/ Forside/ Interesser / Helbred / Allergi / Spørgsmål
10  metteto 200
Hvad ville du gøre?
Fra : Iboga
Vist : 3999 gange
100 point
Dato : 17-09-05 11:46

Hejsa.

Er lige nød til at høre jeres menning.
Jeg har spist (meget længe) de allergi piller der hedder Alnok. Jeg har været meget glade for dem, men synes ikke at de dækker det de skal mere. Så jeg har købt nogle andre som koster det vide ud af øjene, kan ikke huske havd de hedder. (10 for 35kr. 30 for 95kr. skide dyrt)
Nå men det viser sig så at min astma er kommet frem igen efter jeg er stoppet med alnok, og jeg er mere eller mindre generet da jeg ikke er vandt til at mærke den.
Så nu er mit spørgsmål, skal jeg droppe de dyre allagi piller som virker fantastisk mod min allergi, og tage alnok som hjælper mod min astma, men hvor virkningen er ikke optimal mod min allergi.

Skal jeg bare lære at leve med min astma og vende mig til den igen, eller skal jeg leve med at allergi kommer frem i nu og næ?

- Jennifer

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-09-05 11:50

Du skal tage de allergipiller der hjælper, og så få tjekket din astma, der kan du også få forebyggende medicin, så du igen ikke mærker noget til den....Den forebyggende medicin hedder Spirocort, og er virkelig effektiv. Og nej du skal bestemt ikke lære at leve med din astma.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-09-05 11:52

De allergipiller der har hjulpet os bedst er Aerios, på recept

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-09-05 12:04

vent og se - det er tiden hvor astma begynder at dominere pga fugtigheden i vejret - lad lidt tid gå og opsøg så din læge - ingen grund til at tage for meget af heverken det ene eller det andet før man er 100% sikker.

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 17-09-05 12:07

En anden ting er så at (10 for 35kr. 30 for 95kr. skide dyrt) virker temligt billigt, eller normalt.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-09-05 12:13

Jeg vil godt give miritdk ret i, at man ikke bare skal tage medicin, men man får altså heller ikke bare astmamedicin udleveret, man skal ikke overhører en astma, derfor når du har gener fra luftvejene, så opsøg din læge, han/hun skal så nok bedømme om forebyggende medicin er nødvendig eller ej. Hvis så lægen skønner medicin er nødvendig, tja så er det det der skal til for at astmaen ikke skal gå hen og blive kronisk

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 17-09-05 12:34

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor meget din læge er med inde omkring dine spørgsmål, men hovedreglen er, at man ikke begynder at tage, eller stopper med medicin, uden lægens accept.

Nu skriver du, at Alnok ikke længere har den ønskede effekt på din allergi.
Nu ved jeg heller ikke hvad du er allergisk over for, men ofte er det sådan med allergi, at hvis man bliver testet allergisk over for visse ting (f.eks. dyr), så er det kun en stakket frist, at tage medicin og stadig udsætte sig for de ting man er allergisk over for.
Medicinen fjerner kun symptomerne, men på et tidspunkt bliver allergien værre og så oplever man at medicinen pludselig ikke længere har den ønskede virkning, og at man risikerer at udvikle allergi mod andre ting også.

Så mit råd er, at du taler med din læge om problemet, og hvis du ved hvad du reagerer allergisk på, at prøve at undgå de ting.

mvh dova

Kommentar
Fra : frueyde

Dato : 17-09-05 12:44

Kan kun give de andre helt ret, du skal til lægen og finde ud af hvilken og hvor meget medicin du skal have.
Astrazeneca som laver medicinen har lavet en rigtig god side til de som har astma, prøv at gå ind og kig på den.

http://www.minastma.dk/Default.aspx?nocookies=true
hilsen frueyde

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 19-09-05 21:13

Svaret fra Dova er simpelthen det rette.

mvh Bonto

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 19-09-05 21:24

muligvis kan du blive vaccineret, så din allergi holder op, men det er en omfattende behandling.

Bliver selv vaccineret for både husstøv og græs, og både kløen og luftvejene er betydelig bedret...

denne vaccination er en blivende behandling.

good luck

Godkendelse af svar
Fra : Iboga

Dato : 20-09-05 10:23

Hej alle.

Tak for svarne alle sammen.
Faktisk er det kun en midlertid løsning da jeg skal have imunterapi i oktober, har længe vist at jeg var allergisk over for katte. Og jeg håber lidt at når min allergi forsvinder, falder min astma også. Nok ikke helt, men et godt stykke. Men jeg skulle måske få nosset mig sammen til at besøge min læge ang astma.

Mange tak alle sammen.
- Jennifer