/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Smootie?
Fra : Dirty_joker
Vist : 2518 gange
150 point
Dato : 16-09-05 11:36

Nogle der kender en side hvor jeg kan finde nogle opskrifter på forskellige frugt smootie!?

Evt også en opskrift på en sund pizza eller lasagne?
Har ikke kunne finde det rigitge..

Kommentar
Fra : Dirty_joker

Dato : 16-09-05 11:46

Det hedder Smoothie!? UPS!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-09-05 12:08

http://www.google.dk/search?hl=da&q=frugt+smoothies+opskrifter&spell=1

http://www.google.dk/search?hl=da&q=sund+pizza+opskrifter&meta=

kig gennem så er der rigtig mange

pizza og lasagne kan ikke blive bedre end du selv sørger for - bundene er ikke særlig sunde - men kan jo ikke undgåes

blot lidt til at du selv kan finde hvad du søger

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-09-05 12:09

forresten laver DVD færdigretter der er kaloriefattige - blandt andet lasagne - men jeg kan altså ikke se forskellen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-09-05 12:10

DVD ?????????? - skulle være DDV de danke vægtkonsulenter

Kommentar
Fra : majagierringe

Dato : 20-09-05 19:47

Hej dirty_joker:)

Jeg vil give miritdk ret i at DDV laver nogle gode lasagner, men er selv ret meget imod færdigretter. Har været på DDV's kur i laang tid, og de siger selv at retterne er sidste løsning til en travl dag, men meningen er at man selv skal indføre det at lave mad fra bunden. Derfor synes jeg da bare du skulle kigge lidt på deres opskrifter, mener også de har på smoothie, og de har på lasagne, og pizza, og mange lækre ting.
Jeg fik adressen på en side som det ikke er alle der får, men som er rigtig god og som indeholder rigtig mange af DDV's bedste opskrifter. Den er http://opskrifter.heede.dk/

Håber du kan bruge svaret

Kærlig hilsen Majagierringe

Kommentar
Fra : tinna

Dato : 21-09-05 10:15

Inde på www.maxim.dk er der mange gode opskrifter på smoothie´s...

Kommentar
Fra : kiwianja

Dato : 21-09-05 10:34

Hej, glem alt om omskrifter. Du kan putte alt det i som du kan lide - da jeg selv er meget kræsen! Desuden, ved at bruge opskrifter forhøjer det tit omkostningerne. Jeg er selv på GI Diet, hvor jeg mere eller mindre bare bruger de frugter, som der er gået grønt lys for (dvs næsten alle slags frugter). Det som jeg synes er vigtigt er, at du IKKE bruger juice som du køber i supermarkederne da der oftest er tilsat sukker. Brug istedet pengene på en saftpresser, så er du sikker på at du ikke får noget kunstigt tilsat sukker.

Kommentar
Fra : kiwianja

Dato : 21-09-05 10:34

Hej, glem alt om omskrifter. Du kan putte alt det i som du kan lide - da jeg selv er meget kræsen! Desuden, ved at bruge opskrifter forhøjer det tit omkostningerne. Jeg er selv på GI Diet, hvor jeg mere eller mindre bare bruger de frugter, som der er gået grønt lys for (dvs næsten alle slags frugter). Det som jeg synes er vigtigt er, at du IKKE bruger juice som du køber i supermarkederne da der oftest er tilsat sukker. Brug istedet pengene på en saftpresser, så er du sikker på at du ikke får noget kunstigt tilsat sukker.

Kommentar
Fra : 9887

Dato : 09-10-05 09:48

Min egen opskrift på frugtsmoothie, som jeg har lavet ud fra DDVs principper er: ca. 50 gr. frosne bær - alt efter din egen smag - blendes med ½ L. minimælk og tilsættes evt. ekstra sødemiddel (flydende). Hvis konsistensen er for tynd, så put ½ banan eller noget melon i - bare husk at en banan tæller som to stk. frugt og at der er meget sukker i melon.
Hilsen 9887

Kommentar
Fra : MarleneP

Dato : 11-10-05 09:39

Juice er ikke tilsat sukker! Den almindelige (også den billigste) appelsin- og æblejuice fra supermarkedet er lavet af koncentreret, dvs. inddampet frugtsaft, der så er blandet med vand. Hvis der er tilsat noget som helst andet, må det ikke hedde juice, men gerne saft, læskedrik eller frugtdrik. Sukkerindholdet i juice er det naturligt forekommende frugtsukker - det bliver ikke mindre af, at man presser frugterne selv. Bevares - friskpresset juice smager da 10 gange bedre - hvis man har råd til det... Prøv forresten økologisk æblejuice - det er mums - hvis man er villig til at betale 15 kr. literen...

Kommentar
Fra : geilpink

Dato : 20-01-07 16:34

Jeg kan anbefale:

1/2-1 banan (alt efter hvor meget man vil spare på kalorierne)
1,5 dl appelsin juice (friskpresset - jeg plejer at købe rynkebys frisk juice - GUL karton - den er god)
3-4 dl skummetmælk
+ evt sødemiddel

Det hele blendes sammen - (stavblendere er geniale til smooties - meget mindre opvask)

Hvis man tæller kalorier kan man tilsætte noget vand - eller evt erstatte 1 del af mælken med vand.
Desuden kan man "spise" smootien med en ske - så varer den længere !