/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
xantia st.car
Fra : yesboss
Vist : 338 gange
50 point
Dato : 09-09-05 08:34

Jeg er ved at købe bil!

Er der noget bestemt jeg skal lægge mærke ved købet af Xantia st car km 280.000, fra 1998?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-09-05 08:40

hej, du kan prøve at gå ind her, og se hvad andre kan have at sige http://www.mandagsbil.dk/

Kommentar
Fra : yesboss

Dato : 09-09-05 10:42

Tak for linket, jeg tænkte mere på xantia med mange kilometre på bagen?

Kommentar
Fra : thorkil1

Dato : 09-09-05 11:15
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-09-05 11:16

yesboss.... med alle de kørte kilometer, kan der ikke have været mange "koldstarter" og det er jo dem der slider, så hvis bilen ellers har overhold service og har fået olieskift m.m. ville jeg godt satse på den bil

Kommentar
Fra : thorkil1

Dato : 09-09-05 11:31

http://www.autozeitung.de/index.php?page=gebrauchtwagen2004&action=detail&id=46&pid=46

her er lidt mere information - som koster lidt småpenge at få fat på...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-09-05 12:38

Jeg synes det er mange kilometer hvis det er en benzinmodel, jeg vil kalde den meget godt brugt.
Men afhænger selvfølgelig af hvilke forventninger m.h.t. holdbarhed du har, og så selvfølgelig hvor meget du skal gi' for den. Og som nævnt, hvordan den er blevet kørt og passet.
Men Xantia kører godt, dem jeg kender der har sådan en, er glade for at køre i dem, bortset fra, at det er et helvede hvis der går noget i stykker, især i hydraulikken.
For det er dyrt som F..... at reparere på,

mvh dova

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-09-05 15:23

Glem den, der er kun de store regninger tilbage.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 10-09-05 00:26

Alt Hydrolik skal du se efter at det virker perfekt, det er noget af det dyre at rep. på ved citroen.
Derudover ville det være godt hvis du kan få oplyst hvad der tidligere er rep. ved bilen, evt. vedlagt kvitteringer på hvad der er lavet, det er meget værd at vide.
Det kunne være Hydrolik pumpen, tandrem, osv.
Se efter om bilen på nogen punkter virker gammel og slidt.
Min fra 1993 har gået 230000 km og kører perfekt.
Mvh eihabr

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 14-09-05 18:15

Hør på Teil og Dova og tænk dig godt om før du køber en bil med så mange kilometere bag sig.Citroen er heller ikke kendt for at være værdens bdste bil.Se også her:http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=281161
alimak