/ Forside/ Interesser / Helbred / Sorg & Krise / Spørgsmål
10  clou 510
Jeg keder mig!
Fra : epidedymittis
Vist : 755 gange
100 point
Dato : 04-09-05 23:10

Jeg keder mig! ALLE dage er ens, der er ingen, eller meget lidt variation. Jeg er lige blevet student, så mine venner er flyttet, undtagen et par stykker, som jeg snart kender, som var det mine brødre. Jeg har et Job, hvilket er fint nok, men jeg føler bare der mangler ET ELLER ANDET!? For hver dag der går bliver alting mere og mere monotont, og så pisse-kedeligt, at man sku tro det var løgn. Er der nogen der ve hvordan man kommer op af et sådan hul?

Kommentar
Fra : and_uden_tand

Dato : 04-09-05 23:12

fontex kan hjælpe dig op af hullet.

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 04-09-05 23:14

Jeg har hverken depression, eller bulimi. DESVÆRRE er "Fontex" ikke sagen her tror jeg! Ellers et godt bud!

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 04-09-05 23:16

HVad kan du godt lide at lave Epidedymittis? hvilke interesser har du??

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 04-09-05 23:18

Det ved jeg ikke Toupie? Jeg kan godt lide samvær, af alle slags, men det er der bare ikke meget af på egnen.. længere..

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 04-09-05 23:20

Hmmm......var der ikke noget med en kæreste som du ikke har mere?? måske er det savnet af en kæreste (tosomheden) der gør, at du keder dig??

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 04-09-05 23:23

Jo, der var noget med en kæreste. Jeg har så fået en ny, som går i skole i Jylland, og kun kommer hjem en gang om måneden. Det ka godt være det er dér det ligger... Men det er der vel ik så meget at gøre ved?

Accepteret svar
Fra : Trine08

Modtaget 110 point
Dato : 04-09-05 23:24

Sover du længe de dage du ikke skal på arbejde ? Det er sundt at komme tideligt op, også selvom man ikke skal noget.
Forkæler du dig selv ? evt med go mad ? og en film foran tv ?
Husker du at tage i teater med familien eller venner ? opleve noget kulturelt ? så man har noget at snakke om.
Moition sætter også gang i systemet og danner sunde/glade celler i hjernen.
Hvor gammel er du ?
Ville et job i norge på et ski sportscenter måske være en ide ?
Eller hvad med at blive rejse guide ? www.guideskole.dk koster dog penge, men er sikkert hammer sjovt, med masser af unge på samme alder, og 80% for arbejde bagefter
Som rejseguide, for du nærmest lov at se hele verden, og bor på lækre hoteller, med go mad

Dine venner er jo flyttet....nu må du også finde på noget.

Man kan jo altid komme tilbage til der hvor man er nu.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-09-05 23:28

Du må finde dig nogen fritidsinteresser, hvad enten du er til stramajbroderi, linedance eller kampsport eller........

Find noget hvor du skal ud og møde andre mennesker.

Kig i lokalaviser under arrangementer, og find noget der du kan gå til o.s.v.

mvh dova

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 04-09-05 23:33

Jeg er enig med Dova og Trine, du skal lave ting du nyder, forkæle dig selv og leve i nuet Mht. til din kæreste (Tillykke med hende forøvrigt ) så er der ikke så meget at gøre ved dét, medmindre du udskifter hende til en du ser lidt oftere he he men det vigtigste er, at du får lært at nyde livet og dig selv

Kommentar
Fra : farai

Dato : 04-09-05 23:48

nogen gange glemmer vi også de vigtige ting i livet
min kæreste er også deppy for tiden, jeg er startet på
uddannelse og hun har ikke nær så meget at lave, så det er lidt tungt
bliver nødt til at fortælle hende at:
-vi har hinanden
-vi er sunde og raske
-her i dk er der ikke krig (endnu)
-vi har en vis frihed og kan vælge nye veje i vores liv
-alle mennesker har brug for op og nedture, det er en del af vores udvikling
-som regel er der et netværk af relationer, familie m.m, som er ældre og mere erfarne
man kan tale med - det er ikke forbudt!

den positive jantelov er god at have hængende på væggen:
Du skal vide, vi andre regner med dig.
Du må indse, at mindst 4-5 mennesker - dine nærmeste - er helt afhængige af dig.
Du skal vide, at vi ved, at der er noget godt og værdifuldt i dig, som vi har brug for.
Du skal vide, at du har nogle menneskelige egenskaber, som vi holder af.
Du skal vide, at vi andre også kender til at føle sig betydningsløs, værdiløs, ensom og mislykket.
Du skal vide, at du hører sammen med os.
Du skal vide, at vi vil gøre meget for dig.
Du skal tro, at dit eget liv og vort samfunds beståen er meget afhængige af din indsats.
Vi - du og jeg - kan løse problemerne i fællesskab.

p.s: kedsomhed er prisen for at bo i et land med (endnu) fred

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 05-09-05 00:00

Toupie: Det kan godt være du har ret. Måske burde jeg udskifte til en mere pålidelig. Vi har lavet sådan en "åbent - forhold" - aftale, som vi begge godt ved ikke holder i længden.. De sidste 3 år har jeg haft en kæreste at leve sammen med, og nu står jeg pludselig på egne ben. Det kan være det er det der slår benene væk under mig.

Dova / Trine: I har nok (også) ret. Det bedste er nok at finde noget at tage sig til, så man møder nye mennesker, venner og potentielle partnere! Det kan bare virke lidt overvældende at stå uden noget at lave (skole), når man, som jeg, har gået i skole i 14 år i træk. Jeg betragter måske ikke dette som andet end en meget lang sommerferie, og det er nok dér fejlen ligger.

Farai: Det lyder lidt som noget jeg har oplevet. Jeg ved nu ikke om du har ret i at "kedsomhed er prisen for at bo i et land med (endnu) fred", men det er en anden snak.

Jeg må lige sove på det hele tror jeg.
Godnat!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-09-05 00:23

Drik nogle bajere, bliv nørd og webprogrammør, så keder man sig aldrig. Al tid går med at læse op på standarder og programmerings sprog/koncepter : http://www.w3.org/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-09-05 06:18

Intelligente mennesker keder sig aldrig.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 05-09-05 09:14

Hej Epidedymittis
Halvdelen af et problem ligger i at definere det, så dér er du da allerede kommet et stykke.
Det er meget godt med venner, kærester, MEN lad det ikke være hele din identitet, for venner, kærester kommer og går, men familie består. Så stil større krav til dig selv, du lyder ret frisk og intelligent, men derfor kan du jo godt gøre lidt mere for at finde nogle udfordringer der matcher dig så du kan blive helt vild med det og inspireret, bare søg og du skal finde.
Hvilken slags familie vil du gerne selv have ? Hvad behøver du selv at gøre for at få den?
Når vi er unge tror vi oftest, at vi har masser af tid, men det er som for alle andre, kun nuet, der tæller. Når vi bliver gamle fortryder vi ofte at vi spildte tid på at lalle for meget rundt, så hvorfor ikke ta´ved lære Fx lav nogle kontruktive ting, der kan komme dig og andre til gode nu eller på længere sigt.
Hvis du gerne vil lære nye mennesker at kende, er der også den mulighed at lave din egen hjemmeside. Udtryk dig selv!

Held og Lykke med det hele.
Mvh
Mulberry

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 05-09-05 09:24

Så kommer der lige en hårbolle til :
Det er altid godt at have flere bolde i luften, for så falder verden ikke i grus den dag kæresten skrider, fyresedlen er en kendsgerning, eller hvad hulen der kan ske, det er jo en del af livet, det sker for os alle, opture, nedture føles ikke så tunge når et ikke hele ens liv er satset på det.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 05-09-05 10:31

Mit forslag til dig er, at du skulle prøve for en tid at blive besøgsven. - Der er altid nogen, der har brug for dig [og hvis hverdag føles endnu mere ensom end din], og så finder du nogle andre sider af dig selv

Godkendelse af svar
Fra : epidedymittis

Dato : 05-09-05 11:36

Tak for hjælpen folkens. Jeg må nok se at finde på noget spændende at tage mig til.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-09-05 15:38

Ps. Teil -> ..eller også keder de sig ALTID !

</MOLOKYLE>