/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
transperant baggrund i .jpg format
Fra : MFLudvigsen
Vist : 807 gange
50 point
Dato : 31-08-05 22:15

Hvordan gemmer jeg et billede med transparant baggrund i .jpg format, så baggrunden forbliver transparant. Når jeg forsøger at gemme i "save for web", bliver den transparante baggrund hvid. Jeg har photoshop CS.

Martin

Kommentar
Fra : kaos_kristian

Dato : 31-08-05 22:22

er det meget vigtigt at det skal være i .jpg ? Normalt laver man den slags i gif.

Sig lige til hvis .gif er ok

Kaos

Kommentar
Fra : MFLudvigsen

Dato : 31-08-05 22:32

.gif er OK

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 31-08-05 23:02

INDEN DU GEMMER BILLEDET MED TRANSP. BAGGRUND,
PRØV DA AT LAVE EN COPY BAGGRUND,
DEN VIL IKKE VÆRE LÅST EFTER DU HAR GEMT DEN SOM JPG FIL.
SÅ TROR JEG DIT PROBLEM ER LØST.

MVH AG112

Kommentar
Fra : Phylock

Dato : 31-08-05 23:11

i gif kan du kun have 256 farver
hvis du har brug for mere skal du bruge png formatet
file -> save for web -> og vælg png-24

mvh
Phylock`

Kommentar
Fra : MFLudvigsen

Dato : 31-08-05 23:14

AG112
Hvordan laver jeg en copy background???

Kommentar
Fra : thorkil1

Dato : 01-09-05 01:01

når du starter et nyt dokument i photoshop spørges du om du vil have transperent eller hvid baggrund. Vælg da tranpsperent. JPeg filer kan principielt ikke bruges til at lave transperente felter pga den komprimering der er anvendt til jpeg. Brug gif når der skal laves transperent. Men du skal stadig vælge hvad der skal være transperent i det program der skal vise billedet. Det sker ikke altid automatisk.

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 01-09-05 05:39

Måske du kan få lidt hjælp her http://www.prodic.dk/

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 01-09-05 09:06

NÅR DIT BILLED ER FREMME PÅ SKÆRMEN, GÅR DU NED I LAYERS OG HØJREKLIKKER MED MUSEN PÅ BACKGROUND
OG TRYKKER PÅ DUBLE LAYERS.
SÅ KAN DU GEMME DET SOM EN JPG FIL OG DET ER STADIG FRITSKRABET, DET KAN DU SE NEDE I LAYERS PÅ DET LILLE BILLED, HVIS BAGGRUNDEN ER TERNET, ER DER INGEN FARVET BAGGRUND, HELLER IKKE HVID.

MVH AG112

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 01-09-05 15:23

AG112 >> hvorfor råber du ??

MFLudvigsen >> man kan ikke gemme som transp. jpg. For at gemme med transparens er du nødt til at gemme som transparent gif eller *.png. Så har du bare problemet med at Inter Explorer som udgangspunkt ikke understøtter transp. .*png

Kommentar
Fra : RuneBadune

Dato : 24-10-05 17:50

gem det i tiff format. der kan du have transparent baggrund...

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 24-10-05 18:41

*.tiff kan ikke gemmes med transparens til web !