/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
Spanske ordbøger
Fra : Nik_
Vist : 715 gange
50 point
Dato : 23-08-05 11:26

Jeg skal til at købe spanske ordbøger, incl. cd-rom (meget vigtigt).
Jeg ved bare ikke hvilke jeg skal købe, for min lærer siger at der er nogen der er fyldt med fejl, således at man selv hvor fejl i opgaver hvis man bruger dem. Mener hun sagde de var Gydeldals, men kan ik huske om det var de røde eller grønne, noget med de også havde opkøbt nogen.

Så er der nogen i kan anbefale?

Kommentar
Fra : thorkil1

Dato : 23-08-05 11:28

det lyder noget pjattet med din lærer ....

Jeg har selv brugt munksgaards de grønne til meget stor tilfredshed - de har været med på mange rejser - og været med til megen uddannelsen - til alles tilfredshed....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-08-05 11:30

Din lærer må sige nøjagtigt hvilke bøger der skal købes, evt. lave et samlet indkøb for hele klassen, så er det også muligt i kan få rabat

Kommentar
Fra : Nik_

Dato : 23-08-05 18:54

Okay, det er de røde ordbøger af Gyldendals som man IKKE må købe - og de grønne (som gyldendal har opkøbt) man GERNE må købe. (Ifølge min fantastiske lærer)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-08-05 18:58

Var det så ikke en ide, at læreren stod for indkøbet til hele klassen, så kan der vel blive tale om noget mængderabat, sådan plejer det da at være

Kommentar
Fra : Nik_

Dato : 24-08-05 15:28

Ik med vores lærer;)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-08-05 15:38

så gør det udenom læreren, i skal vel bruge allesammen, du som sidder ved pc'en kan så lige finde ud af hvor i kan købe bøgerne og så spørge om rabat, det skulle ikke være helt umuligt

Accepteret svar
Fra : Oldboston

Modtaget 50 point
Dato : 14-09-05 17:00

De grønne fra Munksgaard er lidt bedre, men det er en myte, at de røde fra Gyldendel ikke er gode. Har haft og brugt både de røde og grønne i flere år, de er absolut udmærkede begge sæt. Men der er mange lærere, der sværger til de grønne, så du må hellere please læreren. Men næste gang du kommer til Spanien, skal du gå ind i en boghandel og købe en god spansk-spansk ordbog, der findes mange forskellige, den behøver ikke koste ret meget, men det er en stor fordel når du kommer lidt mere ind i sproget, at du så får ordene forklaret ved hjælp af andre spanske ord. God fornøjelse, det er et skønt sprog!

Kommentar
Fra : Nik_

Dato : 24-09-05 14:21

Tak, så jeg vil nok købe gyldendals de grønne, de fås også incl. cd-rom ik?

Kommentar
Fra : Annepank

Dato : 05-10-05 12:29

Jeg har brugt de røde ordbøger fra gyldendals forlag. Der var mange fra min klasse der også havde de grønne og de er på nogle punkter bedre end de røde, men de er vist også dyrere... Jeg mener at en af de eneste forskelle der er ved dem, er at der bag i de grønne er en liste over uregelmæssige udsagnsord. Jeg har aldrig haft nogle problemer med de røde som jeg altid har brugt... håber du finder de rette...

Kommentar
Fra : Annepank

Dato : 05-10-05 12:29

Jeg har brugt de røde ordbøger fra gyldendals forlag. Der var mange fra min klasse der også havde de grønne og de er på nogle punkter bedre end de røde, men de er vist også dyrere... Jeg mener at en af de eneste forskelle der er ved dem, er at der bag i de grønne er en liste over uregelmæssige udsagnsord. Jeg har aldrig haft nogle problemer med de røde som jeg altid har brugt... håber du finder de rette...

Kommentar
Fra : Annepank

Dato : 05-10-05 12:30

Jeg har brugt de røde ordbøger fra gyldendals forlag. Der var mange fra min klasse der også havde de grønne og de er på nogle punkter bedre end de røde, men de er vist også dyrere... Jeg mener at en af de eneste forskelle der er ved dem, er at der bag i de grønne er en liste over uregelmæssige udsagnsord. Jeg har aldrig haft nogle problemer med de røde som jeg altid har brugt... håber du finder de rette...

Godkendelse af svar
Fra : Nik_