/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Skærm slukker pludselig uden grund.
Fra : bennyskou
Vist : 513 gange
50 point
Dato : 25-08-05 01:12

Hej,

Jeg har et problem. Min skærm, ACER AL1721 LCD, er begyndt med at slukke
pludseligt. Det sker både midt i et spil og på andre tdidspunkter. Jeg prøvede
at downloade nyeste driver til grafikkortet uden held. Nu har jeg købt et nyt
grafikkort, GeFORCE 6800, men skærmen slukker stadigvæk ganske pludseligt.
Strømstyring er sat til aldrig at slukke, så det burde ikke være her fejlen ligger.
Gode forslag modtages med tak.

Mvh
Benny Mortensen

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 25-08-05 01:47

Hvad med garanti ?
Det kan være skærmens strømforsynning.
tænder den selv når du genstarter dig pc ?

Bedste start på fejlfindning , er at prøve den på en anden pc.

Mvh. Natmaden

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-08-05 01:49

en enkelt lille løs forbindelse måske ???????? Det har jeg oplevet - grrrrr - og det er ofte det sidste man tænker på

Kommentar
Fra : bsservice

Dato : 07-09-05 16:54

I sådanne nogle skærme sidder der noget der hedder en switch mode strømforsynning, inden i eller som en ekstern. Disse forsyninger arbejder med ca. 400khz, hvis der er en fejl vil de lukke ned, og i mange tilfælde kan de startes igen.

Inde i skærmen sidder der en lille højspændingsforsyning til "lampen" der laver en høj men statisk spænding, disse kan også være defekte.

Er strømforsyningen intern el. ekstern?

Når den lukker ned, lyser dioden så på fronten af skærmen?