/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
hvad koster opstart på IP telefoni?
Fra : lyhne1
Vist : 542 gange
100 point
Dato : 23-08-05 00:29

Hejsa alle i kanduer

Jeg overvejer at give mig i kast med ip-telefonien, men jeg synes s** det er svært at gennemskue, hvilket udstyr man behøver...
Har nogen herinde styr på dette??
Jeg har pt. ingen fastnet-tlf.

Jeg er umiddelbart kommet frem til at Telsome er det billigste selskab (for mig) andre bud?

PFH tak
Lyhne1

Kommentar
Fra : trol413

Dato : 23-08-05 01:51

Hej Lyhne

Har du undersøgt priserne ved Skype????????
Du kan gå ind på deres hjemmeside www.skype.com

Mvh
Trol413

Accepteret svar
Fra : ignorance

Modtaget 100 point
Dato : 23-08-05 05:41

jeg bruger telsome og har brugt dem i de sidste 6 mdr. Fungere godt :) har ikke haft nogle problemer med dem :)

Du skal enten bruge en ip telefon, en adapter til en alm. fast telefon eller den sidste losning er software telefon via din pc. Telsom kan saelge dig en pakkelosning efter behov, ellers har de fleste pc foretninger en ip adapter/ip telefon.

held og lykke
ignorance

Kommentar
Fra : klanger

Dato : 23-08-05 07:39

Kun en tilføjelse...jeg har nu været Telsome kunde i næsten et år, og har været yderst tilfreds. Priserne er gode og biliige, dog skal man som næsten alle steder være varsom når man ringer til en mobiltelefon, den er noget dyrere i samtaleafgift. Men alt i alt et godt produkt med en god service. Skype er også et godt program, særlig hvis den/dem man gerne vil tale med også har Skype installeret...så taler man gratis. Men dette kan man jo i forvejen på Messenger.
www.telsome.dk

Kommentar
Fra : thorkil1

Dato : 23-08-05 09:04

i denne måned har coop (brugsen) et rigtig godt tilbud på ip-telefoni, hvor du får det hele på en gang - du kan se det på www.coop.dk
thorkil

Kommentar
Fra : Monzzz

Dato : 23-08-05 15:41

Hej...
Du kan læse ( næsten alt ) om ip telefoni, og prisberegne de fleste ip udbydere samt læse op udstyr mm. på http://gratissip.dk

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 23-08-05 22:57

hejsa alle.

Tak for input so far..
Mon - cool side, om end den kun tilsyneladende er i opstartsfasen

Thorkil1 - Tak for tippet om Coop, det var da pudsigt.. Men hvilken skal jeg dog vælge??

Jeg hælder mest til Telsome, men ville gerne have trådløs tlf.

er det ikke noget med at man kan købe en adapter, og sætte en alm. telefon til?? (Så kan jeg jo bare købe en billig tlf. og trådløs senere)

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-08-05 23:32

IP telefone er en jungle af mulige udbydere, så her skal du checke alle dem du kan finde på nettet, i forhold til der hvor du vil ringe hend, for her er der stor forskel.
Selv har jeg valgt en amerikansk udbyder, da de er billigst, set ud fra mit behov, som hovedsagelig ligger vest for den store dam til "over there".
Nogen tager abonnementsafgift, andre gør ikke!
Minut taksten variere alt efter hvilket land man skal ringe til.

Jeg forslår at du vælger et system der kan fungere uafhængig af din PC, altså en løsning med en adapter eller en direkte IP-telefon koblet på netværket/router, så har du stadig din PC fri.

Kommentar
Fra : klanger

Dato : 24-08-05 08:51

Jeg foreslog dig Telsome, og de har netop det du søger. Har du set på www.telsome.dk hvor du kan finde alt, også priser på netop deres system. Og som tideligere nævnt er jeg tilfreds med dem. Og jeg er IKKE ansat ved Telsome......!

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 29-08-05 23:04

hejsa.

Nu har jeg købt en handytone 486 i Aldi og en trådløs phillips i Bilka.. samlet pris 688,- Så det er vist ok.. Nu er mit problem bare at jeg ikke kan få stikket fra tlf. til at pass i adapteren... Jeg tror det hedder et rj 45 8 Pins stik, fra telefonen, men der er kun plads til et med 6 pins... Hvad hedder sådan et stik?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-08-05 23:32

Du må hend i ALDI igen, for de har et kabelsæt til at lave lokalnetværk med, hvor der både er kabel, stik, stikdåser og ikke mindst den uundværlige tang til stikkene.
Så kan du selv skifte stikket.

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 29-08-05 23:36

ok??
kan man se dette på hjemmesiden??
Hvad hedder det??

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 29-08-05 23:41

btw. så hedder det rj-11, fndt jeg ud af

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-09-05 13:21

Måske kan du bruge det, måske ikke?
http://www.easyphone.dk der er dansk sælger.
http://www.easyphone.dk/produktside.asp?Kategori=IP%20telefoner&Produkt=Grandstream en IP telefon der kobles direkte på netværket.

Han er også forhandler af http://www.easywebcom.dk/ hvor du kan købe en trådløs IP-telefon, der kan bruges hjemme eller ude i byen, hvor der er et hotspot, eller med venners trådløse opkobling.
http://www.easywebcom.dk/produktside.asp?Kategori=Telefoner&Produkt=WiFi%20IP%20telefon har jeg selv lige fået som IP-tlf. nr. 2 Den har amerikansk nr. men opkald kan ske i Danmark som om det var en normal telefon, d.v.s. uden landkodenummer ved opkald i danmark.

Godkendelse af svar
Fra : lyhne1

Dato : 05-10-05 00:04

Tak for svaret ignorance.
   Det blev Telsome.
Jeg fandt en trådløs Dect 211 (samme som telsome's) i Bilka til 290,- Det fungerer super, købte et rj11 kabel i Tdc, til enhalvtredser...

Tak til alle jer andre for hjælpen..

Lyhne1

Kommentar
Fra : nicholaii

Dato : 24-11-05 13:45

Her er der IP-telefon + 120 min. taletid
http://kandu.dk/dk/tip/12856