/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Fejl
Fra : Angband
Vist : 408 gange
1 point
Dato : 31-08-05 16:32

hej..

jeg kan kun se ned til mit svar i denne tråd http://www.kandu.dk/dk/spg/73335

der står der er 2 svar mere... jeg kan heller ikke svare mere på spørgsmålet...

jeg vil gerne havde hjælp

og er der et andet sted jeg skal skrive fejl?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 31-08-05 16:49

Nej, det er bare Kandu's server der er overbelastet. Du må bare prøve igen lidt senere. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 31-08-05 16:52

Nå alligevel ikke. Jeg får samme fejl, og den har jeg aldrig oplevet før. Skriv til Kandu og fortæl om fejlen. Brug Kontakt kandu.dk i menuen ude til højre. Hilsen AJ

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-08-05 17:18

Mystisk ...den har jeg heller ikke set før !!!

Det er nok kandu.dk's ASP.net kode der driller, når du gengiver kode. Se hér : http://www.kandu.dk/dk/spg/45388

Sådan går det ..når ikke ALT er gennemtestet og vedligeholdt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 31-08-05 17:47

Jeg har oplevet det for et stykke tid siden. I forbindelsen med besvarelse af et spørgsmål holdt jeg øje med antal svar og så at der var kommet flere svar end der fysisk var under spørgsmålet.

Den dag lagde jeg desuden mærke til, at jeg skrev en kommentar som senere var forsvundet ved opdateringen.

Fejlen opstår efter min mening, når systemet går ned og en eller fllere af kommentarerne er forsvundet; men tælleren er blevet opdateret selvom kommentarerne ikke er medtaget.

Bjarne

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-08-05 18:03

Den der er en fejl der ikke er set før, for selv om tælleren virker ved kommentarer der forsvinder, som Bjarne så rigtigt skriver, , plejer "afslutningen" på siden at være der, enten med "xxxx du har følgende muligheder" og rubrikken til at skrive kommentarere i, eller også besked om, at spørgsmålet er lukket.

Det er bare her som om siden ikke kan rulle langt nok ned.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 1 point
Dato : 31-08-05 18:59

Det virker fint i "Firefox" - blot til orientering.....

Citat
Kommentar

Fra : Angband    Dato : 30-08-05 16:12

header("Location:index.php");

kan kun bruges inden du har skrevet andet læs: http://www.phpfreaks.com/tutorials/41/1.php
(er om session_start() men samme regler som header.)

Har ikke set fejlen men mener det er den...

Hvis du vil sende videre så brug en javascript kode

Kode:
<script type="text/javascript">

window.location="din side"

</script>

så din handlinger kode ser sådan ud:
Kode:
<?php
$db = mysql_connect("db.nightshadow.dk","***","***");
mysql_select_db("***",$db);
session_start();

switch ($_GET[handling]) {

case nyt_vejr:
$aar = array("0","4","1","1","1","2","2","2","3","3","3","4","4");
$aarstid = $aar[date("n")];
$dag = date("w"); $nr=rand(1,20);
$vejret = mysql_query("SELECT * FROM vejr WHERE dag ",$db);
$vejr = mysql_fetch_array($vejret);
if ($vejr[dag] != date(w)) { $result1 = mysql_query("UPDATE vejr SET dag='' WHERE dag='$vejr[dag]'",$db);
$result2 = mysql_query("UPDATE vejr SET dag='$dag' WHERE nr='$nr' AND aarstid='$arrstid'",$db);
}
?>
<script type="text/javascript">

window.location="index.php"

</script>
<?php
break;

}
?>

og dit index sådan:
Kode:
<?php
$db= mysql_connect("db.nightshadow.dk","***","***");
mysql_select_db("***",$db);
session_start();
$vejret = mysql_query("SELECT * FROM vejr WHERE dag ",$db);
$vejr = mysql_fetch_array($vejret);
if ($vejr[dag] != date(w)) { ?>

window.location="handlinger.php?handling=nyt_vejr"

</script>
<?php
}
?>
<html>
<head>
</head>
<body>
<?php
print "$vejr[nr] $vejr[aarstid] $vejr[dag]";
?>
</body>
</html>

og
Citat
Kommentar

Fra : zlug    Dato : 30-08-05 18:23

det har jeg nu gjort mange gange før... må bate ikke gøre det efter <html>

og
Citat
Kommentar

Fra : zlug    Dato : 31-08-05 13:13

har selv fundet fejlen nu... men nogen skal jo have de proing...

så den første der finder fejlen får dem vel...

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 01-09-05 04:45

Tja - OK - er nu OK igen - tæller stemmer med kommentarer Bjarne

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-09-05 08:19

Yes... virker i Firefox, men ikke i IE og Opera

Skyldes tilsyneladende rod i CSS koden der bl.a. genereres af ASP.net scriptet, så fejlen ligger dybt i serverside koden.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Angband

Dato : 30-11-05 18:23

Tak for svaret berpox.