/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Sidste-øjebliks-billetter?
Fra : Axelise
Vist : 508 gange
200 point
Dato : 17-09-05 19:31

Er det rigtigt hvad nogen siger, at man kan gå ud i lufthavnen med en pakket kuffert og gå til skranken hos de forskellige selskaber? Nogle siger, at man altid kan få en billig rejse på denne måde, - for mig lyder det lige lovlig meget som et stort sats.
Er der nogen her der har prøvet det?
Og er der nogen der kender til rejseselskabernes kotume m.h.t. at sælge restpladser? De har jo masser af uspecificerede rejser 6-7 dage før afrejse, - men der må vel også være nogle GODE rejser med GODE hoteller, som bliver solgt billigt? Skal man ind på sine grædende knæ hos et rejseselskab dagen før afrejse, hvis man skal have en god rejse til en billig pris?
Eller er der andre tricks?

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 210 point
Dato : 17-09-05 19:35

Jeg har gennem www.mytravel.dk taget en last minute rejse til Madeira, det var et luksushotel vi fik, faktisk bedre end

dem der havde bestilt flere måneder før hjemmefra. Jeg var ellers noget betænkelig, for jeg er ikke meget for at dele

bad/toilet på gangen med andre. Guiden på Madeira, sagde at det faktisk mest var i Ægypten man kom ud for det, jeg

ved så ikke om det er rigtigt. Jeg tror stadig på at man kan få billetter i lufthavnen, men jeg går med livrem og seler

og ville blive temmelig skuffet, hvis jeg ikke kom afsted.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-09-05 19:37

Jeg glemte at sige, at vi købte rejsen dagen før afrejse, og vi vidste ikke hvad vi kom frem til, men vi blev meget

positivt overraskede

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 17-09-05 19:42

Hos Tjæreborg gør de jo nærmest et stort nummer ud af, at de ikke anbefaler "uspecificerede" rejser til familier med børn eller gæster, der stiller krav til komfort og faciliteter. De advarer imod at byggestøj kan forekomme og at man kan risikere at blive flyttet under opholdet.
Og det lyder jo altsammen ret utiltalende. Man forestiller sig nærmest et værelse ud til en byggeplads og et toilet der bare er et hul i jorden....
Jeg tænker bare, at selvom de skriver "uspecificeret", så må der da også være folk, der må afbestille i sidste øjeblik på grund af sygdom f.eks., og som har bestilt godt hotel? Alle uspecificerede rejser kan vel ikke være noget lort?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-09-05 19:49

Jeg syntes de bygger evig og altid sydpå. Du kan jo gå ind på Tjærborgs hjemmeside, og se hvad de har at tilbyde,

jeg tror bestemt ikke på, at de sådan lige lejer et hotelværelse til last minute gæster. Og jo selvfølgelig er der stadig

jo der er folk der må afbestille i sidste øjeblig pga sygdom m.m.. Jeg kan kun sige efter hvad vi har oplevet, vil jeg ikke

værebekymret for at gøre forsøget igen, men jeg ville nok ikke vælge Tjæreborg, når de siger sådan, jeg kan bare ikke

forstå de gør det, for de vil jo da gerne have flyene fyldt op. Vi ville gerne have haft en lejlighed, men det kunne de

ikke love, så vi havde taget el-kedel osv af småting med, men vi havde endda et lille køkken. Ehm nu har jeg ikke lige

tjekket det, men er Tjæreborg egentligt ikke med i mytravel??

Godkendelse af svar
Fra : Axelise

Dato : 20-09-05 07:52

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-09-05 07:54

Selv tak, og god tur (for jeg håber da i vover forsøget)