/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
hæklet 70´er kjole
Fra : alma07
Vist : 2109 gange
20 point
Dato : 04-09-05 20:57

Er der én der har en opskrift på en hæklet kjole fra 70´erne

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 04-09-05 21:09

Hejsa

Prøv at gå i Bogshoppen eller andre lignende genbrugsblade osv butikker.

Det kunne jo være, der lå noget godt og gammelt.

Du kan også ringe/maile DR P4 - Det åbne Marked - mandage 09.30 - 10.00. Se på www.dr.dk

Hanne

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 04-09-05 21:22

Prøv her: http://www.loehmann.dk/haekling/

Der er et link på denne side til en hæklegruppe.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-09-05 22:30

synes da ikke man gik i hæklede kjoler i 70´erne - men mange andre sjove hæklede ting-

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 04-09-05 23:07

Nåh, miritdk, din ihukom er ikke så go' her i aften, hva'?

Men du skal få lidt ret - det var nok sidst i 60'erne først i 70'erne.

Ikke desto mindre, har jeg fundet en opskrift på en hæklet 70'er kjole jow jow...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-09-05 02:17

nemlig cammillasmoster - og ihhh kom i tanke om de der hæklede kjoler a la fiskenet - hurtige og sjove at lave og en masse forargelse at have på

Kommentar
Fra : tpjevser

Dato : 06-11-05 01:04

har opskrift på hæklet rullekrave bluse og nederdel i mohair fra 70`erne. tpjevser.

Kommentar
Fra : boib

Dato : 29-11-05 17:04

Ja jeg er ny her, og så lige, det med hækling, som i talte om. Jeg har gemt en hæklet kjole min mormor lavede til mig omkring 1969/70 i fint lyslilla. Den brugte jeg meget dengang, men kan desværre ikke passe den.Undskyld hvor finder i de humørikoner henne?
Hilsen Irene

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-11-05 18:17

http://www.kandu.dk/dk/faq.asp#20 her finder du smileyerne

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-11-05 23:16

boib - velkommen på KANDU!

Hanne

Kommentar
Fra : boib

Dato : 30-11-05 16:36

Hej mirit og tak for linket til smileyerne. Og til camillasmoster tak for velkomsthilsnen. Det luner. Hvis i er nysgerrige alle på denne side, så har jeg 1000vis af opskrifter på: hækling, strik,meget lidt gimpning, som jeg gerne vil have mere af, filtning med uld, det er det nyeste jeg har fundet på, og er rigtigt dejligt at arbejde med. men det koster tid og plads, og det har jeg ikke noget af delene, så det er i perioder, jeg tager det frem og jeg er endnu nybegynder. og jeg har også en lavet en "kogebog" med mange opskrifter på min egen facon.
Mange hilsner Irene( er mit rigtige navn)

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-11-05 18:31

Irene boib Har du checket www.rokken.dk ud?

Her samles mange håndarbejdsinteresserede og udveksler opskrifter og råd.

Hanne

Kommentar
Fra : boib

Dato : 01-12-05 12:21

Tak for hurtig henvendelse camillasmoster. Det vil jeg prøve. Irene

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-12-05 20:28

Velbekomme, Irene

Kommentar
Fra : boib

Dato : 02-12-05 13:00

Hej camillasmoster. Ja jeg var så inde på rokken, og det er bestemt et spændende sted. Det fik jeg lang tid til at gå med. Er der nogle af jer her på siden, som ved hvor jeg kan finde nogle opskrifter på gimpning? Jeg har været på bibloteket, og fandt en gammel oldsag, der var mange fine ting fra gamle dage, men ikke noget jeg kan bruge.
Irene

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-12-05 14:53

Uha, dén var svært - jeg knap nok, hvad gimpning er, sååååh...

Men jeg ved, hvad en gimpe er!

Kommentar
Fra : boib

Dato : 02-12-05 15:50

Ja det ved jeg også. for lang tid siden var jeg inde på google og søge efter at gimpe. Hold da op 100 links på gimper, fra mænd og det var ikke positive link. Den dag grinede jeg meget, hvad mænd kan finde på at skrive..
Jeg finder nok ud af det.Mens jeg er her, hvodan får jeg lagt billeder eller opskrifter ind her, kan man lave en "egen side" med det man har lyst til at vise, eller hvodan gør man det, ja det var et spørgsmål til alle fra en nybegynder.
Irene

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-12-05 18:12

Irene - så vil jeg råde dig til at oprette et spørgsmål under f.eks. hjemmesider eller KANDU.

Det er jo alma07's tråd vi udnytter lige nu.

Hanne

Kommentar
Fra : boib

Dato : 02-12-05 18:36

ok tak for det. det må vi se om jeg kan finde ud af. hvis jeg kan så får alma07 jo også glæde af det.

Irene

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-12-05 23:08

Netop, for så kan der søges på dit emne - husk at skrive det i overskriften - netop med henblik på senere søgning.

Klik på "Stil et spørgsmål" ude i venstre side.

70'er kjole og ens egne billeder har ikke så meget tilfælles - derfor nyt spørgsmål indenfor nyt emne

Hanne

Kommentar
Fra : boib

Dato : 03-12-05 14:06

Ok. og Tak for rådet. :-96 Ja, ja jeg lære noget nyt hver dag. ) Ja det med mine billeder, der kan jeg godt se, at man skal have en hjemmeside, så i andre kan gå ind og se, hvad jeg har, men det har jeg ikke endnu. Jeg må se om jeg kan finde ud af det snart. For jeg elsker jo at kikke på andres.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 03-12-05 21:10
Kommentar
Fra : tpjevser

Dato : 02-01-06 20:30

hejsa
har opskrift på et par hæklede kjoler fra 70´erne. en "tæt" og en mere åben.

Kommentar
Fra : tpjevser

Dato : 02-01-06 21:02

GLEMTE LIGE AT SKRIVE AT DU KAN SENDE DIN ADRESSE TIL RUNAOGLARS@VIP.CYBERCITY.DK, SÅ SENDER JEG EN KOPI AF OPSKRIFTERNE.

Kommentar
Fra : tpjevser

Dato : 02-01-06 21:03

GLEMTE LIGE AT SKRIVE AT DU KAN SENDE DIN ADRESSE TIL RUNAOGLARS@VIP.CYBERCITY.DK, SÅ SENDER JEG EN KOPI AF OPSKRIFTERNE.