/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Dynamisk celle
Fra : Rasch
Vist : 318 gange
100 point
Dato : 30-08-05 16:48

Er det muligt at få en celle med tekstombrydning til at udvidde sig automatisk i takt med at man indskriver tekst i cellen.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 30-08-05 17:05

I excel gør den det da automatisk, når blot man har slået "ombryd tekst" til....

I word gør den det også automatisk i tabeller...så, spørgsmålet er ikke rigtigt forstået....

Altså udvider sig LODRET...

Vandret udvidelse - det giver ikke nogen mening, da det jo er de lodrette skillelinier der angiver hvornår der skal ombrydes.

mvh berpox

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-08-05 19:16

Forklaring af Berpox:
åbn Excel
skriv noget i eks. celle A1
Formater >celler
lav hak i "ombryd tekst"
OK
skriv videre i celle A1 til den flyder ud af cellen
tryk evt enter og få vist resutatet
(alle vandrette celler følger med i højden)

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 30-08-05 21:21

Eyvind - jeg læste det nu som, at der allerede ER etableret tekstombrydning Derfor min "forvirring"...

Citat
en celle med tekstombrydning

mvh berpox

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-08-05 21:31

Jeg forstod det som dig.
Men lavede bare samme forklaring i en anden forklædning.

Kommentar
Fra : Rasch

Dato : 31-08-05 08:51

Takker for alle svar. Og det virker, når jeg gør det i et nyt ark. Der må være noget, som blokerer funktionen i det ark jeg forsøgte med i første omgang