/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Trisser/blokruller til bambusgardin
Fra : Busken
Vist : 3285 gange
200 point
Dato : 15-09-05 09:06

Jeg har købt et bambusgardin i IKEA, men synes at mekanikken er meget voldsom. Jeg vil gerne udskifte med små elegante trisser/blokruller, som dem der var på bambusgardiner i "gamle dage" (ca. 1980).

Er der nogen, der ved, hvor man kan købe sådanne små trisser.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-09-05 09:12

Jeg ville prøve i en hobby forretning f.eks her

http://www.pandurohobby.dk/menu/MenuServlet

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-09-05 09:24
Kommentar
Fra : Busken

Dato : 15-09-05 09:41

Har prøvet Stof og Stil og Panduro.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-09-05 09:46

Ehm... en gardinmontør, eller byggemarkeder???

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 210 point
Dato : 15-09-05 09:49

På vores hjemmesyede foldegardiner har vi ikke brugt trisser, vi brugte bare nogle "øjer" (små ringe) købt i Silvan

Kommentar
Fra : Busken

Dato : 15-09-05 12:49

Ja, okay det er selvfølgelig en mulighed, men gardinet skal jo samtidig hænge i anordningen, derfor var der bittesmå blokruller (enkelt i den ene side og dobbelt i den anden) på de gamle.

Godkendelse af svar
Fra : Busken

Dato : 10-10-05 14:21

Tak for svaret Nordsted1.

Det var ikke, det jeg gerne ville have haft, men vi endte med at bruge et par hvide gardinringe (plastic) og lave ophænget i nylonsnor (knuder mv.)

Hvis jeg en dag finder nogle af de små søde trisser/blokruller, så skifter jeg ud, men det er i hvert fald pænere end det, der sad på.

Jeg spraymalede bambusgardinet hvidt.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-10-05 14:27

Busken.... det var da en kanon ide, det med at spraymale gardinet!!!