/ Forside/ Interesser / Rejser / Andet rejser / Spørgsmål
10  EA_HS 370
Legat søgning?
Fra : Gojen
Vist : 446 gange
100 point
Dato : 05-09-05 13:17

Hej alle.

Da jeg skal på et længerevarende studieophold i udlandet har jeg planer om at søge legater!
Jeg har hørt at man kan få et "firma" til at finde de legater man har mulighed for at få mod et givent beløb - men har samtidig også hørt at nogle af disse "firmaer" slår "plat" på denne tjeneste. Så mit spørgsmål er om der er nogen af jer der har prøvet nogle af disse firmaer og jeres erfaringer med dem, samt legatsøgning generelt?

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 05-09-05 13:23

Hej Gojen

Du har mulighed for at søge legater via SO's hjemmeside

http://so.dk/login.asp?section=legat&text=Legater&redirect=%2Flegat%2Fsearch%2Easp%3F

Endvidere kan du låne en bog på biblioteket - mener at den hedder "Legathåndbogen" e.lign.

Mvh. AMP

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-09-05 13:23

http://www.kandu.dk/dk/spg/72228 i dette link er svaret på dit spørgsmål, det har lige næsten lige været oppe og vende, svaret på dette link, er en adresse til et firma, der mod betaling hjælper at søge relevante steder

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 05-09-05 13:24

Hej
Prøv www.legatregistret.dk
Torben

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-09-05 14:35

Gojen.... for fem år siden, søgte vi legater, vi lånte en bog på bibloteket (siden i linket var ikke opfundet dengang), og

vi simpelthen pløjede siderne igennem. Det var et stort og dyrt projekt (vi medsendte frankerede kuverter til alle), men

i den sidste ende fik vi mange positive reaktioner.