/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
modtag betaling viaWestern Union
Fra : janinna
Vist : 913 gange
200 point
Dato : 08-09-05 14:46

hej er det sikkert at modtage betaling via western union. ? har en køber til min spv c500, og de vil betale via western union og så skal mobilen sendes til afrika? hvad skal man oplyse hvis man skal modtage betaling via western union, og er det sikkert nok?

Accepteret svar
Fra : erling_l

Modtaget 210 point
Dato : 08-09-05 14:55

Som modtager af pengene er det helt OK - til gengæld er din retssikkerhed ret truet som afsender. I praksis fungerer det på den måde, at afsender går i banken med en slags girokort med dit navn og adresse. Han betaler så pengene i banken, og når du modtager anvisningen, kan du så afhente - ganske vist mod legitimation. Du får så pengene udbetalt i danske kroner.

Derfor er det ganske sikkert for dig. Du skal IKKE oplyde kontonummer, hvis det er det, du tænker på - navn og adresse er nok.

Normalt betaler betaleren for ydelsen (og det er faktisk relativt dyrt), så også på den måde er du beskyttet.

Sagt på en anden måde: Jeg har faktisk købt noget en gang, hvor jeg brugte Western Union - det hedder lærepenge, og det vil jeg aldrig gøre igen - det er forholdsvist let at skaffe et falsk ID. Så som køber vil jeg kun bruge bankoverførsel eller lignende (kræver nemlig et ordentligt ID at få en konto) - men gom sælger har du absolut ingen problemer - du har jo pengene før du sender varen

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 08-09-05 14:58

sikke en masse stavefejl ---- oplyse, ikke oplyde / som ikke gom..... ikke mere kaffe i det tastatur, tror jeg...

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 08-09-05 15:09

kan jeg så trække point fra for stavefejl??? he he he!! nej du får dem alle. tak for hurtigt svar

Godkendelse af svar
Fra : janinna

Dato : 08-09-05 15:09

Tak for svaret erling_l.

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 10-09-05 08:17

hej du har ikke helt ret i at vi modtager pengene før vi sender!! vi skal indsende tracking nr ,før de sender pengene, og så går der en 2-3 hverdage før vi får pengene. så køber har stadigvæk alle muligheder, med et falsk id at hente pengene?? , hvis jeg forstår mailen ret.

her er mailen fra western union:

This order has been approved, we will send the above address payment in 2-3 business day of our receiving your proof of shipment.You can now send the items to the buyer now. And if you have any question, feel free to contact our customer service ( bidpay _accts@accountant.com) .

Immediately you mail the tracking number/receipt of postage used to our customer care centre, you will receive a notification letter which will inform of the date your money order (Denmark Customers) is going to arrive.

***Note that payment can be sent to the seller only if the item purchased has been sent to the buyer.***

Thank you for using Western Union Auction Payments. We look forward serving your online auction payment needs in the future.

Sincerely,

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 13-09-05 21:45

OK - det gjorde de ikke med mig - for så havde jeg ikke spildt mine penge. Det ser ud som om, de har fået et nyt setup, som minder om det, de har på Ebay - det var heller ikke for tidligt....

Umiddelbart ser det ud som om, de garanterer for betalingen mod en kvittering for forsendelse. Det er brugt af Ebay / Paypal og fungerer glimrende.

Men.... som du kan forstå, er jeg ikke helt vild med WU. Jeg vil foreslå, at du kontakter dem og får at vide, om de garanterer for betalingen. De kan kontaktes i DK på (45 ) 80200303

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 20-09-05 09:43

hej igen du havde ret!! du modtager pengene før du skal sende: det var fusk den handel jeg snakkede om? og jeg snakkede med wu først og de sagde at det jeg havde modtaget kom ikke fra dem. men fra en der ,så prøvede på at snyde mig! og wu oplyst en mail adresse ,hvor jeg kunne anmelde det. mvh