/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
Jeg har hård brug for et job men synes i~
Fra : FrK_KrisTenSen
Vist : 1571 gange
24 point
Dato : 29-08-05 22:41

Jeg har hård brug for et job men synes ikke rigtig jeg finder noget her på nettet .. Har været på Jobindex, Jobzonen, Jobnet og sådan, men nogle der kender lign. sider hvor man kan søge job? Nogle links evt?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-08-05 22:47

Det ville jo hjælpe om du fortalte lidt om dig selv. Hvor gammel er du? Hvilken skoleuddannelse har du? Har du nogen handicaps? Er der nogle jobs du ABSOLUT ikke vil påtage dig? O.s.v. Ellers er det lidt svært at hjælpe dig. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-08-05 22:49

http://www.studiejobs.dk/ det er ikke kun studiejobs www.af.dk den er fra arbejdsformidlingen

Kommentar
Fra : FrK_KrisTenSen

Dato : 29-08-05 22:49

Okay så
Jeg er ikke på skole og sådan noget. Har noget erfaring med detailhandel(Butiksassistent) men er ikke uddannet .. Synes det er svært at finde noget -- Og nej ..- Intet handicap ..

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 34 point
Dato : 29-08-05 22:52

Nogle supermarkeder ansætter butiksassistener uden uddannelse, så du må bare klø på. Skriv en ansøgning og så ellers bare rundt i forretningerne og hils på og aflever ansøgningen

Kommentar
Fra : FrK_KrisTenSen

Dato : 29-08-05 22:53

Jaaa, det har jeg også gjort, men kan jo ligeså godt søge i mellemtiden ..

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-08-05 22:59

OK Frk. Men jeg måtte jo vide det. Så er mit råd: Tag noget pænt tøj på og gå rundt i alle de forretninger, du kunne tænke dig at arbejde for. Tilbyd din arbejdskraft, vær smilende og glad også selvom de siger nej tak.
Du kunne også forfatte og indrykke en "lidt speciel" annonce, hvor du fortæller om dine menneskelige kvalifikationer og din lyst til at tilbyde dem til et firma og deres kunder. Ja det var lidt alternativt, men det er jo åbenbart hvad der skal til. Kort sagt: Prøv at tænke alternativt i din jobsøgning, når der er mange om buddet er det ofte de alternativt tænkende der får jobbet. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 29-08-05 23:03

Når du skal sove i aften - lægger du dig og tænker på hvor du har lyst til at køre hen i morgen (hvis du havde job...)
Når du så har gjort det - tager du derhen i morgen og fortæller virksomheden at den var først i dine tanker...
Uanset om du har sent en ansøgning eller ej - nu ikke noget opdigtet fis... du skal være helt ærlig over for dig selv...
Det du virkelig har lyst til at arbejde med....
Så tror jeg på at du kommet tættere på et godt job.
Man skal kun af nøde sige ja til et job man ikke brænder for....
mvh Benjamin
PS. Vil gerne høre hvordan det gik....
Held og lykke med dit nye job....

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 29-08-05 23:06

Hvor er du fra?
For den nye Lidl der åbner i Ringe (og nyborg og middelfart) søger kasse assistenter mm.

På Fyn

Kommentar
Fra : froslev

Dato : 30-08-05 01:33

Du kan også prøve et vikarbureau, jeg kender en der fik fast arbejde, efter et par måneder i forskellige jobs.

Det kræver dog at du ikke er alt for kræsen, rent jobmæssigt.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-08-05 05:51
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-08-05 06:17

Du kan begynde som hjemmehjælper her og nu.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 30-08-05 07:20

Jeg arbejder et sted - og det er ikke AF - hvor vi får kontanthjælpsmodtager i ordinært arbejde inden for ca. 2-3 mdr, MEN - der skal søges mindst 25 steder om ugen! Det er det der skal til for at få et job i dag. Det skal bemærkes, at det primært er ufaglærte vi får i job. På årsbasis er det ca. 300 vi få i job.
Prøv at henv. dig til forskellige vikarbereauer også. Go' fornøjelse.

Kommentar
Fra : FrK_KrisTenSen

Dato : 30-08-05 12:19

Benjamin.Hansen#
Jaa, det har jeg også tænkt mig at gøre, altså tage rundt til forskellige butikker, men er lige for tiden i Ringsted og skulle helst have et job i Nykøbing Falster, så imens jeg er her, så søger jeg per telefon eller net.
Tak for det ..

Kommentar
Fra : FrK_KrisTenSen

Dato : 30-08-05 12:20

Arne.Jakobsen#
Kan godt se din pointe og ja, kan også tage det med mig .. Mange tak

Kommentar
Fra : FrK_KrisTenSen

Dato : 30-08-05 12:23

bublebee#
Ja lige netop! Jeg er Fra Nykøbing Falster, og der åbner den også Har sendt dem en ansøgning ..

Kommentar
Fra : FrK_KrisTenSen

Dato : 30-08-05 12:25

alka#Nu snakker du om kontanthjælpsmodtager .. Så er det lige at jeg er under 18

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-08-05 12:33

Når du er under atten, så er der næsten størrer mulighed for at få job, du er billigere i timeløn, der også muligheder på tankstationer og bagerrier

Kommentar
Fra : FrK_KrisTenSen

Dato : 30-08-05 13:59

Ja det er rigtigt, men kontanthjælpsmodtager kan jeg så ikke blive som "Alfa" snakkede om .. Desværre ..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-08-05 14:04

Det er nu heller ikke særlig tiltrækkende at være kontanthjælpsmodtager, det er der ingen penge i. Husk det er også

altid nemmere at få et arbejde når man er i arbejde, nu ved jeg godt du netop ikke har et arbejde lige nu, men hvis du

bliver tilbudt noget "hø" så snup det alligevel, og søg vidre

Kommentar
Fra : FrK_KrisTenSen

Dato : 30-08-05 14:08

Ja det ved jeg, men det er da en løsning indtil jeg finder noget, hvis det var ..

Kommentar
Fra : signe1

Dato : 29-09-05 08:20

Jeg har et par idéer jeg håber du kan bruge til noget... især hvis du har lidt salgserfaring. Blockbuster bruger medarbejdere under 18 til butiksvedligeholdelse og lettere kassebetjening. Hvis du får job her, vil du hovedsagligt komme til at arbejde om aftenen, og kan derfor stadig søge jobs om dagen! Ellers ved jeg at større kæder - så som Kvickly - gør brug af serviceassistenter! Det er nok i den genre du skal søge. Men er du først indenfor, er der jo også store chancer for at de beholder dig, og rykker dig op i hirakiet når du bliver 18!

Kommentar
Fra : FrK_KrisTenSen

Dato : 24-01-06 07:40

Signe1#Okay! Havde ingen ide om at blockbuster søgte under 18 .. Jamen det kunne være at jeg skulle prøve der så .. Takker :D

Godkendelse af svar
Fra : FrK_KrisTenSen

Dato : 24-01-06 07:42

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-01-06 21:21

Selv tak, jeg håber du fandt dig noget arbejde