/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
sort helle peber ???
Fra : jeanet0707
Vist : 2289 gange
100 point
Dato : 13-09-05 19:27

Hey jeg vil lige høre om der er nogle der ved noget om, at sort peber (helle) sætter gang i forbrænding?
Jeg har en lav fedtforbrænding, og derfor er jeg begyndt og spise ca.40 helle sort peber om dagen,
Er det sundet? Er der andet man kan gøre? og er ideen i og spise sort peber (helle) god nok ?
Håber og høre fra nogle af jer…
Og på forhånd tak for hjælpen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-09-05 19:32

helle = hele vel

og nej det hjælper ikke en dyt hvis du vil slanke dig - godt nok er der mange myter omkring det - men så skal du filene spise som en elefant

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-09-05 20:41

Det er ikke direkte usundt, og det hjælper ikke som slankemiddel, det er en af de der "løbe rundt historier" der fra tid til anden dukker op, som værende en mirakelkur.

Det eneste du risikerer er ondt i maven, med den relativt store dosis du indtager

Fedtforbrændingen sættes op ved motion, og faktisk kun derved.

mvh dova

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 13-09-05 21:53

Hvorfor hopper du på sådanne historier.Alle ved jo at det og motionere +kosthold vil gøre dig slankere. Begyn og trene, så vil du se resultater hurtig.Tror ikke det er nogen lette vejer til at blive slank.
alimak

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 14-09-05 09:04

man kan lade være med at spise

- motion øger ganske rigtigt (fedt)forbrændingen - men man kan supplere med en fornuftig kost, hvor dagens måltider byder på mindre energimængde end den der forbrændes.

Selvfølgelig skal der være energi nok til at man kan udføre det daglige arbejde, og så skal der vand, vand og masser af vand til.

Kulhydrater er en stor "skurk" hvis man gerne vil tabe sig, da kulhydrater er lettere at forbrænde end fedt - populært sagt, så bruger kroppen mere energi på forbrændingen af 1kJ fedt end 1kJ kulhydrat.

Derfor - sørg for at undgå for mange lette kulhydrater (dvs. sukkerholdige produkter, hvidt brød, kartofler, pasta og lign.) - og erstat det med masser af grøntsager, fedtfattigt oksekød/fisk/kylling/kalkun - og hvis du endelig skal have brød, så skal det være fyldt med kerner og kostfibre. Rugbrød.

- så peberideen tror jeg heller ikke på - men hvis du godt kan lide peber, så er det jo bare at stege nogle store møre peberbøffer

mvh berpox

Kommentar
Fra : jeanet0707

Dato : 14-09-05 14:05

Hey tak for tave fejlen miritdk
Men lider lidt af at være ordblind.
Men er glad for og høre nogle gode svar, jeg er meget aktiv i min hverdag, spiser sundt, alt det man nu høre er sundt.. spiser ikke lyst brød,, pasta, slik, prøver at undgå mel, og mælk, i min madlavning, spiser masser grøn og frugt, igen sodavand eller saft med sukker, kun vand, kaffe og te. (med søde mild) men jeg står stille, så jeg troede man kunne gøre noget andet for at sætte gang i forbrænding ?
( det skal siges jeg er gammel ryger og det er først efter jeg er stoppet med og ryge jeg har haft problemer med min fedtforbrænding ) kan det ha noget og sige ?

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 14-09-05 14:28

Så skal du nok kigge på hvor meget energi du egentlig indtager. Rygning øger stofskiftet - men det stabiliserer sig normalt igen indenfor et års tid.

Frugt indeholder også mange kulhydrater - så spiser du meget frugt, så må du udskifte æblerne med gulerødder osv...

mvh berpox

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-09-05 15:51

Det kan godt have en lille bitte smule at sige, at du er holdt med at ryge, men de der gruopvækkende historier om, at man bliver FED og tager mindst 10 kilo på når man stopper med at ryge, det passer ikke.

Men nu ved jeg ikke hvilke frugter du spiser, for mange af dem er faktisk meget fedende, og æbler stimulerer sultfornemmelsen.

men nu siger du, at det lige som står stille, så er det enten fordi, at du rører dig for lidt i forhold til den mængde du spiser, altså du indtager et "overskud" som gør at du ikke taber dig, eller at din vægt egentlig er meget passende.
Nu skriver du ikke hvad du vejer og hvor høj du er, men når man taber sig, går det altid hurtigst med at tabe det der er "meget for meget" og langsommere når man begynder at nærme sig sin normalvægt.

mvh dova

Kommentar
Fra : jeanet0707

Dato : 14-09-05 18:32

jeg er 1,67 høj og 68 kg

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 100 point
Dato : 14-09-05 22:28

Med din højde og drøjde får du et BMI (body mass index) på 24,4 - og det er helt normalt, hvis du ellers er af normal bygning.

BMI beregning:

Vægt (i kg)
--------------------------
højde x højde (i meter)

BMI definitioner er:
Undervægt: under 18,5
Normal vægt: 18,5 - 24,9
Overvægt: 25,0 - 29,9
Svær overvægt: 30,0 - 39,9
Ekstrem overvægt: over 40,0

~ så det tyder mest af alt på hård træning hvis du vil lidt længere ned

mvh berpox

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-09-05 09:50

for mig at se vejer du helt normalt og jeg kan ikke se du har noget problem - tværtimod

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 06-10-05 19:17

Hej Jeanet - har du fået svar på dit spørgsmål ?

Kommentar
Fra : jeanet0707

Dato : 06-10-05 23:06

ja undskyld jeg ikke har givet point, de kommer nu.....

Godkendelse af svar
Fra : jeanet0707

Dato : 06-10-05 23:11

Tak for svaret berpox. det var super, jeg er igang med en hård trænings program, og er pt gået et kg ned, 1000 tak