/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kopiere printeropsætning fra en WinXP ti~
Fra : wilsonweb
Vist : 1041 gange
500 point
Dato : 09-09-05 07:39

Jeg vil gerne kunne kopiere hele printeropsætningen fra en pc til en anden. Informationerne ligger ikke i profilen, men hvor er det så? Hvor kan man evt se hvilke filer der skal kopieres med?l

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-09-05 08:06

Du kan køre "søg" så fremkommer det hvor dine printerfiler ligger. Driverne kan du hente på nettet. Hvad hedder printeren?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-09-05 08:17

Hvis du fortæller hvad printeren hedder, vil jeg godt hjælpe med at finde driverne på nettet )

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-09-05 10:50

Du kan ikke kopiere "printeropsætning" da en printer indstalleres på din comp og det er ligegyldigt om printeren er tilstede eller ej.
Hvis det er et dokument med opsætning, så kan du benytte >print to file< og føre over.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-09-05 11:07

Det er ligegyldigt hvor din "printeropsætning" er, det er programmet til printeren du skal installerer.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 09-09-05 11:44

hvilke "Informationer" mener du ??

de kan jo meget vel ligge på selve printeren..........

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-09-05 13:59

wilsonweb - prøv at fortælle hvad du vil foretage dig.
Der er forskellige muligheder.

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 20-09-05 07:48

Beklager den lange svartid.
Det jeg gerne vil er at ensrette flere WinXP maskiner. Derfor har jeg lavet en "Default User"-profil (ligger i "C:\Documents and Settings" som skjult) hvor jeg har ændret det i "design" og andet jeg ny syntes er relevant.
Det eneste jeg ikke kan gemme i "Default User"-profilen er opsætningen for netværks-/lokalprintere.
Det jeg så gerne vil vide er: Hvor ligger disse informationer i WinXP og hvordan kopierer jeg dem til en anden WinXP?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-09-05 08:19

Wilsonweb..... det nemmeste vil nok være, at installerer printerene som netværkspintere, og sætte dem ens op

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 20-09-05 09:51

Ja, men jeg ønsker ikke at serverne skal udskrive printjobs, men at det er den enkelte pc der gør arbejdet. Derfor skal f.eks 10 pc have den samme netværksprinter med sin egen "Standard TCP/IP"-printport opsat. Det er den samme IP de skriver til og det er den samme driver på alle maskiner. Derfor vil jeg gerne finde en nem løsning. Jeg har opsat maskinerne, men brugte meget tid på at tilføje de samme printere til hver maskine ... og jeg regner ikke med at det kun er denne ene gang jeg skal bruge det.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 20-09-05 12:19

dersom printeren er delt fra een computer med TCP/IP og du gør den tilgængelig i "hele kataloget" vil de nye pc
automatik installere drivere mv. vel og mærke hvis det er Xp pc'er og det er digitalt signeret drivere.

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 21-09-05 07:36

Printeren er IKKE delt af nogen server eller pc, men sidder "bare" på netværket med sit eget netkort. Printeren kan IKKE dele driveren ud og den skal IKKE styres af en server eller pc. Derfor vil jeg gerne kunne kopiere "installationen" af printere fra PC1 til PC2. Og jeg vil IKKE bøvle med at sætte den op på hver pc. Og det er ikke fordi jeg IKKE ved hvordan man bruger WindowsXP, men ... "bare" vil gøre livet lidt lettere.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 21-09-05 08:52

oki det forklarer lidt mere, hvad det er du vil.......

bruger du din egen "sif fil" til at installere xp og div. software skal du jo >>bare<< tilføje printer(ere) til dene fil
derved søger xp jo selv efter ip adr. under install.

lidt mere info her
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;314472&Product=winxp

og her

http://www.microsoft.com/oem/default.mspx

http://unattended.msfn.org/index.htm

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 22-09-05 07:49

Jeg er godt klar over at man kan bruge "unattended installation" af Microsoft's programmer. Problemmer ligger ikke i at installere WinXP, for maskinerne er allerede installeret. Det jeg gør at jeg ensretter opsætningen ved at oprette en "Default user"-profil med de indstillinger jeg ønsker - baggrundsfarve, antivirus, placering af iconer osv. Problemmet er bare at jeg ikke kan installere netværksprintere i denne profil. Hvor ligger disse informationer gemt i WinXP, så jeg kan kopiere dem med til hver maskine.

Men... http://unattended.msfn.org/index.htm er det et godt sted at kigge efter detaljer.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-09-05 08:55

Wilsonweb... Du er nød til at, sætte EN printer til hovedcomputeren, (server) denne skal så være tændt for at du kan udskrive fra de andre pc'ere. (sådan gør vi, vi har fire pc'ere og en printer) Hvis du ikke gør det, skal du have fordeler kabler til samtlige pc'ere. (der findes store printere, hvor der er printserver på, hvor man kan printe direkte fra alle pc'ere, men er det sådan en du har??)dvs. hvis det er sådan en du, betyder det at du kan printe fra flere pc'ere uden hovedcomputeren er tændt.

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 28-09-05 20:17

Nordsted1... det er netværksprintere som sidder på et ethernet med hver deres printserver og altså hver deres IP-adresse. I WinXP kan man oprette en "Standart TCP/IP-printport" som så peger på hver sin printer med hver deres driver. Det er den opsætning jeg gerne vil kopiere!

Annuller spørgsmålet
Fra : wilsonweb

Dato : 20-03-06 11:31

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål