/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
fejlkoder-ford
Fra : nejrup
Vist : 770 gange
100 point
Dato : 12-09-05 16:26

kan man finde data til at måle lamda,map sensor og div. har fået udlæst fejlkoder på fiesta-ingen fejl. mekaniker sagde at så skulle man til at måle modstande og strøm over diverse komponenter.
så var jeg tænkte at man måske kunne finde dem på nettet.
det ville jo koste en formue at få målt en fiesta årg.93

Kommentar
Fra : reiffenstein

Dato : 12-09-05 19:31

Hej.
Hvorfor vil du måle på den, Hvis den ikke viser nogle fejl må det vel betyde at den er ok.
Går den ikke som den skal,

Reiffenstein.

Kommentar
Fra : nejrup

Dato : 12-09-05 20:46

kassert til syn,forurener for meget.

Kommentar
Fra : reiffenstein

Dato : 12-09-05 22:49

Hej
Man kan ikke sådan lige måle på lambdasonden, og det er måske den der er anledning til problemet, Hvis din
mekaniker ikke disponerer over en god 4 gas tester er det jo svært for ham. du bør nok finde et sted hvor de har en sådan. Det er i øvrigt vigtig at motoren er godt varm når der måles. Det er i den forbindelse vigtig at din termostat er
i orden. mange biler kører rundt med for lav driftstemperatur som bevirker at motorstyresystemet reagerer som om motoren er halvkold og derfor giver et ekstra brændstoftilskud.og deraf følgende tilsodning af tændrør og ventiler og
forringet motorgang samt dårlig økonomi. Altså check termostat evt. rens motor med en rensevædske enten gennem
indsugning eller en type som tilsættes brændstoffet. Når dette er gjort så prøv at måle værdierne i udstødningen igen.
Start med at få målt værdierne hos en der har udstyret samt er i stand til at tyde tallene , medmindre de fremgår af synsrapporten, gør de det så lad os få dem her.

Reiffenstein

Kommentar
Fra : nejrup

Dato : 12-09-05 22:53

lamdatal 0.97
co2 2,1
osv

Kommentar
Fra : reiffenstein

Dato : 12-09-05 23:13

Hej

Lampdasonde sansynligvis ok. co2 skal være 0. måske katalysatoren. vender tilbage i morgen.

Reiffenstein.