/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ikoner på proceslinjen.
Fra : Myns
Vist : 434 gange
100 point
Dato : 06-09-05 06:59

[hør]

Godmorgen.
Jeg kan ikke få vist lydikonen vist på proceslinien.Jeg har sat flueben i "Vis ikonet Lydstyrke på proceslinjen". Jeg har også markeret "Vis altid" i egenskaber for Proceslinjen og menuen Start. Hvad kan der værer galt.
Myns

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 110 point
Dato : 06-09-05 07:19

Gå ind i kontorlpanel for lyde og enheder og se om ikke der mangler et flueben der?

Kommentar
Fra : Myns

Dato : 06-09-05 07:27

[hør]

Hej alka.
0 Du er nok hellere ikke helt vågen endnu. Som du kan se har jeg skrevet at jeg har sat fluebenet!!!!!!!
myns

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-09-05 08:33

Det kan være rod i din registreringsdatabase. Benyt dette lille program til at scanne og rense den :

http://www.tucows.com/preview/355220

..men fjerne kun de elementer der efter scanningen er mærket som : Safe to delete

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-09-05 08:42

fjerne ??? ...fjern, skal der naturligvis stå

Der sker sjældent noget ved at fjerne alle de typer elementer der findes ved en scanning, men det kan 'ødelægge' nogle setting for f.eks. skærmindstillinger, netkort osv. så det vil jeg ikke anbefale. Det er altid med stor forsigtighed man skal pille ved registreringsdatabasen. Så hold dig til det sikre, hvis du ikke er en ørn til det tekniske og det er også en god idé at lave et gendannelses punkt INDEN du bruger TweakNow Regcleaner.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-09-05 10:11

har du måske ikonet skjult bag den lille runde med pilen (beregnet til at være der) ???

Kommentar
Fra : farmerib2

Dato : 06-09-05 10:24

nej det er ikke sikker at man kan klare det hele fra regdatabasen. Derved er det ikke sagt det tit er det nemmeste. MEN i det her tilfælde tror jeg nu ikke at det er!! Jeg gætter på din computer har vist den engang men det er lang tid siden. DERFOR:

Den ikke så avanceret løsning:
- tag din mus og højreklik på processlinien.
- klik properties (egenskaber på dansk)
- i det første faneblad som kommer op er der helt nederst en checkbox (flueben/kryds) som sikkert er sat. Det skulle gerne være "hide inactive icons" (skjul inaktive ikoner på dansk)
- uncheck den checkbox, så kan du se om den ikke skulle ske at komme frem dernede.

Den mere avancerede løsning:
- igen, tag din mus og højreklik på processlinien.
- igen, klik properties (egenskaber på dansk)
- i det første faneblad som vises finder du den samme checkbox som før, men klikker på knappen ud for
- der inde finder du din lyd icon og sætter i rulleboxen til højre den til at altid være vist.
- volla!

\knap

Godkendelse af svar
Fra : Myns

Dato : 09-11-05 08:22

Tak for svaret alka.