/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ISDN / Spørgsmål
10  dk 160
InDesign 2.0 og .qxd filer????
Fra : Ammitz
Vist : 887 gange
125 point
Dato : 19-10-02 22:42

Jeg har gennem de sidste par år modtaget mange filer fra Quark Express fremstillet på både MAC og PC. For det meste er det ganske ligetil at få InDesign 2.0 til at konverter filerne og jeg kan gøre opgaven klar til at printe fra min PC.
Men ind imellem, - det er nu lige sket igen, - kommer der .qxd filer, som ikke lader sig konvertere i InDesign.
En kollega til mig har prøvet at lukke filerne op i Quark på sin MAC, - og der var tilsyneladene ikke fejl ved filerne.
Er der et eller flere kløgtige hoveder, som kan fortælle mig hvorfor???
Jeg har ikke selv Quark, - og kender derfor ikke mulighederne. Men jeg har spurgt en meget god kunde om, - hvad han specielt gør, når han fra sin Mac sender sine quark-filer til mig - fra ham har jeg nemlig aldrig nogen problemer, - og han siger, han husker blot at give dem efternavnet .qxd.
Hjælp, - hvad er årsagen?
Er der nogen, som kan svare klart og tydeligt på dette?
Ammitz

Kommentar
Fra : Bulldog

Dato : 19-10-02 22:48

Det er da vidst det forkerte forum at stille det spørgsmål i. Det har ikke noget at gøre med din ISDN, så meget kan jeg da sige.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 19-10-02 22:55

Hej Ammitz,

har du filen "Reader For QuarkXPress.smrd", i følgende mappe... -->
c:\programmer\Adobe\InDesign 2.0\Plug-Ins\Filters\Sangam Readers\Reader For QuarkXPress.smrd

det sku' være et plugin der sku' gøre det muligt for Indesign at importere en qxd fil fra Quark Express, ellers så prøv at højreklikke på qxd filen og vælg at åbne den med Wordpad... i visse tilfælde ka' det fortælle hvilken slags fil det er og om det er en qxd fil, idet disse filer plejer at stå beskrevet i de første par linje i program headeren...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-10-02 22:36

"Ammitz" <Ammitz.news@kandu.dk> wrote in message
news:bijs9.134294$Qk5.5418395@news010.worldonline.dk...
> Jeg har gennem de sidste par år modtaget mange filer fra Quark Express
> fremstillet på både MAC og PC. For det meste er det ganske ligetil at få

Forkert gruppe...

> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"

Skide Kandu-brugere... Pis af med jer...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen
- Vacca foeda

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-10-02 12:51

"Jesper G. Poulsen" skrev d. 19-10-02 22:36 dette indlæg :
> "Ammitz" <Ammitz.news@kandu.dk> wrote in message
> news:bijs9.134294$Qk5.5418395@news010.worldonline.dk...
> > Jeg har gennem de sidste par år modtaget mange filer fra Quark
Express
> > fremstillet på både MAC og PC. For det meste er det ganske ligetil
at få
>
> Forkert gruppe...
>
> > --
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
>
> Skide Kandu-brugere... Pis af med jer...
>
Bliv dog voksen din tosse og lær at opfører dig ordenligt over for andre
mennesker.
> --
> Med venlig hilsen/best regards
> Jesper G. Poulsen
> - Vacca foeda
>

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 20-10-02 19:51

Undskyld, - det var en forkert gruppe - jeg flytter mig og slutter således her - kan ikke bruge nogen af svarene.
Ammitz

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 125 point
Dato : 20-10-02 21:25

Hej Ammitz,

har du kigget efter i den mappe om du har plugin'et?

c:\programmer\Adobe\InDesign 2.0\Plug-Ins\Filters\Sangam Readers\Reader For QuarkXPress.smrd

hvis du ikke har det plugin er det muligvis det der er problemet... jeg beklager at stille spørgsmålet igen, men da du ikke har svaret spørger jeg igen...

ellers er det muligt du ka' sende en af de *.qxd der volder dig problemer så ka' jeg prøve at kigge på den, og gå den efter i sømmene for at se om det virkelig er en *qxd fil fra Quark Express... min mail er strarup@worldonline.dk

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-10-02 10:36

"pkl" <pkl.news@kandu.dk> wrote in message
news:vCws9.141707$Qk5.5488550@news010.worldonline.dk...
> > Skide Kandu-brugere... Pis af med jer...
> Bliv dog voksen din tosse og lær at opfører dig ordenligt over for andre
> mennesker.
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"

Så længe kandu-brugere ikke kan finde ud af at dette er Usenet og ikke et
privat kandu-forum, så bedes de _holde sig væk_ !!!

FUT:dk.admin.netikette

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen
- Vacca foeda

Kommentar
Fra : jni2

Dato : 21-10-02 15:01

Når du sender en Quarkfil til anden bruger pr mail skal du have stufftexpander til at pakke filen ud og ind. Når man sender qxd filer komprimere man dem altid i stuffit expander og quark filen bliver til en .sit fil herefter kan man sende den til andre pr. mail. Stuffit expander kan du downloade på www.cnet.com eller www.aladdin.com som freeware både til mac og pc

Vh

jni2

Godkendelse af svar
Fra : Ammitz

Dato : 24-10-02 10:35

Tak for svaret strarup.
Det var en rigtig god idé du der gav mig, - men jeg prøver også at sende en fil til dig, - så kan du evt. fortælle mig endnu mere om, - hvor problemet ligger. "Jeg tror det er et logo - der er synder".
Ammitz