/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Melatonin til at sove på
Fra : Katka
Vist : 10834 gange
100 point
Dato : 21-10-02 19:33

Jeg har problemer med at sove her om vinteren og har hørt at melatonin er
godt at sove på. Men hvor kan jeg købe det, er der en som ved hvor jeg kan henvende mig?

Med håb Katka

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 21-10-02 20:41

Jeg fik ikke gjort det sidste link klikbart, så her kommer det igen:
http://www.worldwidelabs.com/index.asp

Accepteret svar
Fra : wacher

Modtaget 110 point
Dato : 21-10-02 20:50

Jeg troede egentlig at det var forbudt i Danmark. Det var det ihvertfald en gang...
men åbenbart ikke længere idet man kan bestille det her:

http://www.helsetemplet.dk/Produkter/melatonin.htm

Godkendelse af svar
Fra : Katka

Dato : 24-10-02 19:33

Tak for svaret wacher.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-10-02 13:32

Hej katka

Man kan ikke få melatonin i Danmark, men du kan købe det på nettet her:
www.biovea.com

Venlig hilsen
Rie

"Katka" <Katka.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:AJWs9.148563$Qk5.5665391@news010.worldonline.dk...
> Jeg har problemer med at sove her om vinteren og har hørt at melatonin
> er
> godt at sove på. Men hvor kan jeg købe det, er der en som ved hvor jeg
> kan henvende mig?
>
> Med håb Katka
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-10-02 13:21

Hej Katka Ved at søge på Melatonin på www.dsgnet.dk DSGnet Helse og Bio
Reference, fandt jeg 16 artikler om Melatonin i forskellige sammenhænge.
Med venlig hilsen
Ole

"Katka" <Katka.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:AJWs9.148563$Qk5.5665391@news010.worldonline.dk...
> Jeg har problemer med at sove her om vinteren og har hørt at melatonin
> er
> godt at sove på. Men hvor kan jeg købe det, er der en som ved hvor jeg
> kan henvende mig?
>
> Med håb Katka
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Katka

Dato : 31-10-02 19:29

Tak Ole, jeg er meget glad for den henvisning

Mange hilsner Katka

Kommentar
Fra : bodiljensen

Dato : 01-11-02 23:20

Jeg har nogle oplysninger om melatonin,oplysningerne stammer angiveligt fra en læge ansat ved psykiatrisk afd.på Universitetet i Giessen,Tyskland.
Hvis man overdoserer melatonin er der risiko for bevistløshed, hjertedød eller psykiske forstyrelser.Derfor anbefaler lægen at man i stedet tager perikon.Perikon frisætter melatonin i kroppen og er et naturligt melatonin der er produceret af kroppen selv.
Det indkøbte melatonin er syntetisk.
Desuden vil jeg spørge om der er nogen der har erfaring med lysterapi som søvn regulerende middel ?
Venlig hilsen Birgitte