/ Forside/ Interesser / Dyr / Heste / Spørgsmål
10  jannie73 328
Knopper ved munden
Fra : Mirah
Vist : 775 gange
100 point
Dato : 10-09-05 14:40

Hej. Jeg har 2 dejlige shetlændere (hoppe samt føl). De har fået nogle underlige knopper ved munden. Nogle af dem sidder ovenpå hinanden så det danner store områder. Der hvor vi købte dem, var der også nogle af hans egne shetlændere som havde dem, men han vidste ikke hvad det var, og mente at det ville gå over.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-09-05 14:53

http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=203/sprog=1/grp=7/menu=12/

http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=895/sprog=1/grp=7/menu=12/

Nu er det lidt svært, når man ikke kan de hvordan det ser ud, men her er et par forslag

mvh dova

Kommentar
Fra : unionscarisma

Dato : 30-09-05 12:12

Hej Mirah
Det er jo nok en form for vorter,jeg så noget lignende forrige sommer hos to heste,ejeren mente, at det var pga.en plante på marken,hvad den hed, kan jeg ikke huske,men de forsvandt efter et års tid,du kunne jo også prøve at spørge dyrlægen,om han/hun ville komme og se på dem,håber du finder ud af det.
Mvh Kirsten

Accepteret svar
Fra : tstm

Modtaget 100 point
Dato : 21-11-05 15:02

Hej Mirah
Jeg har haft en araber på græs der havde vorter. Nogle få i gjordlejet og mange om munden/mulen. Han gnuppded selv nogle af men de kom igen. Nu ved jeg ikke hvorlænge de har haft dem men jeg syntes du skal få dyrlægen til at se på dem og eventuelt tage en prøve, da jeg har hørt at de godt kan udvikle sig (muligvis til kraft)
Håber du kunne bruge det til noget.
MVH tania

Godkendelse af svar
Fra : Mirah

Dato : 21-11-05 16:44

Tak for svaret tstm.