/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
win adgangskode
Fra : 234
Vist : 378 gange
50 point
Dato : 01-09-05 13:27

Hej Technet !
Når man har downloadet en boot disk fordi man glemt sin adgangskode , kan man så godt afprøve den på en computer som har adgangskode ?

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 01-09-05 15:26

hvorfor prøver du ikke dette først:
hvis du ikke har ændret på administrator kontoen, kan du logge ind med blankt password ved at trykke ctrl+alt+del 2 gange ved logonskærm og logge på som administrator.

Kommentar
Fra : 234

Dato : 01-09-05 15:29

Problemmet er at koden er ændret.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-09-05 19:57

Det kommer lige an på om det er en bioskode eller windowskode.
Er det en windowskode så kan du godt køre med en bootdisk, men det giver jo kun adgang til at indstallere et program.

Kommentar
Fra : 234

Dato : 01-09-05 23:05

Det er selve admistrator koden der er blevet ændret !

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 50 point
Dato : 03-09-05 01:20

der findes nogle fine bootdiske der kan klare den lille sag for dig, boot op på sådan en og vælg hvilken installation, derefter vælger du en bruger på listen og nulstiller (fjerner) koden
active@ password changer er et glimrende stykke værktøj der nemt klarer dette http://www.password-changer.com/ desværre koster gode ting jo penge

Kommentar
Fra : 234

Dato : 29-01-06 15:52

Tak for hjælpen !
Smid et svar exterminator !

Godkendelse af svar
Fra : 234

Dato : 29-01-06 16:17

Tak for svaret EXTERMINATOR.