/ Forside/ Teknologi / Udvikling / .Net / Spørgsmål
10  piaskov 110
DotNetNuke og MySql hos UnoEuro
Fra : aagesen
Vist : 4507 gange
200 point
Dato : 23-08-05 08:18

Hej

Nu har jeg søgt Nettet og alt hvad jeg kan finde af diskussionsfora (danske og udenlandske) igennem - men stadig uden hjælp. H J Æ L P ........

Jeg har uploadet DotNetNuke 2.1.2 samt DotNetNuke.MySqlProvider_PA_2.1.2 til mit webhotel hos UnoEuro men får følgende fejl når jeg forsøger.

Hvor og hvordan skal jeg rette i min web.config der gengives i dette spørgsmål efter fejlmeddelsen:

UnoEuro oplyser følgende connectionstring til MySql-databaser hos dem:
---------------------------------------------------------------------
<%
SQLserveradr="[mysqlserver]"
SQLdatabase="[mysqldatabase]"
SQLlogin="[brugernavn]"
SQLpassword="password"

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

conStr = "driver={MySql};server="& SQLserveradr &";database="& SQLdatabase
conStr = conStr & ";uid="& SQLlogin &";pwd="& SQLpassword & ";OPTION=3"

Conn.Open conStr
%>
---------------------------------------------------------------------

Fejlmeddelse:
-----------------------------------------------------
Se : http://aagesen.net/DotNetNuke/
-----------------------------------------------------

Filen web.config:
-----------------------------------------------------
<configuration>

   <!-- register local configuration handlers -->
<configSections>
<sectionGroup name="dotnetnuke">
<section name="data" type="DotNetNuke.ProviderConfigurationHandler, DotNetNuke" />
<section name="logging" type="DotNetNuke.ProviderConfigurationHandler, DotNetNuke" />
<section name="scheduling" type="DotNetNuke.ProviderConfigurationHandler, DotNetNuke" />
<section name="htmlEditor" type="DotNetNuke.ProviderConfigurationHandler, DotNetNuke" />
</sectionGroup>
</configSections>

   <!-- Sql Server connection string for support of pre DNN 2.0 Private Assemblies
       The new connection string (for DNN 2.0) is in the section dotnetnuke (providers) -->
   <appSettings>
      <add key="connectionString" value="Server=localhost;Database=DotNetNuke;uid=;pwd=;" />
   </appSettings>

   <system.web>

      <!-- set debugmode to false for running application -->
      <compilation debug="false" />

      <!-- permits errors to be displayed for remote clients -->
      <customErrors mode="RemoteOnly" />

      <!-- Forms or Windows authentication -->
      <authentication mode="Forms">
      <forms name=".DOTNETNUKE" protection="All" timeout="60" />
      </authentication>
      <!--
         <identity impersonate="true"/>
         <authentication mode="Windows">
         </authentication>
      -->

      <!-- allow large file uploads -->
      <httpRuntime useFullyQualifiedRedirectUrl="true" maxRequestLength="8192" />

      <!-- GLOBALIZATION
      This section sets the globalization settings of the application.
      Utf-8 is not supported on Netscape 4.x
      If you need netscape compatiblity leave iso-8859-1.
      UTF-8 is recommended for complex languages
      -->
      <globalization culture="en-US" uiCulture="en" requestEncoding="UTF-8" responseEncoding="UTF-8" fileEncoding="UTF-8" />
      <!--<globalization culture="en-US" uiCulture="en" fileEncoding="iso-8859-1" requestEncoding="iso-8859-1" responseEncoding="iso-8859-1"/>-->

      <!-- page level options -->
      <pages validateRequest="false" enableViewStateMac="true" />

   </system.web>

<dotnetnuke>
      <htmlEditor defaultProvider="FtbHtmlEditorProvider" >
<providers>
            <clear/>
<add name = "FtbHtmlEditorProvider"
type = "DotNetNuke.HtmlEditor.FtbHtmlEditorProvider, DotNetNuke.FtbHtmlEditorProvider"
    providerPath = "~\Providers\HtmlEditorProviders\FtbHtmlEditorProvider\"
/>
</providers>
</htmlEditor>
<data defaultProvider="AccessDataProvider" >
<providers>
            <clear/>
<add name = "SqlDataProvider"
type = "DotNetNuke.Data.SqlDataProvider, DotNetNuke.SqlDataProvider"
connectionString = "Server=localhost;Database=DotNetNuke;uid=;pwd=;"
    providerPath = "~\Providers\DataProviders\SqlDataProvider\"
objectQualifier = ""
databaseOwner = "dbo"
upgradeConnectionString = ""
/>
<add name = "AccessDataProvider"
type = "DotNetNuke.Data.AccessDataProvider, DotNetNuke.AccessDataProvider"
connectionString = "PROVIDER=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;"
    providerPath = "~\Providers\DataProviders\AccessDataProvider\"
objectQualifier = "DotNetNuke"
databaseFilename = "DotNetNuke.mdb.resources"
      />
</providers>
</data>
<logging defaultProvider="XMLLoggingProvider" >
<providers>
            <clear/>
<add name = "XMLLoggingProvider"
type = "DotNetNuke.Logging.XMLLoggingProvider, DotNetNuke.XMLLoggingProvider"
configfilename="LogConfig.xml.resources"
providerPath = "~\Providers\LoggingProviders\XMLLoggingProvider\"
/>
</providers>
</logging>
<scheduling defaultProvider="DNNScheduler" >
<providers>
            <clear/>
<add name = "DNNScheduler"
type = "DotNetNuke.Scheduling.DNNScheduler, DotNetNuke.DNNScheduler"
providerPath = "~\Providers\SchedulingProviders\DNNScheduler\"
debug="false"
maxThreads="-1"
enabled="true"
/>
</providers>
</scheduling>

</dotnetnuke>
</configuration>
-----------------------------------------------------

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 23-08-05 10:55

Prøv at udskifte
Kode
<customErrors mode="RemoteOnly" />

med
Kode
<customErrors mode="Off"/>

Så får du mulighed for at se hvad fejlen er..

Kommentar
Fra : aagesen

Dato : 23-08-05 12:08

Det har jeg så prøvet nu - samme fejlmeddelse fremkommer.

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 23-08-05 13:10

HVordan ser web.config filen ud nu?

Kommentar
Fra : aagesen

Dato : 23-08-05 13:16

web.config ser ud som følger :

P.S: Jeg har hævet pointtallet til 300. Jeg ved ikke rigtig hvad det betyder - men det betyder meget for mig at få det til at virke
------------------------------
<configuration>

   <!-- register local configuration handlers -->
<configSections>
<sectionGroup name="dotnetnuke">
<section name="data" type="DotNetNuke.ProviderConfigurationHandler, DotNetNuke" />
<section name="logging" type="DotNetNuke.ProviderConfigurationHandler, DotNetNuke" />
<section name="scheduling" type="DotNetNuke.ProviderConfigurationHandler, DotNetNuke" />
<section name="htmlEditor" type="DotNetNuke.ProviderConfigurationHandler, DotNetNuke" />
</sectionGroup>
</configSections>

   <!-- Sql Server connection string for support of pre DNN 2.0 Private Assemblies
       The new connection string (for DNN 2.0) is in the section dotnetnuke (providers) -->
   <appSettings>
      <add key="connectionString" value="Server=localhost;Database=DotNetNuke;uid=;pwd=;" />
   </appSettings>

   <system.web>

      <!-- set debugmode to false for running application -->
      <compilation debug="false" />

      <!-- permits errors to be displayed for remote clients -->
      <customErrors mode="Off"/>

      <!-- Forms or Windows authentication -->
      <authentication mode="Forms">
      <forms name=".DOTNETNUKE" protection="All" timeout="60" />
      </authentication>
      <!--
         <identity impersonate="true"/>
         <authentication mode="Windows">
         </authentication>
      -->

      <!-- allow large file uploads -->
      <httpRuntime useFullyQualifiedRedirectUrl="true" maxRequestLength="8192" />

      <!-- GLOBALIZATION
      This section sets the globalization settings of the application.
      Utf-8 is not supported on Netscape 4.x
      If you need netscape compatiblity leave iso-8859-1.
      UTF-8 is recommended for complex languages
      -->
      <globalization culture="en-US" uiCulture="en" requestEncoding="UTF-8" responseEncoding="UTF-8" fileEncoding="UTF-8" />
      <!--<globalization culture="en-US" uiCulture="en" fileEncoding="iso-8859-1" requestEncoding="iso-8859-1" responseEncoding="iso-8859-1"/>-->

      <!-- page level options -->
      <pages validateRequest="false" enableViewStateMac="true" />

   </system.web>

<dotnetnuke>
      <htmlEditor defaultProvider="FtbHtmlEditorProvider" >
<providers>
            <clear/>
<add name = "FtbHtmlEditorProvider"
type = "DotNetNuke.HtmlEditor.FtbHtmlEditorProvider, DotNetNuke.FtbHtmlEditorProvider"
    providerPath = "~\Providers\HtmlEditorProviders\FtbHtmlEditorProvider\"
/>
</providers>
</htmlEditor>
<data defaultProvider="AccessDataProvider" >
<providers>
            <clear/>
<add name = "SqlDataProvider"
type = "DotNetNuke.Data.SqlDataProvider, DotNetNuke.SqlDataProvider"
connectionString = "Server=localhost;Database=DotNetNuke;uid=;pwd=;"
    providerPath = "~\Providers\DataProviders\SqlDataProvider\"
objectQualifier = ""
databaseOwner = "dbo"
upgradeConnectionString = ""
/>
<add name = "AccessDataProvider"
type = "DotNetNuke.Data.AccessDataProvider, DotNetNuke.AccessDataProvider"
connectionString = "PROVIDER=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;"
    providerPath = "~\Providers\DataProviders\AccessDataProvider\"
objectQualifier = "DotNetNuke"
databaseFilename = "DotNetNuke.mdb.resources"
      />
</providers>
</data>
<logging defaultProvider="XMLLoggingProvider" >
<providers>
            <clear/>
<add name = "XMLLoggingProvider"
type = "DotNetNuke.Logging.XMLLoggingProvider, DotNetNuke.XMLLoggingProvider"
configfilename="LogConfig.xml.resources"
providerPath = "~\Providers\LoggingProviders\XMLLoggingProvider\"
/>
</providers>
</logging>
<scheduling defaultProvider="DNNScheduler" >
<providers>
            <clear/>
<add name = "DNNScheduler"
type = "DotNetNuke.Scheduling.DNNScheduler, DotNetNuke.DNNScheduler"
providerPath = "~\Providers\SchedulingProviders\DNNScheduler\"
debug="false"
maxThreads="-1"
enabled="true"
/>
</providers>
</scheduling>

</dotnetnuke>
</configuration>

------------------------------

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 23-08-05 13:37
Kommentar
Fra : aagesen

Dato : 24-08-05 09:06

Jeg tror det hjalp lidt idet jeg nu har placeret web.config i roden samtidig med at jeg har den liggende i den folder hvor de øvrige DNN-filer ligger. Jeg får nu følgende fejl :

Server Error in '/' Application.
--------------------------------------------------------------------------------

Configuration Error
Description: An error occurred during the processing of a configuration file required to service this request. Please review the specific error details below and modify your configuration file appropriately.

Parser Error Message: It is an error to use a section registered as allowDefinition='MachineToApplication' beyond application level. This error can be caused by a virtual directory not being configured as an application in IIS.

Source Error:

Line 26:
Line 27:       <!-- Forms or Windows authentication -->
Line 28:       <authentication mode="Forms">
Line 29:       <forms name=".DOTNETNUKE" protection="All" timeout="60" />
Line 30:       </authentication>

Source File: d:\web\localuser\aagesen.net\public_html\DotNetNuke\web.config Line: 28

--------------------------------------------------------------------------------
Version Information: Microsoft .NET Framework Version:1.1.4322.2032; ASP.NET Version:1.1.4322.2032

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 24-08-05 10:35

web.config filen skal bare ligge samme sted som global.asax filen... det gør den i min (lokale) installation.
Har du prøvet det?

Kommentar
Fra : aagesen

Dato : 24-08-05 10:57

Hej - velkommen tilbage og tak for indsatsen indtil videre

Yeps - det prøvede jeg først og sådan er det også nu. Se fejlen på http://www.aagesen.net/DotNetNuke.

Jeg har ladet mig fortælle at min folder "DotNetNuke" skal være configureret som Application og har derfor henvendt mig til UnoEuro og spurgt om det er noget de vil hjælpe med. Venter på svar.

Hvad med connectionstring - skal den ikke også rettes på en eller anden måde og oprettes databasen "af sig selv" når den (connection) er på plads. Hvilket webhotel har du ?

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 24-08-05 11:15

Hmm.. så er det nok rigtigt at den skal være en Application. Det kræver heller ikke andet end et tryk på en knap fra deres side..
Jeg bruger wendt-net.dk som host. De har givet en rigtig god service og meget hurtige svar når jeg har henvendt mig.

Jeg mener (access i mit tilfælde) databasen oprettes af et script når du starter siden første gang... Du skal nok tilrette connection string ja. Der er dokumentation til hvordan man starter. Det er et stykke tid siden jeg rodede med det.

Kommentar
Fra : aagesen

Dato : 24-08-05 12:21

Jeg har intet imod at bruge Access og har prøvet at rette connectionstring med det er ikke lykkedes mig. UnoEuro oplyser at connectionstring til Acces er som følger:

<%
dim conn

function OpenConn( DBPath )

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & DBPath

end function

OpenConn("d:/web/localuser/ditdomæne.dk/database/databasenavn.mdb")
%>

eller

<%
Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection");
Conn.Open("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath("xxx.mdb"));
%>

Har du en ide til hvordan min web.config skal se ud ?

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 24-08-05 14:00

Prøv at bytte linien
Kode
~\Providers\DataProviders\AccessDataProvider\

ud med linien
Kode
d:/web/localuser/ditdomæne.dk/database/databasenavn.mdb

(hvor du har rettet navnene i stien til så de passer)

Kommentar
Fra : aagesen

Dato : 24-08-05 14:17

Følgende fejl opstår :
DotNetNuke Upgrade Error
The Assembly Version ( [ASSEMBLYVERSION] ) does not match the Database Version ( [DATABASEVERSION] )

ERROR: Could not connect to database.

Not a valid file name.

Continue

Skal jeg oprette databasen "DotNetNuke" manuelt og uploade den og hvordan skal den evt. se ud mht. kolonner m.v. ?

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 24-08-05 14:38

Nej, det tror jeg ikke vil virke. Jeg ved ikke hvordan databasen ser ud indeni.

Den kigger nok et sted hvor databasen ikke findes... men den tror DB'en er oprettet allerede.

Prøv evt at slette alt og starte på en frisk med installationsfilerne pakket ud fra zip filen. Jeg mener DNN registrerer første gang du starter den. Er dog ikke helt sikker, men det er da et forsøg værd.

Kommentar
Fra : aagesen

Dato : 24-08-05 14:42

Ok - det prøver jeg og giver lige en tilbagemelding når jeg har prøvet

Kommentar
Fra : aagesen

Dato : 25-08-05 07:44

Det virker stadig ikke. jeg har downloadet DotNetNuke 2.1.2 påny og udpakket til folderen Nuke(subdomæne nuke.aagesen.net) som ligger uden for min public_html. jeg har oprettet en tom access-database med navnet "DotNetNuke" og uoploadet til roden på mit subdomæne og samtidg til folderen :
/Nuke/providres/dataproviders/AccessDataProvider. jeg har ændret web.config mht connectionstring således :

<data defaultProvider="AccessDataProvider" >
<providers>
            <clear/>
<add name = "SqlDataProvider"
type = "DotNetNuke.Data.SqlDataProvider, DotNetNuke.SqlDataProvider"
connectionString = "Server=localhost;Database=DotNetNuke;uid=;pwd=;"
    providerPath = "d:\web\localuser\nuke.aagesen.net\Nuke\"
objectQualifier = ""
databaseOwner = "dbo"
upgradeConnectionString = ""
/>
<add name = "AccessDataProvider"
type = "DotNetNuke.Data.AccessDataProvider, DotNetNuke.AccessDataProvider"
connectionString = "PROVIDER=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;"
    providerPath = "d:\web\localuser\nuke.aagesen.net\\Nuke\"
objectQualifier = "DotNetNuke"
databaseFilename = "DotNetNuke.mdb.resources"
      />

Jeg fatter simpelthen ikke at det kan være så s....svært at få til at fungere, men må indrømme at DotNetNuke-dokumentationen også kunne trænge til en "for-dummies"-sektion.

Jeg er nok så småt ved at give op

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 25-08-05 09:27

Du skal ikke oprette en tom access database. DotNetNuke opretter den selv når du kører den første gang..

Jeg rodede også et stykke tid med det før det virkede. Det er nemmest at starte med at få det til at virke lokalt på din egen pc (hvis du har xp pro, win200 eller andet med en webserver).

Kommentar
Fra : aagesen

Dato : 25-08-05 10:21

Prøv at se her : http://portals.my-asp.net/Documentation/DNNUserGuideOnline/tabid/181/Default.aspx

Iflg. denne beskrivelse skal jeg ikke ændre noget som helst - det burde bare virke

Har lige uploadet SAMTLIG filer i UREDIGERET stand til nuke2.aagesen.net - stadig samme fejl.

Har overvejet at få det til at virke lokalt men er gået bort fra det idet jeg bliver rigtig muggen hvis det virker her og så ikke på Nettet

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 25-08-05 10:33

Det eneste jeg skulle have rettet var, at asp.net brugeren skulle have skriveadgang til min folder hos min host, for at jeg kunne uploade filer... ellers virkede det. Men det ser ikke ud til at være dit problem.
HAr du fået oprettet DNN mappen som en Application hos din host endnu?

Kommentar
Fra : aagesen

Dato : 25-08-05 10:50

Jeg venter på svar fra UnoEuro på følgende spørgsmål :

Jeg forsøger at få CMS-systemet DotNetNuke til at virke på mit domæne. Jeg har netop oprettet et subdomæne nuke2.aagesen.net og skal høre om følgende:

Kan folderen "nuke2" betragtes som root og er følgende i overensstemmelse med jeres konfiguration: ( Da jeg i går modtog dette svar fra UnoEuro : Som beskrevet bør du placere din web.config i roden af dit webhotel, da dette er en application )

Windows 2003: NETWORK SERVICE user READ, WRITE, EXECUTE, and DELETE permissions on the root folder that will contain your DotNetNuke Portal

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 25-08-05 10:53

JA, nu har du jo en side kørende i roden af dit domæne... ellers kunne du have prøvet at smide dnn ind der, og se om det gjorde en forskel.

Kommentar
Fra : aagesen

Dato : 25-08-05 11:19

Har lige prøvet på aagesen.net - det giver samme fejl - nu bliver jeg s.. snart hidsig Har stadig ikke hørt fra UnoEuro

Kommentar
Fra : aagesen

Dato : 25-08-05 12:19

Har netop fået bekræftet fra UnoEuro at at folderen "nuke2" kan betragtes som root og de anførte permissions er standard i denne folder. Jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal gøre - hvis ikke du har nogle ideer - så opgiver jeg. SURT !

Kommentar
Fra : aagesen

Dato : 25-08-05 12:22

Hov - prøv at se : http://www.nuke2.aagesen.net/ - hvad f..... sker der nu ?

Accepteret svar
Fra : Harlekin

Modtaget 200 point
Dato : 25-08-05 12:48

prøv siden uden www... så bliver du glad
Altså http://nuke2.aagesen.net/

Fejlen kommer fordi DNN kun er sat op til at køre på det domænenavn (nuke2.aagesen.net). Hvis du vil flytte sitet til et andet navn så skal du finde den rigtige tabel i Access databasen, og rette det til:
Citat
Note: If you are installing the application to a remote server you must modify the PortalAlias field value for the default record in the Portals table according to the rules defined above.

Godkendelse af svar
Fra : aagesen

Dato : 25-08-05 13:00

Tak for svaret Harlekin.

Det er jo næsten ikke til at tro - jeg er allerede igang !
Du skal have tusinde tak for hjælpen - hele vejen igennem - du har være meget tålmodig og fortjener alle point !!