/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Virusscanner
Fra : bilkiario
Vist : 372 gange
220 point
Dato : 23-08-05 13:42

Jeg har desværre fået et problem med mit AVG virusprogram.
Det startede med, at jeg fik meddelelsen: Din computer er i fare, muligvis forældet.
Jeg opdaterede derefter virusprogrammet, og kan se den henter filer ned, men de bliver ikke lagt ind, for jeg bliver ved med at få beskedden: Computeren skal genstartes før de opdaterede filer bliver lagt ind.
Det har jeg gjort adskillige gange, men den bliver bare ved med at sige at computeren skal genstartes, og mit virusprogram er stadig forældet.

Desværre er der nu også sket det jeg ikke kan gå ind i virusprogrammet, når jeg prøver at åbne programmet får jeg denne meddelelse: "could not initialize AVG-virus kernel interface. Application cannot run":

Jeg kan nu heller ikke slette virusprogrammet for at evt. at lægge et andet ind, men får denne meddelelse:
"installer initilazion failed due the following error:Initialazion of the language file C:\programmer\grisoft\avg free\setup.ins failed.Generral failure":

Jeg har læst, at ormen W32.mytop kan give nogle af disse problemer.
Jeg har prøvet virus 112's virusscanner, som ikke har fundet nogle virus.
Kan den ligge der alligevel, eller kan problemet være et helt andet?
Hvis ormen alligevel ligger i PC'en findes der så et check og fjern program til denne orm?

Jeg håber nogle kan hjælpe mig, da det jo ikke er særligt trygt at køre uden opdateret virusprogram.
Jeg har også installeret sygate firewall, som virker udmærket.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 23-08-05 13:53

Jeg havde også lignende opdate problemer da jeg kørte med AVG. Det endte med at jeg slettede programmet og lagde et friskt ind via deres hjemmeside.

Hvorledes har du forsøgt at slette det.? Du har (naturligvis) også prøve via tilføj/fjern programmer....?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 23-08-05 13:57

Du skal i kontrolpanel-sikkerhedscenter-antivirus, sæt flueben i(har selv et antivirusprogram)

Kommentar
Fra : bilkiario

Dato : 23-08-05 15:56

Hej igen
Nu er det delvis lykkedes.
Jeg har fået slettet det gemle virusprogram og hentet et nyt fra AVG's hjemmeside.
Jeg kan åbne programmet, scanne computeren som normalt,
men jeg har stadig problemer medo pdatering.
Filerne bliver hentet ned, men når jeg opdaterer dem får jeg nu denne meddelelse:
"Update was unsuccessful.
Cannot initialize the update interface.
AVG free edition is probably damaged. pleace reinstall AVG fre edition.

Det har jeg nu gjort 2 gange, men desværre med samme resultat.

Jeg kan altså ikke finde det sted jeg skal sætte flueben i kontrolcentret?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 23-08-05 15:59

Du har ikke et andet antivirus program på PCèn også, så kan det være årsagen.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-08-05 16:01

Prøv at køre en online scanning her http://housecall.trendmicro.com/

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 23-08-05 16:01

sikkerhedscenter-virusbeskyttelse-anbefalet trykker du på, så kommer det.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 23-08-05 16:13

Som sagt jeg havde samme problem og jeg slettede ALT AVG. Og genstartede.... Og så have jeg på forhånd hentet den nyeste Free ver. på AVG hjemmeside, så jeg ikke skulle gå på nettet ubeskyttet. Og så install. jeg den nye ver. og så spillede det. Og så kunne jeg også opdatere i tiden fremover.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-08-05 18:32

Jeg tror også at du skal slette AVG manuelt. Slet alle AVG og Grisoft mapper. Gå også i Start/Søg, og søg på denne mappe: upd7bin, og slet den. Kør også en oprydning med f,eks CCleaner http://www.ccleaner.com/ccdownload.asp. Vælg dansk sprog, og kør "renser" og "problemer", snup en genstart og prøv at installere AVG igen. AVG skal blive genkendt af sikkerhedscenteret. Hvis det ikke gør, så er der stadigvæk noget galt.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-08-05 18:34

Btw, hvis du stadigvæk har problemer med opdateringerne, så prøv at kopiere denne linie ind i din hostsfil:

193.86.103.19 guru.grisoft.com

Kommentar
Fra : bilkiario

Dato : 25-08-05 15:19

Hej igen
Jeg har nu i et par dage prøvet alle de gode råd jeg har fået, men desværre uden resultat, jeg kan ikke få AVG til at virke.
Jeg er så gået en anden vej, og har slettet alt hvad der hedder AVG og oprettet en anden virusscanner, som virker perfekt.
Mange tak for hjælpen.
Hilsen
Jan

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 25-08-05 15:23

Selv tak.

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 09-03-06 20:05

har du fået løst problemet ellers hjælper jeg gerne?