/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Sædkvalitet?
Fra : LeaBia
Vist : 493 gange
50 point
Dato : 05-09-05 20:17

Hej.

Er der nogen der ved hvordan lægen finder ud af om mænd er sterile? og om det koster penge at få det tjekket?

Mvh Lea

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-09-05 20:27

Er I barnløse, koster det ikke noget at få checket sædkvaliteten. Din mand skal levere en frisk sædprøve. Denne bliver så betragtet under et mikroskop hvor man tæller antallet af ikke-misdannede og levende sædsæller. Man beregner så et tal for sædkvaliteten. Det er ikke lægen der gør det. I vil blive henvist til en fertilitets-klinik. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 05-09-05 21:08

det koster heller ikke noget hvis i har børn..

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-09-05 21:16

Sorry Det har Melander selvf. helt ret i. Men hvis I har børn i forvejen er det ikke sikkert at lægen VIL henvise jer til en fertilitetsklinik. Disse, føler mange, skal koncentrere arbejdskraften om barnløse.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 05-09-05 21:19

jo de vil, vi har en datter og ville gerne have en mere, og vi blev henvist med det samme, og 14 dage senere var vi til første samtale hvor jeg igen afladge sædprøve, og til dec. venter vi en søn

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-09-05 21:22

Jeg skrev jo også: Er det ikke sikkert!!! I har så bare en læge der synes at det er helt OK.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-09-05 21:24

Ret henvendelse til egen læge. Som gruppe 1 i sygesikringen er det gratis.

Citat
Gruppe 1-sikrede kan efter henvisning fra den alment praktiserende læge få behandling hos speciallæge, fysioterapeut, fodterapeut og psykolog. Dog kræves der ikke henvisning til øre- og øjenlæge, tandlæge og kiropraktor. Sygesikringen betaler alle udgifter til hjælp hos den alment praktiserende læge eller speciallæge.

http://www.arf.dk/Sundhed/Sygesikring/Sygesikringsbeviset.htm#grp1

Han/hun vil kunne rådgive.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-09-05 21:25

Tillykke med det Melander.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-09-05 21:29

Ja selvf. Melander.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 05-09-05 21:29

takker...

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 05-09-05 21:44

Jeg vil lige tilføje at hvis man har børn SAMMEN, får man ikke hjælp til flere af det offentlige, undtagen hvis man bor i - mener det er Roskilde Amt, der kan man få hjælp til barn nummer 2, men ventetiden er mega lang.

LeaBia, hvis i ingen børn har sammen og har forsøgt at blive gravide i 1 års tid, kan i roligt gå til læge og blive henvist til en fertilitetsklinik. Hvis i er ældre (30-35) så nøjes med at vente ½ år. Den kan sagtens være privat hvis i bare skal udredes først - men klinikken skal have overenskomst med sygesikringen.

Jeg kan iøvrigt anbefale debatforummet på www.lfub.dk som er for barnløse.

Har selv været hele møllen igennem uden resultat desværre

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-09-05 22:10

Ihhh hvor ved du meget hva lillearne... Jeg tror du gætter LOOL og det går fint med stavningen kan jeg se....... "sædsæller" Men det var nok en "slåfejl" IDIOT

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 06-09-05 09:53

Tillykke Melander Hvor dejligt for jer!

Klumme....! roolig nu!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-09-05 09:56

Nååå ja, men jeg har jo ikke så mange sæller at flytte rundt med