/ Forside/ Karriere / Job / Andet job / Spørgsmål
10  jakjoe 380
WFH - kender i dem ?
Fra : invisible
Vist : 2190 gange
100 point
Dato : 16-09-05 08:27

Jeg får i ny og næ et "match" på jobzonen/Jobindex fra et firma som kalder sig WFH (Work From Home)
www.wfh.dk

Det lyder jo fint alt det de skriver på deres hjemmeside, men de forklarer intet om noget, det er bare 5 sider med en masse mindre væsentligt information.

Er det bare et trick, for at få nogle i fælden ??? Man skal sikkert betale for at komme på deres kursus og så stå på egne ben bagefter.
De skriver at dem som deltog i deres kursus i 2003 fik udbetalt 17mill., det er jo egentlig ikke ret meget (man må gå ud fra at der f.eks. har været mere end 50 personer på deres kursus) så er det en noget tyndt årsløn de får hjem.

Er der nogen som har erfaring med firmaet ????

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-09-05 08:47

Invisible, ... jeg følger spændt med i din tråd, for jeg har også set den annonce flere gange, men jeg syntes nu mest

af alt, at det ligner en gang information om hvordan, man udvikler sig til at finde et job, ikke at de har de job til

dig/mig.

Kommentar
Fra : invisible

Dato : 16-09-05 09:49

Det er også lidt det jeg er kommet frem til, hvor man så f.eks. betaler 2 X 10.000 for at deltage i deres kursus, hvor efter de skriger af grin af dig.

Accepteret svar
Fra : erling_l

Modtaget 110 point
Dato : 16-09-05 09:51

Det ligner mest af alt "aloa vera" (er det ikke sådan, det staves), "herbalife" eller den slags produkter, som typisk hverver på den måde. Der er en lille smule "pyramideprincip" for at logge folk til at finde andre sælgere - og så er der naturligvis også en smule direkte salg via salgsmøder osv., som du selv skal holde.

Prøv at kontakte dem og spørg, hvad du skal lave - hvis du er "korte i skægget" og ikke rigtigt vil fortælle hvad det er, kan du godt regne med, at det er sådan noget. Det er jeg 99% sikker på.

Jeg har selv været med til sådan et hvervemøde engang - og jeg forstår ikke helt, hvorfor det skal være så hemmeligt, hvad der skal ske. Men det er måske for at få overvældet folk - først bygger du en nysgerrighed op - og når så folk tager med til møde, præsenteres de for adskillige meget positive folk, der stort set alle er mere eller mindre millionærer (af deres fremtoning at være) - det er naturligvis fordi begejstringen og drømmen om penge skal smitte af på dig, så du går med i det - og de får procenter af dit salg.

Du vil givetvis får at vide noget i retning af at "det er ikke pyramidespil", "det er fuldt lovligt", "der er jo produkter i, så det er i sidste ende bare almindelig salg" - men alligevel vil de bruge pyramiden som ekstra motivation for at lokke dig med.

Hoppe på eller ikke hoppe på - tja.... hvis du kan sælge den type produkter til andre i en mængde, hvor du kan leve af det, hvorfor så ikke - men hvis ikke, så fokuser på andre ting

Godkendelse af svar
Fra : invisible

Dato : 17-09-05 10:51

Tak for svaret erling_l.