/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Vil tabe 5 kilo på kort tid
Fra : abcdhhh
Vist : 13610 gange
20 point
Dato : 28-08-05 11:33

Er der nogen der har en madplan til at hjælpe mig med dette? Skal tabe femkilo hurtigts muligt. Jeg mener en madplan, som: til morgen mad, mandag: blabla, til frokost mandag: .,....., o.s.v.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 28-08-05 11:36

hva med at melde dig ind i de danske vægtvogtere eller her på nettet på slanke doktoren.dk ?

Kommentar
Fra : abcdhhh

Dato : 28-08-05 11:40

Nej, det skal ikke koste penge. Er der ingen der har en kur? Skal tabe fem kilo

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-08-05 11:41

min søn har fulgt south beach kuren, det var noget med to æg om morgenen, spejlet, kogt, omelet e.lign, salat til forkost med skinke, tun, rød kød, aftensmad som os andre, men uden alt det sjove fedende og umoralsk, ingen dressing, sovs, hvidt brød, sodavand og sådan nogle ting som du godt ved er forbudt, mellem måltiderne, var gulerødder, og al slags frugt undtagen bananer, der er mange opskrifter i bogen, men det var i korte træk hvad han levede af, så måske du skulle prøve at kikke i bogen forfattet af Dr. Arthur Agatston

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 28-08-05 11:41

hmm hvis du virkelig vil tabe dig skal du spise en masse grønt, magert kød, ris. Og så skal du ud og røre dig. Jeg gjorde det samme og købte mig en mini stepper til herhjemme.

Accepteret svar
Fra : surfsusan

Modtaget 30 point
Dato : 28-08-05 11:47

og lad være med at spise efter kl. 19.00, hvis du bliver sulten efter kl. 19, så tag 15 min.med en hulahop-ring ... så har du glemt du er sulten og du får en flot talje.

Her er en 1200 kcal kostplan m/lidt vin - kan selvfølgelig erstattes af andet.
Morgen
Frugtsalat af to stykker frugt, i alt 200-250 g, svarer til ca. en halv banan sammen med en blomme eller et halvt æble eller en halv grapefrugt eller et par skiver frisk ananas.
En kop kaffe latte (lige dele minimælk og kaffe).

Formiddag
1 lille bæger (1,5 dl) syrnet mælkeprodukt - højst 1,5 g fedt/dl .

Frokost
En stor portion blandet salat af f.eks. rødkål, broccoli, gulerod, agurk, champignon, peberfrugt, baby majs, ærter, blegselleri, kinaradise, tomater eller rå blomkål. 2-3 tsk. dressing (15 g).
Proteiner som tilbehør, i alt 90 g, f.eks. kalkun, kylling, skinke, roastbeef, marineret sild, røget laks, torskerogn, frikadelle, tun i vand, skaldyr, æg, hytteost 5+, rygeost 5+ eller fetaost 5 pct.
1 skive rugbrød (40 g) eller 2 skiver groft knækbrød.

Eftermiddag
1 gulerod, 1 skive rugbrød (40 g) eller 2 skiver groft knækbrød, ½ banan eller 1 stk frugt. Vand, te eller kaffe.

Aften
Tre gange ugentligt:
Enten 2 små kartofler (80 g) eller 50 g pasta (tør vægt) eller 1 skive rugbrød eller grovbrød (50 g).
Hver dag: 150 g magert kød med maks. 10 pct. fedt, fjerkræ uden skind, fed fisk eller 200 g mager fisk.
Højst 1 spsk. (15 g) olie i alt til stegning og dressing.
Minimum 100 g grønsager uanset tilberedning.

Vin og alkohol
3-4 glas vin ugentligt (giver ca. 100kcal pr. glas).

Drikkevarer
Kaffe eller te, light sodavand og sukkerfri saft, danskvand og postevand kan drikkes efter lyst og behov.

Tag dagligt en vitamin/mineral tablet.

Venlig hilsen og godt vægttab
Susanne

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 28-08-05 11:55

Ris er da en dårlig ide at spise.

Hold dig til proteiner, undgå så vidt muligt kulhydrater (pasta, brød, ris) spis masser af kød og fisk.

Og drik masser af vand, sørg for at spise 5-6 gange om dagen for at holde forbrændingen i gang, og så skulle det kunne lade sig gøre at smide 5 kg på omkring en måned

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 28-08-05 12:03

Så længe det er brune ris og grovpastata er det OK. Men ikke mere end 50g pasta per dag grundet kalorieindholdet.

Det er vigtigt at få kulhydrater - især, når det er over længere tid ellers kan man få mangelsygdomme. Kuldyrater kan ikke gemmes i kroppen som protein kan.

Med hensyn til proteiner skal man have 1g per kilo kropsvægt per dag for ikke at tabe muskler.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 28-08-05 12:18

Du kan sagtens tabe 5 kg uden det koster noget og uden at melde dig ind i diverse foreninger m.m.
Nu ved jeg jo ikke hvad du laver til dagligt og spiser på nuværende tidspunkt og hvad din daglige kost består af.
Det er en forudsætning for at kunne give dig gode råd. 5 kg kan man godt tabe på 3-4 uger hvis man vil.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 28-08-05 12:30

Fornuftig kost - og *meget* motion! Så kort kan det vel siges!

Start med gåture og senere løbeture - alt efter hvad du kan "holde til" - det *er* hårdt! Ikke noget med at sidde foran fjerneren før du har været på dagens 5-10 km gå/løbetur!

Masser af frugt og vand - og ikke meget fedende mad.
Slik, chips, sodavand og kager er ABSOLUT bandlyst!

Følger du disse råd taber du dig - på en sund måde! Og det skal nok gå hurtigt - alt efter hvor meget energi du ligger i det!

Mvh. (og held og lykke) Akaup - der selv har tabt knap 20 kg via ovenstående.

Kommentar
Fra : vivi1959

Dato : 28-08-05 12:36

Stor hjælp kan du også få bare ved at drikke 1 stort glas vand før hvert måltid. det er med til at du ikke spiser så meget. Men husk, at det er aldrig sundt at tabe sig over kort tid.
Mvh Vivi

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 28-08-05 13:10

Light sodavand er bevist at det feder lige så meget som alm sodavand og så indeholder det et farligt stof aspartam. Dette kan i større mængder gøre stor skade på kroppen. Kan give søvnproblemr, maveproblemer mm.

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 28-08-05 13:14

Yep.
Drop al alkohol, sukker, hvidt brød, pasta, smør, ost og andre mælkeprodukter.
Spis evt. kun frugt og frugtsaft om morgenen indtil kl. 12. Spis normalt herefter. Drik masser af vand, spis MASSER af grønsager samt mager fisk og kød.
Spis INTET efter kl 19, - ikke engang så meget som en enkelt vindrue!
Og sørg for at få masser af motion, - mindst 2 timer dagligt.
Så skal der nok ske noget.

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 28-08-05 13:15

Hej Bubleebee, vil du opgive kilder til dine påstande?

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 28-08-05 13:18

Du skal bare spise æbler - kun æbler!

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 28-08-05 13:24

kan jeg desværre ikke, så det med light sodavand i tv engang. men kan prøve om jeg kan finde noget

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 28-08-05 13:28

Helt enkelt - du skal holde op med at spise hvedemel og produkter, der indeholder hvedemel.... ganske enkelt og simpelt... almindeligvis smutter der et kilo om ugen hvis du ikke gør noget som helst andet....

Så kan du jo eventuelt selv supplere op med generel fornuftig spisning og motion

Vaxen

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 28-08-05 13:34
Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 28-08-05 14:00

Du skal bare spike æbler og KUN æbler. Drik KUN vodka eller andet alkohol når du er tørstig!

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 28-08-05 14:00

Du skal bare spike æbler og KUN æbler. Drik KUN vodka eller andet alkohol når du er tørstig!

Kommentar
Fra : abcdhhh

Dato : 28-08-05 15:55

Skal jeg seriøst spise mange æbler?

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 28-08-05 17:21

Nej

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 28-08-05 18:08

hvad så når du har strøget de 5 kg af og begynder at spise sundt/usundt. så tager du dem på igen, men det ved du jo nok.
føler med dig....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-08-05 18:22

Vi har lige fået oplyst hos en diatist, at cola light næsten ikke feder

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 28-08-05 18:30

Der er 1 kcal (ca.) i en cola light - altså skal du drikke rigtig mange før vi kan tale om det skulle fede. Spørgsmålet er om du bliver mere sulten af de kunstige sødemidler, det har der været en del tale om i medierne i den senere tid.

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 28-08-05 18:41

abcdhhh: jeg har lagt en kostplan her - kan du bruge den?

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 28-08-05 19:10

Ja plus at light er farligt grundet det stof jeg fortalte om. Aspartam !

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 28-08-05 19:19

Aspartam er ikke farligt i følge Fødevarestyrelsen og WHO
http://www.foedevarestyrelsen.dk/Foedevare/Teknologi_og_tilsaetningsstoffer/Tilsaetningsstoffer/Aspartam.htm

ikke at jeg selv spiser/drikker noget med Aspartam !!!!
Faktisk tror jeg at aspartam blev taget af WHO's liste af mulige kræftfremkaldende stoffer grundet lobbyvirksomhed, men jeg kan ikke bevise det, så det skrev jeg naturligvis ikke

Sidste nyt er en finsk forsker, der mener at det kan fremkalde leukemi...

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 28-08-05 19:21
Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 28-08-05 20:00

ja men så læs hvad jeg har sat ind af links

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 28-08-05 20:15

Har læst dine links Bublebee... og det har jeg en mening om. Men spørgsmålet her er jo om noget andet, så vi må nok hellere stoppe eller tage emnet op særskilt.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 28-08-05 20:52

Nej, nej, nej - æbler og spiritus i ca. 14 dage, det giver fantastiske resultater!

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 28-08-05 21:15

Da jeg var ung (i 70'erne) var det populært med en ananas/hvidvins-kur - den var lækker, vi havde en småbimmelim på hele dagen, så vi opdagede ikke vi var sultnea

Godkendelse af svar
Fra : abcdhhh

Dato : 29-08-05 18:59

Tak for svaret surfsusan.

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 16-10-05 00:14

En lækker frokost er: 1 hel rød peber fyldt med tun, majs og agurk... Det mætter også! Men ellers er det sandt, hvad de andre siger. Undtaget det med æblerne og alkoholen!

Kommentar
Fra : kastantia

Dato : 26-11-05 19:30

hejsa!
Jeg vil gerne tabe mig hurtigt...
Jeg er overvægtig..
kan I hjælpe mig?
Er dette vægtvogter? hvis nej, kan I henviser mig til dem. Jge er fra Århus af.
Vh Kastantia
email: Anna_harut@hotmail.com
tlf: 86291166

Kommentar
Fra : kastantia

Dato : 26-11-05 19:30

hejsa!
Jeg vil gerne tabe mig hurtigt...
Jeg er overvægtig..
kan I hjælpe mig?
Er dette vægtvogter? hvis nej, kan I henviser mig til dem. Jeg er fra Århus af.
Vh Kastantia
email: Anna_harut@hotmail.com
tlf: 86291166

Kommentar
Fra : kastantia

Dato : 26-11-05 19:30

hejsa!
Jeg vil gerne tabe mig hurtigt...
Jeg er overvægtig..
kan I hjælpe mig?
Er dette vægtvogter? hvis nej, kan I henviser mig til dem. Jeg er fra Århus af.
Vh Kastantia
email: Anna_harut@hotmail.com
tlf: 86291166

Kommentar
Fra : millemarlene

Dato : 04-11-07 23:19

www.iform.dk kan du lave dit eget slankeprogram, der er alle mulige opskrifter.. det kræver dog at du har et abonoments nummer, men det kender du sikkert nogen der har, eller måske har du selv.

Kommentar
Fra : millemarlene

Dato : 04-11-07 23:19

www.iform.dk kan du lave dit eget slankeprogram, der er alle mulige opskrifter.. det kræver dog at du har et abonoments nummer, men det kender du sikkert nogen der har, eller måske har du selv.