/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
CD-Mapper
Fra : Mosebaek
Vist : 441 gange
100 point
Dato : 10-09-05 17:43

Jeg har et problem når jeg kopierer filer til CD`er.Det gælder både e-mails,billeder og dokumenter.Jeg vil gerne dele tingene op i mapper på CD`en.Jeg kan sagtens lave mapperne.Men alt ryger bare ind på selve CD`en,uden om mapperne.
D.v.s.mails og dokumenter ligger i et stort bunke,sammenblandet.Hvordan får jeg "under" mappernes navne vist,så jeg kan kopiere til hvert enkelt.Her er en "bruganvisning",jeg har brugt.:

Opret en mappe f.eks. på dit skrivebord (Cdmails) til de mails du vil ha over på en Cd backup. Åben den nye mappe du har oprettet. Åben dit post program “Outlook Express”. Tilpas dit post program, sådan at du kan ha både dit post program og den mappe du oprettet åben på en gang. (I Stifinder). Maker de mails du vil ha,over på CD`en, i dit post program. Derefter trækker du dem over med musen i den mappe du har lavet.(Cdmails) (Her er problemet,det er en af "undermappernes navne,jeg skal ha`fundet.Hvordan fan....gør jeg det).
Der efter lukker du dit post program igen. (Outlook Express). Nu kan du så markere de mail du har i din mappe.(Kaldet”Cdmails”) Højreklik på markeringen (filerne) og klik på ”Send til”. Klik så på ”21apr2005(F:) (denne CD`s navn). Luk mappen ”Cdmails” og åbn ”Stifinder”. Tryk på ”F” drev (21apr2005).
Så står der øverst i højre rude (med filerne nedenunder): FILER DER ER KLAR TIL AT BLIVE SKREVET TIL CD´EN. Højreklik på sætningen, klik så på ”Skriv disse filer til CD”.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 10-09-05 17:56

Hvad brænderprogram har du

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 10-09-05 18:02

Du skal lægge mapperne over til brænding.
Ikke indholdet i mapperne, så bliver det bare en stor pærevælding.
Og vælg et pænt billede til dine mapper.
Hvis du har Nero, brænder du dem "mapperne" som data, og så får du vist mapperne, du har oprettet.
Som du så bare går ind i, som normalt.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 10-09-05 18:06

Men har du først brændt en skive, kan du selvfølgelig ikke ligge noget nyt, ind i de mapper du har brændt.
Ved brænding flere gange, på en cd, ryger gammel data.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-09-05 23:36

smxxx, med Nero kan man godt lægge nye filer ind i mapper der er brændt, jeg gør det selv med mine billeder, når skiven kommer i brænderen skal man klikke på opdater, så gør programmet det (eller burde gøre det, det er klogt lige at checke at filerne er opdaterede) de der eventuel mangler kan man trække over i den mappe de skal brændes i, og det ikke CD RW jeg bruger. det er 1kr. CDer fra Tyskland. Ellers er det rigtig som du skriver at det er mapperne der skal brændes i første omgang, senere kan du godt "fylde på"
Hilsen Ove

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 11-09-05 19:08

Vidste jeg ikke man kunne. Man lærer nyt hverdag.
Men laver Nero så ikke bare nye mapper, med opdateringerne, og sletter de gamle.
mvh

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-09-05 22:27

Nej du kan da ikke slette på en alm. CDrom ,men det er kun Nero der kan, den indbyggede i Windows gør CDen færdig og så kan du ikke brænde mere, selv om den kun er halv fuld.
Hilsen Ove

Kommentar
Fra : bsservice

Dato : 13-09-05 22:09

Hvad med at benytte en CD-RW, hvis du f.eks. bruger Nero har du el. kan du installere InCD der får din cd brænder til at ligne en normal harddisk, dog knap så hurtig. Her kan du trække og slippe alle de mapper du gider at lave back up af.
Du spilder heller ikke en cd hver gang, selvom de ikke koster det store, men med CD-RW kan du jo slette og gemme alt det du gider!!