/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Internet..!
Fra : Thylle
Vist : 430 gange
120 point
Dato : 29-08-05 15:21

Hey Alle..!

Har internett hjemme men bor for langt ude til at kune få ADSL´hos TDS..! Findes der andre måder at få det på- eks via parabor el. lig. Men er det ikke dyrt, og hvad er prisen..?

Eller findes der andre udbydre som har andre måder, eller måske vil bygge ledninger..?

Vil bare gerne have internet til en fast pris pr. mdr. og ikke betale for forbru som nu..? Findes der en løsning..?

Mvh Thylle

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-08-05 15:31

TDC er dem der ejer kablerne, så hvis de ikke kan, kan du kun få ISDN

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 29-08-05 15:39

Cybercity har mailet til mig og skrevet at de forventede at kunne levere en combi forbindelse ( adsl og tel) på alle centraler inden udgangen af dette år
prøv at kontakte dem

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 29-08-05 15:41
Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 29-08-05 16:47

Internet via Parabolen er som regel til erhvervskunder. Både Sonofon og Tele2 har vist nok rodet med det.

Men som en anden skriver: Kan TDC ikke levere er der ingen der kan.!!

Kommentar
Fra : old

Dato : 29-08-05 21:52

Er det her jeg skal skrive indlægget. Jeg bruger dkdebat. Og i værktøjslinien er der en lille mand ham skal man trykke på også skrive et netbilledes sti (adresse) og trykke på den blinkende mand og billedet skulle være der . jeg kan ikke få det til at virke. Det er nok stien på et netbillede jeg ikke kan finde ud af ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-08-05 21:57

old, det er det rigtige sted du skriver, men du er kommet ind i det forkerte indlæg, beklager jeg forstår ikke dit spørgsmål

Kommentar
Fra : old

Dato : 30-08-05 04:01

Jeg prøver i et andet emne. Stien til et billede på en hjemmeside er spørgsmålet så vidt jeg husker. Er der ikke noget med jeg skal sige tak og acceptere?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-08-05 07:32

old.... hvis du har fået et svar på et spørgsmål, som du kan bruge, så jow, så skal spørgsmålet lukkes - accepteres, og det ville da være pænt af dig, at sige tak

Kommentar
Fra : old

Dato : 30-08-05 09:43

Hvordan siger jeg tak og acceptere ? Det er ad et reelt spørgsmål ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-08-05 09:56

Hej igen old, du skal lige først finde den kategori dit spørgsmål var i, så finde ud af hvilken en af besvarelserne du kunne bruge, og ud for der i højre hjørne trykker du på accepter. Derefter kan du give stjerner alt efter hvor god du syntes besvarelsen var (det med stjernene kommer helt af sig selv, når du har trykket på accepter)... men jeg må indrømme, at jeg er i tvivl om hvorvidt du har oprettet spørgsmålet, for i denne vi snakker i lige nu, er det ikke dig der har oprettet, men Thylle, har du overhovedet fået besvaret dit spørgsmål?

Kommentar
Fra : Thylle

Dato : 30-08-05 13:10

Nej jeg har ikke..! Er der ikke nogle der kan hjælpe..! Det er ret vigtig for mig..!

Kommentar
Fra : Thylle

Dato : 30-08-05 13:10

Nej jeg har ikke..! Er der ikke nogle der kan hjælpe..! Det er ret vigtig for mig..!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-08-05 13:29

Thylle som jeg har skrevet i mit første indlæg, TDC ejer kablerne i DK, så hvis ikke TDC har mulighed for at hjælpe dig, fordi du bor for langt ude på landet, så kan du ikke få ADSl, andre teleselskaber, lejer jo kablerne af TDC

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 30-08-05 14:43

har du kontaktet Cybercity

Accepteret svar
Fra : taliskoko

Modtaget 120 point
Dato : 02-09-05 15:13

Fra TDC´ hjemmside:

Citat
* Visse steder er det ikke muligt at levere 512-uploadhastigheden på 512/512, 1024/512 eller 2048/512. Her leverer vi, hvad der er muligt - dog minimum 128-upload. De fleste kunder kan dog få 512 i upload.

Og fra samme side...

Citat
Visse steder i landet er det ikke muligt at levere bredbånd. Abonnementet er uopsigeligt i 6 måneder. Du skal have et fastnet abonnement for at få bredbånd, enten hos TDC eller en anden udbyder.

Og kan TDC ikke, er der ingen der kan. Endnu.

Der er dog noget med Cybercity sammen med NESA snart tilbyder Bredbånd via fibernettet. Men det er hovedsagligt Storkøbenhavn og Nordsjælland der får dette tilbud.

Men ellers prøv at kigge på dette link, der er måske noget at arbejde videre på:
http://newz.dk/forum/item/21245/

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 02-09-05 15:18

Link til trådløse forbindelse...

http://www.internetkvalitetsguide.dk/Results.asp

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 02-09-05 15:21

Det DU skal kigge efter er FWA = Fixed Wireless Access

Men det er altså primært til virksomheder.... Men du må have gang i Google...

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 02-09-05 15:25

Efter hvad jeg kan læse på nettet, dropper alle FWA til private da det er for dyrt.

Bla. Tele2 og Sonofon droppede deres licens tilbage i starten af 2000.

Det ser altså ud til du hænger på din nuværende forbindelse.

Godkendelse af svar
Fra : Thylle

Dato : 28-11-05 09:16

Tak for svaret taliskoko.