/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Peugeot 406 ST
Fra : 4602
Vist : 1855 gange
50 point
Dato : 31-08-05 09:18

Hej - Jeg skal ude og købe en ny bil. Jeg er blevet lidt varm på en Peugeot 406 ST 1.8. årgang 1999 - 2002.

Er der noget man specielt skal holde øje med?
Er Peugeot 406 ST dyr i reservedele?
Kan man selv lave noget på den (olieskift, bremser og udstødning), eller skal den på Peugeot værksted hver gang?
Er der nogen der har erfaringer med denne model?

Tak på forhånd....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-08-05 09:26

Peugeot er ikke billig i reservedele, men meget kan købes uoriginalt. Oliefilter, bremser og udstødning, minus forrøret kan du godt selv skifte, ved forrøret skal der som regel bruges specialværktøj, da det er der kasalysatoren sidder

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-08-05 09:37

Om pug'gen er specielt dyr, ved jeg nu ikke.

Mange dele kan fåes hos Høyer, og der er prisen absolut spiselig.

Peugeot har aldrig været gode til at lave sædevarme - det er næsten altid brændt af.

Ligeledes er trækstænger noget af det der oftest ryger.

Skæve bremseskiver, men der har jeg med held anvendt Høyers. Så var det problem overstået.

Ellers er Pug'gerne gode og velkørende biler, med et fornuftigt udstyrsniveau. Er pt ved at slide nr 2 pug op. Kunne nemt finde på at købe en igen!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-08-05 09:39

Iøvrigt kunne jeg ikke drømme om at anvende det lokale Peugeot værksted. Min bette lokale mekaniker kan uden problemer lave det ved min bil, jeg ikke selv kan finde ud af!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-08-05 09:42
Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 31-08-05 09:50

3773:
Generelt er jeg enig i dine betragtninger og især med din sidste kommentar er jeg HELT enig. Jeg er færdig med at køre på mærkeværksted når jeg er ude over nyvognsgarantien.

4602:
Du skal ikke være så nervøs for hverken denne model eller franske biler generelt når det drejer sig om "reperationsvenlighed". Førhen kunne franske biler være et HELVEDE for os "perlestenmekanikere" uden det store specieludstyr i værktøjskassen. En værkstedmanual og alm. mekanisk indsigt og fingerfærdighed, så er du nået langt på denne model (og mange andre for den sags skyld) når det drejer sig om alm. service og vedligeholdelse.

Held og Lykke med den!!!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-08-05 10:06

Arhh Palle, det var vel egentlig "kun" de gamle Citroen'er man skulle græde over! Specielt når der var bøvl med hydraulik'ken!

Jeg synes da Renault var nem at skrue i.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 31-08-05 10:29

Ja for pokker da...de gamle BX'ere og CX'erne var/kunne være ET HELVEDE hvis man ikke havde specielværktøj
Heldigvis havde én i min omgangskreds dengang, en lille tankstation og værksted med Citroën som speciale.

Renault kender jeg ikke meget til bortset fra min mosters gamle Renualt 16, som jeg var sammen med dem i på tur gennem Frankrig i '76 med campingvogn, 2 voksne foran og 4 halvstore børn på bagsædet...men det gik da meget godt uden problemer de ca. 4000 km vi kørte den sommer.
Nå, det var et lille sidespring 4602, undskyld ....men det ændrer ikke på mine anbefalinger til din kommende 406'er

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 31-08-05 10:32

Den kan du rolig købe. Jeg gik for flere år siden fra nye volvoer til Peugeot 406. Siden Peugeot 307 og ny for 1/2 år siden en ny Peugeot 307 Stationcar.
Bilerne er ganske udemærkede og jeg syntes ikke de er dyre at køre i.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 31-08-05 19:45

Du kan skifte olje,filter,bremser udstødning,også forrør. Du trænger inget special værktøy for at skifte det.
alimak