/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Send til D-drev.
Fra : marcussen1
Vist : 492 gange
100 point
Dato : 05-09-05 19:36

Når man venstreklikker på et ikon på skrivebordet, kommer der en box frem med: send til dokumenter, postmodtager, skrivebordet, 3½" diskette og før også til d-drev. Den linie med 'til d-drev' er forsvundet. Er der nogen, der ved, hvordan jeg får den tilbage?
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-09-05 19:38

den har jeg heller ikke - den dukker op når jeg har en cd i drevet

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 05-09-05 19:49

Det gør den ikke hos mig, og som sagt har den altid været der før.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-09-05 19:53

Fra hjælp i win 2000
søgeord " send til "

Du kan tilpasse menuen SendTo, så du kan højreklikke på en fil eller mappe og sende den til et andet sted på computeren eller netværket eller til et program, hvor den kan åbnes, f.eks. Notesblok.

Sådan tilføjes en destination i menuen Send til

Åbn Windows Stifinder.
Klik på mappen Documents and Settings på det drev, hvor Windows 2000 er installeret.
Dobbeltklik på en bestemt brugers mappe.
Dobbeltklik på mappen SendTo.
Klik på menuen Filer, peg på Ny, og klik derefter på Genvej.
Følg vejledningen på skærmen.
Vigtigt!

Mappen SendTo er som standard skjult. Hvis mappen SendTo ikke er synlig, kan du klikke på Funktioner, klikke på Mappeindstillinger, klikke på fanen Vis og derefter klikke på Vis skjulte filer og mapper.

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 05-09-05 20:45

Jeg forsøgte at følge dine anvisninger, men dt lykkedes ikke at finde ud af det. Du henviser til WIN 2000, jeg bruger XP Pro, men det betyder måske ikke noget.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-09-05 22:02

Jeg har ikke XP tændt lige nu men det meste passer på de to syresystemer da det er på samme kerne - NT5
Nu prøver jeg igen på min comp (win 2000)
stifinder
dokuments and settings
dobbeltklik på brugernavnet
find mappen send to (send til)
dobbeltklik på mappen send to
h-klik et sted i mappens område og vælg ny og genvej
tryk på gennemse og find det drev du vil henvise til
hos mig er det F:\
næste
skriv et navn eller brug det den selv vælger
udfør
(sådan kan du lave genveje over alt i windows)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-09-05 22:34

Bare skriv sentto under Start > kør!

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 05-09-05 22:38

Kommandoen er sendto og ikke sentto

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-09-05 22:41

anyway!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-09-05 22:47

Sådan tilføjer du flere destinationer:
1. Klik på Start, peg på Instillinger, og klik på Kontrolpanel.
2. Skriv sendto i feltet Åbn, og klik på OK. Mappen Windows\SendTo åbnes.
3. Opret en genvej til mappen på en af følgende måder:
- Opret en ny genvej til mappen:
Brug højre museknap til at trække en destination til mappen, og vælg
Opret genvej i genvejsmenuen.
- Opret en ny genvej i mappen med guiden Opret genvej:
Vælg på Ny i menuen Filer, og klik på Genvej. Følg vejledningen i guiden Opret genvej.

Hvis du vil slette en genvej i mappen, skal du højreklikke på genvejen og vælge Slet i genvejsmenuen.
Sådan får du yderligere oplysninger om funktionen Send til i hjælpen:
1. Klik på Start, og vælg Hjælp.
2. Klik på fanen Indeks. Skriv "Send til", og tryk på Enter. Marker det
afsnit på listen, som du vil læse, og klik på Vis.

skriver mikroblød selv nemlig

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-09-05 22:49

Two words please............. send to

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-09-05 22:51

nope eyvind SendTo !!!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-09-05 22:54

senseo!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-09-05 22:56

jaaaaaaaaah - men for dyrt

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-09-05 23:01

Hovsa.........Tedd har ret ........word stavekontrol kender jo ikke kommandoord.

Men det er nu pænere i to ord.
Ps. marcussen1
Brug du bare Tedd's anvisning, (sendto) hvis du ikke gider min store omvej.
Og så lav genvejen der.

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 07-09-05 16:57

Jeg har prøvet alle forslag, der kom, uden at jeg kunne fixe det. Mit sidste forsøg var, at tage back up af alt, der efter formaterede jeg HDD og geninstallerede. Så var den iorden. Tak for alle svarene, men hvem skal jeg give point?
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-09-05 17:53

ingen - er svarene ikke tilfredsstillende så undlad at lukke

du har jo selv fortalt hvordan du løste problemet !!!!!!!!