/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Programmet Hide Ip ?
Fra : Spikergirl
Vist : 326 gange
20 point
Dato : 23-08-05 17:06

Jeg er kommet i noget forfærdelig modvind på debat.sol.dk og jeg håber i bærer over med mig pga det lange indlæg men tager jer tid til at løse det alligevel.

Jeg har bevæget mig i debatmiljøet i nogle få månder og har dermed bemærket en tendens til indlæg bliver slettet efter forgodtbefindende, jeg har derfor tilladt mig stille ?tegn ved troværdigheden og ytringsfriheden(indlæg er pastet her hvis du vil læse det) nu er jeg så banned fra debat.sol.dk, jeg har efterfølgende forsøgt kommunikere og hentet Hide Ip og bevæget mig igennem de tilgængelige proxyer dette program stiller til rådighed for mig. Efter at have forsøgt mange gange sammen med flere andre personer er vi nu alle banned på et utal af IP adresser.
Problemet opstår nu da en af de slettelystne moderatorer har frit spil til at skrive hvad det passer ham, og han har nu besluttet at jeg for det første er banned på livstid fordi jeg spammer...og at jeg har overtrådt loven ved at benytte hackede proxyservere. Jeg tror ikke helt på jeg vil kunne hente et prøveprogram hos et anerkendt firma der benytter hackede servere, men jeg har ikke mulighed for at gøre noget ved det ensige sige ham imod- nogle af jer- må vide om hans udsagn om mig som Enirokunde er korrekt eller ej ? Påstanden kan læses her
http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=26&conference=266&posting=333788

Jeg håber på jeres hjælp herfra.

Hilsen Spikergirl

Her er indlægget der har lavet hele ravagen på sol debatten i dag og som moderatorerne mener er overtrædelse af regler om god etik:

Kære Frosken

jeg er ked af at fortælle dig det, men som tidligere i dag er du ikke korrekt informeret. Vi er ikke en person, men flere der via enamilkontakt fordi vi er banned forsøger komme igennem og få et svar på hvorfor et indlæg som ndenstående skulle fjernes og dermed igangsætte et tillidsspørgsmål til dig fra os brugere om forvaltning af både Eniros regler for debat samt grundlovens paragraf 77 som vi mener du/i overtræder på det groveste.Derudover mener du at kende personen bag, men JEG kan fortælle dig at undertegnede har deltaget i præcis 45 dage på denne portal og aldrig har udvist en adfærd der burde føre til udelukkelse, så igen kommer du med en påstand jeg ønsker fastholde dig i, for god ordens skyld gøres du opmærksom på jeg tager screenshots af dette.

Hold dig til sandheden for vi har tænkt os at fastholde dig i den i denne sag!.
Voksne ansvarlige mennesker som os lader sig ikke skræmme af din overnaturlige slettetrang.Og lur mig om ikke dette ikke er forsvundet om 5 minutter på en kujonagtig måde.

Her er indlægget der blev cencureret igen:

Goddag Eniro (personnavn kendt af skribent men cencureret)

Jeg har deltaget med fornøjelse i jeres debat de sidste måneder, dog er der en øget tendens til at fjerne indlæg der indeholder kritik af de moderatorer i har til at passe jeres service, så vidt jeg forstår frivilligt ulønnede?. Jeg har selv dd lavet 2 indlæg der udover at indeholde forslag også stiller spørgsmålstegn ved flere af disse ting. Disse indlæg er fjernet med omg virkning af en moderator.

Jeg finder det både ubehageligt og uestetisk, at en for mig fremmed person har adgang til min færden på SOL via min IP adresse, og som også har adgang til at fratage mig min ytringsfrihed selv når denne er indenfor de af jer fastsatte rammer for god debatetik. Jeg stiller derfor store spørgsmål vedr. Eniros troværdighed omkring denne debatportal ligesom jeg har efterlyst en personlighedspolitik på jeres side.

Jeg ønsker svar på hvorfor disse moderatorer fjerner saglige indlæg blot fordi de omhandler deres håndtering og jeg ønsker svar på hvorfor der fjeres så mange debattører(bannes) pt fra jeres side fordi de ligesom jeg stiller spørgsmåltegn. Det er ikke en god debat værdigt blot at tie og fjerne folk, den handling er noget der hører gammelkommunisme til.

Jeg har selvfølgelig taget diverse screenshots af mine indlæg således jeg har mulighed for at dokumentere rigtigheden af min påstand, der er absolut intet uetisk ved disse udover de stiller moderatorer spørgsmål.

Jeg forventer - at få et svar på ovenstående, ligesom jeg føler mig forpligtiget til at benytte mine kontakter til IT branchens nyhedsmedier såfremt jeg føler netop jeres service ikke overholder reglerne for god internetskik, vi i branchen er vel alle interesseret i at få så god en opfattelse af mediet som muligt og det er min opfattelse at når det omhandler ytringsfriheden og dermed vores gode gamle Danske grundlov, jamen så skal der sættes fokus og spørgsmålstegn ved de der forsøger undertrykke eller forbyde den.

P.S Da jeres mailformulars javascript ikke helt fungerer når man trykker "send" sender jeg dette som indlæg SAMT alm brevpost og fax .

Efterflg kan jeg konstatere jeg er blevet udelukket via min IP adresse til at deltage i jeres debat, jeg finder denne handling MEGET mærkværdig og jeg håber nogle hos Eniro ser sig i stand til at fremkomme med et fornuftigt svar på dette.

Ved at gennemgå jeres forr.betingelser for brug af tjenesten http://www.sol.dk/support/ansvar.shtml finder jeg heller intet der berettiger til en sådan handling.

Det er ærgeligt at en god Dansk debatside skal spoleres af enkelte få individer der ikke kender grænserne og åbenbart heller ikke reglerne for deltagelse i jeres debat, jeg er helt enig i at der skal være en vis form for opsyn og jeg udelukker ikke der kan være indlæg som er lovovertrædende der absolut skal fjernes, men jeg er uenig i at ganske alm holdninger slettes og mennesker udelukkes via IP, blot fordi de mennesker der frivilligt arbejder for jer ikke er af samme holdning. Dermed sætter de sig i jeres sted og jeg kan ikke tro det er Eniros forretningspolitik at have ønske om at begrænse ytringsfriheden ?.

Jeg ser frem til en god dialog omkring denne problemstilling herunder specielt en forklaring på med hvilke rettigheder jeg personligt er udelukket fra servicen(banned ip adresse) og kan kontaktes på flg måder: (cencureret af skribenten)

Venlig hilsen
spikergirl@gmail.com

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-08-05 17:36

Du har ingen rettigheder på en hjemmeside/debatside.
Ejeren af siden bestemmer.
Man kan jo mistænke at du ikke er god til at føre en debat
men lader humøret styre dine udtalelser.
Den slags mennesker gider ingen høre på.

Kommentar
Fra : rooder

Dato : 23-08-05 18:21

Til Teil

Nu har jeg altså også været inde på den side..og kan fortælle dig, at der er een bestemt person der sletter alt, der ikke passer ham.

Men det var nu heller ikke det spørgsmålet gik ud på.. det var om ovennævnte program var lovligt eller ikke lovligt??

Så hvis ikke du kan svare på det, så lad bare være med at sige noget..

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-08-05 18:34

rooder
nu er det spikergirl som spørger her,
dit svar ignorerer jeg.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-08-05 18:36

Underligt to nye profiler samme dag i samme tråd.

Kommentar
Fra : rooder

Dato : 23-08-05 18:41

Til Teil...

Ved du hvad... det er for barnligt det du skrev...

så det ignorerer jeg også!!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-08-05 18:42

er rooder og spikergirl samme person?

Kommentar
Fra : rooder

Dato : 23-08-05 18:48

Jeg håber sørme ikke jeg lider af skizofreni *gg* nej, det er det ikke..

lad nu være med at se spioner overalt, fordi der tilfældigvis også er andre der har oplevet samme ting på samme site!!

Fortsat god aften.. og slut herfra.. der er ikke mere at sige.

Jeg håber at personen får et svar der kan bruges

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-08-05 18:49

ilm
fjerner fluebenet.

Kommentar
Fra : Spikergirl

Dato : 23-08-05 18:57

Det var dog en mærkværdig tråd dette gav, jeg ønskede blot svar på spørgsmålet omkring hackede servere, kan det passe der ikke er noget fornuftige at sige om det?.
Til teil vil jeg gerne sige at ja jeg er måske følesesladet i mine indlæg, men jeg er så også kvinde. Og nej jeg ved ikke hvem det er der skriver og poster trådene videre herfra og ind på Sol, men sansynligvis en der sympatiserer med mig og det takker jeg hermed for. Men jeg har altså kun lavet det første indlæg og selvsamme spørgsmål jeg gerne vil have svar på.
Hvis ikke dette er forummet for det skal jeg undskylde.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-08-05 19:21

vent og se om nogen kan hjælpe dig spikergirl

(måske en ide at henvise til tråden du taler om for dem der ikke lige kan finde den ??????)

Kommentar
Fra : Spikergirl

Dato : 23-08-05 19:29

Hej Miritdk

Det vr mere teils indlæg der sådan set ikke besvarede spørgsmålet og så den efterflg dialog med rooder der forvirrede mit indlæg synes jeg, men skidt jeg håber nogle lige kan give mig den korrekte version af brug af proxy server via programmet "hide ip"
Mange aftenhilsner
Spikergirl

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 23-08-05 20:04

Til Spikergirl: Jeg har lige skrevet inde ved det indlæg hos sol,det er allerede blevet slettet og det endste jeg skrev var at han aldrig burde havde den muglighed at kunne slette folks indlæg,så han sletter nok alt hvad han ikke bryder sig om,det endste man nok kunne gøre var at klage over ham til sol.dk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-08-05 20:21

tjah.. det ville jeg da også gerne vide

Kommentar
Fra : Spikergirl

Dato : 23-08-05 20:57

Hej Janchr
Tak for din interesse.
Jeg har sandelig heller ikke tænkt mig lade det gå upåagtet hen, det er jo ikke kun mig der er banned, det er hele virksomheden jeg sidder på IP hos og pga det lange indlæg vedr ytringsfrihed der ikke anstøder nogen Dansk lovgivning i debatmæssigt henseende.
Nu er det bare at et udsagn som "desuden er den spam foregåetfra hackede proxy servere som selvfølgelig overtræder Dansk lovgivning (§263 stk2) et injurie mod mig. Jeg synea at få ordet "hacker" hæftet på sig - rent faktisk blive bekyldt for det - af en Eniromedarbejder er voldsomt og jeg ønsker blot at udrede om han eller jeg har ret i spørgsmålet om programmet "hide ip".Derfra skal jeg nok selv foretage mig de nødvendige juridiske ting.
Men jeg venter og håber.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-08-05 21:13

pyh da det bliver en streng omgang !!!!!!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-08-05 23:20

Til Spikergirl!
Du skriver noget om at du er voksen, hvad laver du så i denne børnehave til sol.dk?

Du ved sikkert også at kvinder skal ikke høres, men ses og betragtes

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-08-05 23:23

godnat severino

Kommentar
Fra : Spikergirl

Dato : 24-08-05 06:11

Kære severino

Dit svar fortæller mig det heller ikke er her jeg skal finde svar på mit spørgsmål vedr brug af programmet.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-08-05 07:02

Øh? Er du blevet bannet fra Sol, og så leder du efter en vej til at komme ind igen? Eller er det sympati du vil have?

Kommentar
Fra : Spikergirl

Dato : 24-08-05 08:20

Kære tedd

Du kunne hjælpe mig videre ved at forklare mig hvordan jeg sletter denne tråd inkl spørgsmålet, det lader til folk her ikke forstår svare på spørgsmålet endsige forstå spørgsmålet så jeg tror ikke jeg vil få et fornuftigt svar her.
Svarene på dine spørgsmål er "nej" og "nej", det ville du vide hvis du havde læst spørgsmålet.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-08-05 08:30

Når der først er kommet kommentarer til et spørgsmål her på Kandu så kan det ikke slettes!
Nu har vi jo ingen muligheder for at bedømme om du har lavet spam gennem en proxyserver, da du skriver dine indlæg er slettet på Sol.dk! Og derfor er det jo svært at vurdere om det er injurier fra Sol.dk's side!
Men såvidt jeg kan se i punkt 11 her http://www.sol.dk/support/ansvar.shtml har du muligheden for at indbringe din sag for Sø og Handelsretten!

Kommentar
Fra : Spikergirl

Dato : 24-08-05 08:58

Hej Tedd
Tak for svaret, spørgsmålet var om man ved at benytte en prøveversion af programmet "hide ip" dermed benytter sig af hackede servere til at gå igennem med?. Det var anklagen og jeg har svært ved at forstå om dette kan have sin rigtighed, derfor ville jeg blot have det af eller bekræftet.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-08-05 21:25

http://www.cfje.dk/cfje/Lovbasen.nsf/ID/LB01636639?OpenDocument

Umiddelbart kan jeg ikke se at et program som Hide IP overtræder straffelovens §263 men jeg tror det måske overtræder Eniro's bestemmelser
"Det er ikke tilladt at forsøge at skaffe sig uberettiget adgang til Eniros netværk, server, systemer el-ler lignende." citat fra punkt 11 i deres ansvars link!
Hvis du er blevet banned, så må du vel ikke forsøge at komme ind via en proxyserver!