/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Litteratur / Spørgsmål
10  dova 560
LIGGE/LÆGGE
Fra : epidedymittis
Vist : 709 gange
10 point
Dato : 09-09-05 18:33

http://www.kandu.dk/dk/tip/12238
Hva er problemet?
Er det ikke almindelig folkeskolestandard at kunne kende forskel på ligge og lægge?
ER DER NOGEN DER KAN SIGE MIG HVA DER FOREGÅR?
HVORFOR SKAL EN KLOGE-ÅGE SOM JEG BELÆRES MED TING, SOM JEG GODT VED I FORVEJEN???

Ps; Hva år kunne man købe den første pakke BLÅ kings?

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 09-09-05 18:39

King's Blue blev lanceret i 1997.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-09-05 18:39

Hva år -
er det dansk, eller hva

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 09-09-05 18:41

Ja, det vil jeg tro.
Om ikke andet er det først de senere par år at man har kunne få alverdens cigaret mærker i Light

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-09-05 18:43

Hvis du var den Kloge-Åge du selv tror du er, ville du jo ikke have skrevet forkert. VEL? Det gjorde du og det afstedkom det nævnte tip. Trøst dig bare med at du langt fra er den eneste Kloge-Åge der ikke er HELT så klog som han selv tror. netop derfor var det et godt tip. Din fejl startede det, så du har kun dig selv at takke for det. At du så er SÅ selvgod at du åbner en tråd for at give din (uberettigede) harme luft, viser bare at du ikke har en skid fornemmelse for nøjagtigt HVOR dygtig du er. Du tror at du er skide god. MEN MEN MEN. ??????

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 09-09-05 18:48

Ro på mester Anne! Jeg havde naturligvis glemt, at du var den ENESTE på kandu der hra ret til at sige sin uforbeholdne mening. Det ER jo ikke alle der kan være ligeså gudedygtige som du vel?

Er det ikke dig der plejer at sige, at man skal holde sig til trådens emne? Hvorfor svarer du ikke på spørgsmålet Anne?

...skøre gamle gnalling..

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 20 point
Dato : 09-09-05 19:01

1. Hva' er problemet?
Er det ikke almindelig folkeskolestandard at kunne kende forskel på ligge og lægge?

Jo for de fleste.

2. ER DER NOGEN DER KAN SIGE MIG HVA DER FOREGÅR?

Det vil der være delte meninger om.

3. HVORFOR SKAL EN KLOGE-ÅGE SOM JEG BELÆRES MED TING, SOM JEG GODT VED I FORVEJEN???

Du springer bare tip over

PS Hva år kunne man købe den første pakke BLÅ kings?

I Danmark i 1997 http://www.kif.au.dk/cigaretter.html

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 09-09-05 19:02

Ans - tak fordi du forstår ironi! -For det tror jeg du gør! (I forhold til Anne Jackobsen)

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 09-09-05 19:03

vil i det her tilfælde faktisk gi arne lidt ret..
tillykke med at du er så klog at du kan stave rigtigt.. du kan ikke bruge dette tip.. pyh.. godt at vi ikke alle opretter en tråd når der er et ubrugeligt tip...

nogen i dk har måske svært ved at stave og andre har svært ved at få udrydet dræber snegle.. jeg døjer pt ikke med nogen af tingene.. men jeg laver ingen klage tråde

Junior

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 09-09-05 19:04

Ironi Junior.. IRONI!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-09-05 19:10

Det er da meget morsomt, når der også bliver mulighed for at KMPLAG

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 09-09-05 19:19

Jeg får grineflip

Nu mangler Junior bare også at kan se det fornuftige i arnes egne tip!

Jeg lægger lige ud med denne. Den er nemlig sjov, hvis man efterfølgende tjekker mandens historik http://www.kandu.dk/dk/tip/10656

Her et ganske lille udpluk af debat i tips..

http://www.kandu.dk/dk/tip/10588

http://www.kandu.dk/dk/tip/10949

http://www.kandu.dk/dk/tip/11349

http://www.kandu.dk/dk/tip/11790

http://www.kandu.dk/dk/tip/11908

http://www.kandu.dk/dk/tip/12001

http://www.kandu.dk/dk/tip/12005

Det er sq da til at gå i druk over

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 09-09-05 19:23

Tja, nu kom de jo med året, men nu vi har smøgsnak, kan I huske hvad 5 Eiffel kostede, dengang klør konge var knægt?

Epi, ironi er en farlig ting, det fattes kun af dem med en iq på over stuetemp.

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 09-09-05 20:17

% Eiffel kostede 95 øre i 1958.

Jes

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 09-09-05 20:17

Eiffel? Dem har jeg alligevel aldrig hørt om, men det var formodentligt os før min tid..

Man skulle ellers tro at kloge-åge-AJ kunne forstå ironi, og se det SJOVE i det, men vælger istedet at udnytte muligheden for at svine uskyldige mennesker til...!

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 09-09-05 20:18

Sludder 5 stk. skulle der stå.

Jes

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-09-05 20:23

Ironi kan også bruges som undskyldning for ganske almindelig dumhed. Epi..... Dit spørgsmål ejer ikke en eneste sætning eller sætnings-sammensætning der viser at spørgsmålet er ironisk ment. NEJ du er bare pisse irriteret over at du er blevet fanget i en stave/sprogfejl. Så indrøm det dog istedet for at starte en "Jeg er et fornærmet barn"-tråd.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-09-05 20:31

Det kræver en speciel sællefordeling for at kunne se det ironiske

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 09-09-05 20:32

Tag et glas AJ...Det er fredag og det dulmer og beroliger sarte nerver..Men husk at stå op. Det giver den bedste fornemmelse af, hvornår du skal stoppe

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 09-09-05 20:44

Det kan os være det er dig der er for rusten, til ligesom at kunne fange ironien, DJ AJ?. En ? med "drivhus i håret", som du, har nok ikke så mange heste at spille på, som os f.eks. mig, og det er DERFOR du er pisse indebrændt. Ryg nogle joints eller noget Anne! Du sidder jo bare og venter på at NOGEN skriver NOGET du kan blande dig i. Du skal lære at slappe af, samt acceptere andre mennesker, som ikke er ligesom du.

Bag en kage:

Krondyrskølle med brombærsky

Ingredienser:
600 g krondyrkølle
200 g friske danske brombær
100 g hakkede skalotteløg
1 dl god rødvin
lidt olie
1 dl sky fra dyret eller vildt-fond
100 g smør

Fremgangsmåde:
Krondyrkøllen brunes godt af på en pande og steges færdig i ovnen med lidt vand ved 200 grader.
Skalotteløg og brombær svitses i lidt olie.
Rødvin tilsættes, og det koges godt ned.
Vildtfond/stegesky tilsættes, og det koges endnu en gang ned.
Til sidst sigtes det og piskes op med smør.
Retten kan serveres med grøntsager efter eget valg.

Får du "NOGET" til kaffen? - Det tror jeg nok IKKE du gør!

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 09-09-05 20:54

Arghhhhh, satans oz, så skulle jeg alligevel have begyndt at ryge noget tidligere.

Jeg måtte jo give 1.85 for de Eiffel + 15 øre for en æske tændstikker. I 1968

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-09-05 21:02

Jøsses lillearne. Skal vi nu igen til at finde ALLE dine stavefejl, sprogfejl, fremmedord du ikke forstår, grammatik du ikke kan finde ud af...foruden alle dine mentale fejl.

JEG orker det ikke

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-09-05 21:44

SKÅL

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 09-09-05 21:53

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 09-09-05 22:34

Var mere til York - de var jo uden filter

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 09-09-05 23:02

Jeg synes nu, at det er vigtigt nok at vi bevarer det danske sprog intakt. Jeg er helt enig med en udtalelse, jeg hørte i radioen fra et fortørnet medlem af Dansk Folkeparti:
"De ska´ ka´ dansk!"

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 10-09-05 01:51

Citat
Var mere til York - de var jo uden filter

Hva så avisdreng - var det i grunden ikke omvendt, sådan at York var dem MED filter og Eiffel var UDEN ?
--------------------------
Jeg husker også, at de kostede under een krone for en femstyks
..... men dengang i halvtresserne var det jo ganske almindeligt, at man i mangen en kiosk eller lille købmand kunne købe enkelt smøjer for 25 øre
mvh
<\\Benny

Kommentar
Fra : nebis

Dato : 10-09-05 11:49

Hej hej, jeg ved ikke lige om emnet er droppet igen, men ville lige gøre opmærksom på, at jeg tror den der ligge/lægge problematik er en Nordjysk-ting. Der var flere fra min nordjyske foleskole-klasse, der ikke kunne finde ud af det. Har en veninde (midt i tyverne), der stadig bytter om på det - af en eller andet grund bytter hun konsekvent om på det. En typisk sætning fra hende: "Jeg lagde og sov på sengen" eller "Jeg lå den på bordet"...

Så nej, det er ikke alle, der har det med ligge/lægge siddende på ryggraden...

Godkendelse af svar
Fra : epidedymittis

Dato : 10-09-05 12:41

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-09-05 19:50

Selv tak