/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
At skaffe et vaskebræt....
Fra : lund666
Vist : 921 gange
200 point
Dato : 06-09-05 21:18

Jeg har en lidt kraftig mave, og vil gerne have det der som er så populært her for tiden - et vaskebræt! (altså, på maven.;))

Jeg vil gerne vide hvilke metoder jeg kan bruge??
Evt også kostråd?

Jeg ved ikk, men har hørt noget med at sjippe (eller hvordan det nu staves).
Men jeg løber også..

Hilsen Jesper, dreng, 15 år..
er 184, vejer ca 77 kg

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-09-05 21:20

Svømning er også godt.

Kommentar
Fra : lund666

Dato : 06-09-05 21:29

svømming er måske ikk lige mig ;)

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-09-05 21:44

Først og fremmest er du ikke specielt overvægtig med den højde/vægt.

Og vaskebrædt det får du (måske) af øvelser der styrker mavemusklerne, altså mavebøjninger og sådan noget.

Og så en ting mere, du er 15 år, endnu ikke færdigudviklet, så for hård træning er ikke godt, og der kan nå at ske meget med "hvalpefedtet" på maven, inden du er færdigudviklet.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 210 point
Dato : 06-09-05 21:44

Et vaskebræt får man ikke ved at dyrke alm. sport. Det skulle da lige være boksning men boksere bruger jo også Styrketrænings-centre for at opbygge deres muskulatur, ikke KUN boksning og sjipning. Hvis du vil have et vaskebræt, må du begynde at gå til Styrketræning. Altså forskellige maskiner der kan træne forskellige muskler. Det vil jo se lidt dumt ud hvis resten af din muskulatur ikke passer til din vaskebræt-mave. Det kaldes også BodyBuilding. Hilsen Arne
P.S.: De skal nok give dig kostråd.

Kommentar
Fra : lund666

Dato : 06-09-05 21:48

kan godt se det arne.jakobsen, men er lige et år under alderen for at må gå i styrkecenter..

Dova, du siger "mavebøjninger og såndan noget" Hvad er sådan noget :)?

Kommentar
Fra : lund666

Dato : 06-09-05 21:51

og arne.jakobsen, ved du noget om sjipping vil hjælpe på mavemuskulaturen?
Da jeg menr resten af kroppen ser fin nok ud til det ;)

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-09-05 21:53

lund666 - Hvis du ikke kan gå i et decideret styrketræningscenter kan du så ikke bare gå i et alm. motionscenter indtil da? dova har da ret i at det garanteret kun er hvalpefedt og at det voser du fra, men du øddelægger ikke din krop ved at træne den. Du kan også melde dig ind i en bokseklub. Det er der mange der gør netop fordi deres træning er så effektiv og du BEHØVER aldrig at komme i ringen og få tæsk. Bare sig at du er der for træningens skyld.

Kommentar
Fra : lund666

Dato : 06-09-05 21:56

Jeg har styr på alt det der med hvalpefedt, er altså ikk 13 år, så mit hoved er udviklet til at jeg ved hvad det er, men mit hvalpefedt er forsvundet.
Og nej, desværre er motionscenteret også for folk 16+...
Men ved du noget om det med at sjippe om det er effektiv?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-09-05 22:00

Det bruger man også meget i bokseklubberne og de tager også drenge i din alder. Prøv det, du møder også en masse gode venner. Ellers er der vel kun den lokale gymnastikforening tilbage eller en anden kampsportsklub.

Kommentar
Fra : lund666

Dato : 06-09-05 22:01

Jamen, ved du noget om det med sjipping?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-09-05 22:07

Kun at det er en god motionsform, det er derfor boksere bruger den så meget. Den giver motion for arme og ben, men giver ikke rigtigt noget til mavemusklerne. Mange søfolk sjipper fordi man altid ombord kan finde et sted at sjippe, det er jo ikke specielt pladskrævende.

Kommentar
Fra : lund666

Dato : 06-09-05 22:10

nej okay :)
Men kender du andre øvelser til maven end mavebøjninger? det bruger jeg nemlig i forvejn :)

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-09-05 22:18

Du løber og laver mavebøjninger, det er jo helt fint, hvis du så stadig har en kraftig mave må du på kur. En vigtig ting er f.eks. at undgå fastfood og sodavand. Men det er jo ligeså meget IN som at have et vaskebræt. I virkeligheden temmeligt selvmodsigende.

Nej mavebøjninger er det mest effektive til at opbygge mavemusklerne. Den mest effektive form for mavebøjninger sker i samarbejde med en motionsribbe. Du ved sådan en der er i gymnastiksalen. Enten hænge i armene fra øverste ribbe og så stække benene op i vandret, eller ligge på ryggen på gulvet med fødderne under nederste ribbe og så med evt. letbøjede knæ at bøje op og røre ribben.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-09-05 22:27

Ja, Super-Brian Nielsen, burde så være et tydeligt eksempel på, at boksetræning i hvert fald ikke medfører vaskebrædtmave

Men mavebøjninger og "sådan noget" er simpelthen øvelser hvor du rigtig kan mærke, at du bruger dine mavemuskler, f.eks. som arne.jakobsen nævner med øvelser i ribbe.

Sjippe tror jeg så ikke hjælper specielt meget på mavemusklerne, men styrker konditionen og benene.

mvh dova

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-09-05 22:31

dova -> Brian er også et ekstremt dårligt eksempel. Han trænede nok men fortsatte med sin Cola-kur.

Jeg har ikke sagt at det er ALLE boksere der træner på den bedste måde. Men du ser mange vaskebrætter på boksere.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 07-09-05 08:58

Svar fra "go-motion" :
http://www.gomotion.dk/html/forum/vaskebraet.html
Mvh
Mulberry

Kommentar
Fra : lund666

Dato : 07-09-05 22:21

burden sku give både arne.jakobsen og mulberry point :O
men det kan man ikk vel?

Godkendelse af svar
Fra : lund666

Dato : 17-02-06 09:26

Tak for svaret arne.jakobsen.

Ve godt det er lidt sent at give point :P

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-02-06 11:20

OK, bedre sent end aldrig. Men du fik forhåbentligt noget godt ud af vores lille debat.

At du så valgte mig som point-modtager, er jeg da kun glad for.

Kan du ha' det godt. Hilsen Arne