/ Forside/ Interesser / Dyr / Gnavere / Spørgsmål
10  sofus.dk 275
Udstopning af Marsvin??
Fra : SiaIce
Vist : 2279 gange
23 point
Dato : 10-09-05 15:30

En i min familie har mistet sit gamle Marsvin og i den forbindelse vil jeg høre
om der er nogle der ved hvor/hvordan man kan få udstoppede et dyr?
Jeg kendte en gang en der fik det gjort så det kan lade sig gøre.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-09-05 15:36

Man finder et firma der hedder en konservator

se i tlf. bogen

Men det er dyrt, måske omkring 1000,-

mvh dova

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 10-09-05 16:02

Er det noget man vil have,og man har det hele livet så er ikke 1000 kr dyrt.At ting er dyrt er relativt, For dig dova er det dyrt ,men for en annen er det en ok pris.Du burde heller sige at jeg Dova synes det er dyrt.
alimak

Kommentar
Fra : SiaIce

Dato : 10-09-05 16:11

Nu har jeg forsøgt at søge på google og dgs men er ikke kommet så meget nærmere.
Men nu ved jeg da at det hedder en konservator. Søger jeg på dgs kommer der flest
kust og maleri konservatorer frem desværre. Jeg skal helst bruge en i storkøbenhavns
området.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 10-09-05 16:25
Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-09-05 17:12

Naturværkstedet:
Gentoftegade 55
2820 Gentofte
Tlf.: 3965 5414

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 10-09-05 18:42

Er det et dyr, man har kunne lide, så må det da være TEMMELIGT uhyggeligt, at vågne op til en statue.
Der ikke kan noget mere.
Min mening

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 11-09-05 00:34

Hmm, det er vist ikke helt alvorligt det her Et marsvin? ...helt ærligt. Og hvis jeg skulle have trådt noen over tæerne undskylder jeg på forhånd.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-09-05 16:33

Mango.. det er de der marsvin som børn har som kældyr - ikke den her slags her http://www.dmu.dk/Dyr+og+planter/F%C3%B8lg+dyrenes+vandringer/Marsvin/

Kommentar
Fra : Blatdob

Dato : 05-12-05 23:29

Jeg ville bare sige, at det er for klamt at udstoppe sit afdøde kæledyr. Det er dødt, og sådan er det. Det kan ikke vækkes til live, ved at man udstopper det. Selvfølgelig er det en meget trist ting, men det ville nok gøre det endenu værre hvis vedkommende kunne se på det døde kæledyr hver dag. Og hvis det var gammelt ville det måske heller ikke se så pænt ud, som udstoppet.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-12-05 23:45

Jamen Blatdob dog...

så glæd dig over, at du ikke skal ha' SiaIce's marsvin stående udstoppet. Hvad der er klamt for den, ene er det ikke nødvendigvis for en anden.

Har du hørt om begrebet fordom??

Kommentar
Fra : Blatdob

Dato : 06-12-05 00:01

Selvfølgelig har jeg hørt om det. Men jeg mener ikke at det er en fordom. Jeg personligt ville ikke bryde mig om at have mit afdøde kæledyr stående udstoppet på mit bord. Jeg sagde ikke at alle ville synes at det er klamt.
Men tænk over det. I stedet for at begrave kæledyret udstopper man det. Og stiller liget frem på en hylle, hvor man kan gå og betragte det. Som var det et trofæ.

Kommentar
Fra : rubion

Dato : 17-03-06 23:04

Ja, udstoppede kæledyr, det er sgu for klamt. Næ, når min kat dør så skal hans eftermæle respekteres ordenligt og værdigt. Så jeg vil nok nøjes med at få syet ham om til en tehætte. Hvis ikke lige at bilen trænger til at blive poleret. Katteskind skulle give den bedste glans. Og måske trænger violinen til nye strenge