/ Forside/ Interesser / Helbred / Naturpleje / Spørgsmål
10  pve 300
Hårfjerning med tråd
Fra : vildmus
Vist : 4750 gange
160 point
Dato : 07-09-05 18:20

I mellemøsten findes en metode til hårfjerning hvor man bruger sytråd.
Den skulle være mere skånsom end voks.
Er der nogen, som kender til denne metode og ved hvordan man anvender tråd til at fjerne hår?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-09-05 18:26

aws

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 07-09-05 18:27

Yep--jeg har prøvet det flere gange i Tyrkiet.
Om den er mere skånsom end voks ved jeg ikke (har aldrig prøvet voks).
Men tråden udspændes på en speciel måde om tommel og pegefinger på højre hånd således at den fri ende hænger fra midten af udspændingen, når man så trækker i den snurrer tråden rundt og afriver hårene.
Hvordan den udspændes er et kunststykke jeg ikke kan lure dem af.

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 07-09-05 19:35

Den river jo så kun et hår ud af gangen ?
eller hvad ?

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 07-09-05 19:55

Ikke nødvendigvis--de kan f.eks. sætte de 2 fingre ind mod ansigtet så tråden mellem fingrene følger øjebrynet---et hurtigt træk--og brynet er rettet, men AV gør det altså

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 08-09-05 00:04

Uhh ja - aw for den da...

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 12-10-05 16:25

Kære kandubruger!
Du har stillet dette spørgsmål i kandu for over 1 måned siden og fået svar.
Det er almindeligt i kandu at man takker for hjælpen og lukker spørgsmålet. Når du ikke har gjort det, skyldes det formodentlig en forglemmelse eller ukendskab til hvordan.
Man takker for hjælpen ved at acceptere et af svarene, dette gøres ved at trykke på ”accepter som svar” ovenover og til højre for det svar du synes er bedst.
Det er muligt at svaret/svarene ikke er lige hvad du håbede på, men så vælger du blot det svar der kommer nærmest.
De point du har udsat som belønning for et svar, er alligevel tabt for dig i samme øjeblik spørgsmålet er stillet.

Mvh.
dabj

Kommentar
Fra : starguy

Dato : 12-10-05 16:32

Vi har da ikke rigtig fået et svar, synes jeg, så jeg skulle gerne modtage undervisning i Egypten om 4 dage . - og så kan jeg jo komme tilbage til spørgsmålet og undervise - hvis der da ikke findes en instruktionsvideo et sted, det kan man håbe på, faktisk, men finde den, det er sværere....o))