/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
El komfur slog relæet fra
Fra : LNM
Vist : 465 gange
200 point
Dato : 16-09-05 19:28

Der kom vand ind ved en af kogepladerne på mit komfu og relæet slog fra, men efter at have slået ellen fra på komfuret og skiftet sikringen, sker der intet !! <<<<<<<<<jeg har målt alle sikringerne de er ok. Før jeg slukkede for komfuret kunne lyset i ovnen tændes og da jeg skruede op for 2 kogeplader kom er en smule lys i loftslampen i køkkenet.!!!

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 16-09-05 19:32

Prøve lige at sluk og tænd HIFrelæet et par gange og se om der kommer strøm på igen
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 16-09-05 19:33

Måske er HFI relæet faldet? Nogle gange glemmer man lige at tjecke det.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 16-09-05 19:33

Ok, de krydsede hinanden

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 16-09-05 19:34

Det tyder på at der er afbrydelse i Nul leder i tavlen, eller i hfi relæet. Det skla du have en elektrikker til at kigge på da dårlige forbindelse laver varme - og i værste tilfælde bramd
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 16-09-05 19:35

det er helt ok "vil.du" vi er tilsyneladende ikke uenige...

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 16-09-05 19:43

Det er altid en go' ting Benjamin

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-09-05 20:10

Du skal ha' fat i en elektriker.

Det der med "skrue op for kogepladen, så kommer der lys i loftlamperne" lyder meget forkert, og tyder på, at du har en alvorlig fejl i dit elsystem, så afbryd for en sikkerheds skyld den del af systemet som komfur og loftlamper kører på (pil sikringerne ud).

mvh dova

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-09-05 20:11

Jeg formoder at relæet ikke slår fra længere, og at alt lys fungerer i huset (Ellers kunne du jo heller ikke skrive dette på computeren)
Så kan vi jo se bort fra fejl på HFI-relæet.
Mon ikke bare der stadig er gået en sikring i den 3-polede sikringsafbryder, prøv at bytte dem helt ud med nye.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 16-09-05 20:58

Man kan ikke se bort fra HFIrelæet, pallebhansen, der kan være op til flere grupper på måleren, således at computeren ikke er på samme gruppe som køkken.
Her i huset har vi f.eks. to HFI relæ.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 16-09-05 21:07

"da jeg skruede op for 2 kogeplader kom er en smule lys i loftslampen i køkkenet.!!!"
Det ligner en Nul fejl...
Hvor den er ved jeg ikke men hfirelæet har jo slået fra så kan det jo godt være i dette der er fejl.
(det er jo set før....)

Kommentar
Fra : LNM

Dato : 18-09-05 20:09

Fejlen er løst . Det var en mastsikring