"),0) or die(mysql_error());
   $onPlus = mysql_query("UPDATE ordre_nr SET nr=nr+1") or die(mysql_error());
   return $onr;
}

// Slet indhold i indkøbsvogn & optimiere (tabel 'orders' & 'store_shoppertrack')
function clearKurv($PHPSESSID) {
   mysql_query("DELETE FROM orders WHERE session_id = '$PHPSESSID'") or die(mysql_error());
   mysql_query("DELETE FROM store_shoppertrack WHERE session_id = '$PHPSESSID'") or die(mysql_error());
   mysql_query("OPTIMIZE TABLE orders,store_shoppertrack") or die(mysql_error());
}

// Validering af varen
$select_ordre = mysql_query("SELECT * FROM orders WHERE session_id = '".$PHPSESSID."'") or die(mysql_error());
$sel_ord = mysql_fetch_array($select_ordre) or die(mysql_error());

// Check om der findes en ordre
// hvis, hent ordre nr & sæt betalings type og pris
if (!empty($sel_ord)) {
   $OrdreNummer = hentOrdreNr();
   $pris = $pay_Send["betal"][$sel_ord['betaling']];
   $betaling = $pay_Send["tekst"][$sel_ord['betaling']];
} else {
   header("Location: forside.php");
   exit;

osv...

Kommentar
Fra : Angband

Dato : 21-09-05 22:48

er der lagt porto på i koden?

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 21-09-05 23:43

Hvis der indsættes et tal her så er det pålagt varen:
$pay_Send = array("betal" => array ("creditcard" => "30.00", "bank" => "00.00", "ewire" => "00.00", "GreenZap" => "00.00" ),
"tekst" => array ("creditcard" => "DanKort", "bank" => "Bankoverførsel","ewire" => "Ewire", "GreenZap" => "GreenZap"));

<input type="radio" name="betaling" value="creditcard" checked> Dankort 30.00 kr.<br>

m.m

Kommentar
Fra : Angband

Dato : 23-09-05 08:26

hmmm kan ikke lige overskue det men i burde lave jeres database struktur om med hensyn til odrenummer:

$onPlus = mysql_query("UPDATE ordre_nr SET nr=nr+1") or die(mysql_error());

hvis der er mange brugere på kan det gå galt

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 23-09-05 09:55

Hej Angband

Du kunne vel ikke tænke dig at kigge på koden?

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 18-10-05 11:36

Hej

Jeg har brug for lidt professionel hjælp til at kigge på min kode, det handler om porto og bekræftigelses feldt m.m, kun småting, men jeg kan ikke overskue det... Jeg tilbyder som hjælpeløn en gave fra vores side eller en gratis reklame på vores side....

mvh
Anette
www.xxxxx.dk

Godkendelse af svar
Fra : anetteogjesper

Dato : 16-01-06 20:44

Tak for svaret nebis.

Kommentar
Fra : nebis

Dato : 16-01-06 22:51

Jeg vil da gerne hjælpe yderligere til uden betaling, skriv hvis I er interesserede...