/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
Dansk A
Fra : Thylle
Vist : 413 gange
40 point
Dato : 05-09-05 18:55

Sidder med en opgave på HTX 3. skal skrive om hvordan mennesket kan bliver forført..? Altså hvordan kan mennesket blive forført...?

HJÆLP...! Mvh Thylle

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 05-09-05 19:02
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-09-05 19:03

Tænk på dig selv om hvordan du kan blive forført og så gå ud fra det, pludselig kommer der nok en masse til dig. Det vil jo ikke være fair at vi herinde skal til at skrive stil for dig.
God arbejdslyst

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-09-05 19:03

mennesket kan blive forført på et utal af måder - for eks politisk - religiøst - reklamemæssigt - mediemæssigt osv osv - der har du fået dig en opgave der vil noget - men den er da til at overkomme

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 05-09-05 19:04
Accepteret svar
Fra : vaxen

Modtaget 50 point
Dato : 05-09-05 19:52

Har du ikke set filmen "the wave"? Der kan man da tale om forførelse!!

Et afsindigt bredt emne, som der kan vendes og drejes i mange forskellige retninger... Lyder faktisk som en fed opgave i mine øre...Men nu er det jo heller ikke mig, der skal lave den

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 05-09-05 19:54

Epidedymittis>> Er det ikke nogle lidt skumle sider du der henviser til???

Øv at tage et studie og så sidde til eksamen og ikke kunne en S*** fordi man har downloadet opgaver....

Vaxen

Kommentar
Fra : Thylle

Dato : 05-09-05 20:56

Nej har ikke set filmen...hvordan har den med forførelse at gøre..!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-09-05 23:08

The Wave Bølgen er en film der blev lavet for nogen (mange år ) år siden, og viser noget om, hvordan nazismen fik hold i (forførte)så mange mennesker.

Den blev brugt som undervisning i skolerne for ca 30 år siden, hvor jeg så den.

Den viser hvordan man ved hjælp af manipulation, pres og overtalelse, får en skoleklasse til at følge nogen fastsatte ideologier, og hvor eleverne så bruger et bestemt tegn (skal symbolisere Heil) når de mødes, for at udtrykke at de er en del af fællesskabet.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : Thylle

Dato : 06-09-05 11:38

Tak for svaret vaxen.