/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
åbne pdf via tekstlink i Frontpage
Fra : AndersFogh
Vist : 288 gange
20 point
Dato : 13-09-05 10:16

Jeg har lavet en hjemmeside via Frontpage.

Nu kunne jeg godt tænke mig, at lave et tekstlink, hvor et klik fører til, at et pdf.dokument automatisk begynder at åbne sig.

Hvordan gør jeg nemmest det ?

Kommentar
Fra : findovia

Dato : 13-09-05 10:29

Det enkleste er nok at bruge hjælpefunktionen i FrontPage. Der står en udførlig vejledning i at oprette links.
Du skal bare oprette linket til dit ditdokument.pdf ligesom du gør til en html; men husk at pdf'en bør åbnet i et nyt vindue, så det kan ses i sin fulde størrelse.

Kommentar
Fra : Anli

Dato : 13-09-05 11:11

Den første betingelse er at du og modtageren har Adobe Reader 7.0 installeret på pcéren.
Kan hentes her: www.adobe.dk/products/acrobat/readstep2.html

Jeg har så løst det ved at oprette en mappe i hjemmesiden som jeg kalder pdf og heri placerer jeg pdf dokumentet.
Derefter opretter du et hyperlink til dokumentet i mappen pdf og så er du kørende.