/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
Batteri til powerbook G3 pismo
Fra : Pismo
Vist : 399 gange
20 point
Dato : 16-10-02 02:41

Jeg har en pismo, hvor det ene batteri ikke kan lades helt op. Hvor kunne jeg evt. købe nyt, eller har Apple et stykke software som kan resette det pågældende batteri ?

Pismo 500, 640 Mb ram, 20 Gb hd, airport

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-10-02 12:00

Pismo <Pismo.news@kandu.dk> wrote:

> Jeg har en pismo, hvor det ene batteri ikke kan lades helt op. Hvor
> kunne jeg evt. købe nyt, eller har Apple et stykke software som kan
> resette det pågældende batteri?

Du kan prøver <www.batterier.dk>. De har et G3 batteri på hjemmesiden,
men jeg kan ikke se forskel på en Pismo og en Van Gogh. Jeg ved ikke, om
man kan genoplive det. Opladelige batterier holder jo ikke evigt. Min
gamle PowerBook 5300 holder ikke mange minutter på batteri mere. Der
følger et program med, som kan aflade batteriet helt og dermed
genoptræne det. Det virker bare ikke, så batteriet er nok slidt op. Jeg
synes bare ikke lige, jeg vil ofre et nyt på så gammel en computer. Din
er jo en del nyere, så her vil det nok være pengene værd.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 20 point
Dato : 16-10-02 13:07

Pismo.news@kandu.dk writes:
>Jeg har en pismo, hvor det ene batteri ikke kan lades helt op. Hvor
>kunne jeg evt. købe nyt, eller har Apple et stykke software som kan
>resette det pågældende batteri ?

Du kan købe et nyt hos enhver mac-forhandler eller hos www.batterier.dk
Der er næppe noget, du kan stille op over for det gamle. Li-ion batterier
kan ikke "genoptrænes" eller fixes med software (de har selv ret avanceret
elektronik indbygget, som styrer de dele). Jeg har et eller andet sted
læst, at den bedste måde at vedligeholde li-ion batterier er, at holde dem
fuldt opladet. URL'en kan jeg ikke finde, men brug evt google til at søge
på emnet.

Mvh Ben

Godkendelse af svar
Fra : Pismo

Dato : 16-10-02 15:06

Jeg kunne ikke finde et pismo batteri på www.batterier.dk, men vil dog forsøge en række forskellige mac forhandlere

Tak for svaret Ben Knudsen.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-10-02 18:05

"Pismo" <Pismo.news@kandu.dk> writes:

> Jeg har en pismo, hvor det ene batteri ikke kan lades helt op. Hvor
> kunne jeg evt. købe nyt, eller har Apple et stykke software som kan
> resette det pågældende batteri ? Pismo 500, 640 Mb ram, 20 Gb hd,
> airport

Jeg har ogsaa en Pismo, hvor batteriet pludseligt doede. Emner var
oppe at vende her i gruppen for en maaneds tid siden, og konklusionen
var, at det ikke kan lade sig goere at resette batteriet.

-j

--
Mennesker og maskiner i Bolivia
http://weblog.janus.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-10-02 21:56

Pismo <Pismo.news@kandu.dk> wrote:

> Jeg kunne ikke finde et pismo batteri på www.batterier.dk, men vil dog
> forsøge en række forskellige mac forhandlere

Det er ikke umuligt, at det kan skaffe det alligevel. Da de begyndte at
have batterier til bærbare for nogle måneder siden, var der betydeligt
flere modeller på deres hjemmeside. Der var bl.a. til min PowerBook
5300, og jeg er ret sikker på, at der også var til flere G3-modeller.
Hvis du ikke kan skaffe det andetsteds, eller hvis du er chokeret over
prisen, så er det da en mulighed at spørge batterier.dk. Jeg tror ikke,
de har dem på lager. De bestiller dem et andet sted, når de får en
ordre. Men så kunne du måske selv bestille et over internettet f.eks. i
USA.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark