/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
dxball 2 giver problemer
Fra : jeanette18
Vist : 466 gange
50 point
Dato : 24-08-05 19:58

Selvom jeg har en velfungerende iiyama skærm 22`, et radeon 9700 pro skærmkort og downloadet ati`s nyeste drivere, bemærker jeg at jeg får en voldsom påvirkning i mine øjne når jeg spiller dette her spil. De bliver hurtig trætte og "udstrålingen" fra skærmen virker så direkt at jeg faktisk bliver nød til at benytte solbriller under spillet. Spiller jeg f.eks pinnball og andre spil fra windows er der slet ingen problemer.
Min monitor indstiller jeg til at være 100% på contrast og brightness. Hvis jeg ikke gør det bliver baggrunden alt for sort til at jeg spille.
Hovedsaglig benytter jeg en opdateringshastighed på skærmkortet til at være 85 hertz og en skærmopløsning på 1280 x 1024. Jeg har forsøgt at ændre på indstillingerne i ati`s control center men har ikke kunne finde svar, og så spørger jeg lige jer.........hvad er jeres råd til mig? (har desværre ikke flere point til jer)

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 24-08-05 20:04

Du skal justere lys og kontrast på skærmen, så det passer dine øjne.

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 24-08-05 20:08

Som svar på dit spørgsmål peet49, men ellers tak for tippet. =
Min monitor indstiller jeg til at være 100% på contrast og brightness. Hvis jeg ikke gør det bliver baggrunden alt for sort til at jeg spille.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-08-05 20:32

Den har 3 års Onsite garanti og ikke som andre skærme 1 års Onsite garanti og 2 års reparation. Det betyder at går skærmen i stykker indenfor 3 år får man en spritny og ikke en repareret skærm.
Hvis det er en: vision master pro513 MA203DT D så er manualen her:
http://www.iiyama.dk/media/cache/MA203DT%20D-e-cont.pdf
Og driveren her: http://www.iiyama.dk/default.asp?SID=&NAV=236&PROD=3348
Men i alle tilfælde skal du da hente den rigtige driver til din skærm.
Du har vel ikke højtalere tæt på skærmen?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 24-08-05 21:08

pallebhansen> nej højtalerne kan ikke være problemet, men jeg prøver lige at hente nyeste driver http://www.iiyama.dk/default.asp?SID=&NAV=236&PROD=3348, og ser hvad der sker. Min skærm er en pro 514.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-08-05 21:41

jamen så skal du have en anden driver

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-08-05 21:43

Der er ikke noget der hedder pro 514? Mener du 540?
Men find din model og bagefter driveren
http://www.iiyama.dk/default.asp?SID=&NAV=236&PROD=3348
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 24-08-05 22:23

Heysa igen. iiyama HM204DT - vision master pro 514. Det er teksten som står på min skærm.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 25 point
Dato : 24-08-05 22:36

Jeps så gå til:
http://www.iiyama.dk/default.asp?SID=&NAV=236&PROD=3351
Og henter driveren:
iiyama_drivers_23_08
Den er i zipformat, som du udpakker og installerer, og muligvis skal genstarte.
Bagefter kan du smide zipen væk eller gemme den til en anden gang.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 24-08-05 22:42

og palle. Det har jeg gjort og prøver at følge den derfra indtil videre.

Godkendelse af svar
Fra : jeanette18

Dato : 10-01-06 00:52

Tak for svaret pallebhansen. Jeg bemærkede ingen forskel. Jeg tror det ligger i spillet generelt.