/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
lyden skratter!!!
Fra : ibss
Vist : 1894 gange
100 point
Dato : 19-10-02 20:54

Hej
Har et problem med Creative pci 512.
køre Xp eng. 2000+ cpu 512 ddr ram GeForce2 MX400 64Mb
Har installeret den nye driver fra creative.com til lydkortet og alt køre perfekt "næsten"
Nå driveren er indstalleret og jeg går ind i UT så er der en fin lyd men hvis jeg går ud og ind igen så skratter det helt vildt.
Hvis jeg geninstallere driveren og går ind i UT virker det normalt ......ud og ind og samme problem.....
Jeg er Fortabt.....
Har prøvet alt "tror jeg nok"

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 20-10-02 09:53

Hej ibiss

Har du prøvet at skrue ned for accelerationen på dit lydkort?

Det gøres sådan:

Vælg Min computer
Vælg kontrolpanel
vælg mulitimedia
I det første faneblad under playback vælges avanceret egenskaber
Herinde vælges fanebladet perfomance
Her skal du skrue (lidt) ned for acceleration og sample rate

mvh srhansen

Kommentar
Fra : ibss

Dato : 20-10-02 19:22

det var et godt forsøg men det hjalp desvære ikke

Accepteret svar
Fra : Ragman_dk

Modtaget 100 point
Dato : 24-10-02 11:44

Hej

Har du prøvet følgende:

Opdateret BIOS.
I BIOS, sørg for at DMA mode for IDE devices ikke er Enabled men sat til AUTO .
I BIOS, prøv at ændre PCI Latency Timer to 0; default er 32.
I BIOS, hvis du har muligheden Memory Hole setting, prøv at ændre det fra disabled til 15M-16M
Prøv evt. at flytte kortet til et andet PCI-slot.
Prøv at opdatere dine chipsets.

Mvh
Ragman_DK

Godkendelse af svar
Fra : ibss

Dato : 26-10-02 12:00

Tak for svaret Ragman_dk.