/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Tegltag og mursten til dukkehus
Fra : Camillasmoster
Vist : 2531 gange
240 point
Dato : 22-08-05 20:37

Jeg har et dukkehus, som jeg er ved at renovere.

Er der nogle, der har nogle teglsten og mursten eller en form til fremstillingen af disse?

I Varde - og Fredericia Minibyer laver de huse i 1:10, så deres sten er alt for store til mit hus.

Håber, at der en en, der kan hjælpe!

Med venlig hilsen
Hanne

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 250 point
Dato : 22-08-05 20:40

Måske her? http://www.minitegl.dk/produkter.htm

P.S. Er sikker på du kan få Keld til at lægge rør ind

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-08-05 20:45

Måske kan du osse få hjælp her? http://www.minihuset.dk/

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 22-08-05 20:52

Tag dig ikke af tedd Hanne,han er altid ude på at lave brand i den,
men jeg er sikker på dit dukkehus bliver fint søde Hanne.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-08-05 20:57

Gad vide om dukkehuset er brandforsikret!

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 22-08-05 21:04

Selvfølgelig er dukkehuset brandforsikret, nå tedd er på fri fod.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-08-05 21:06

Alså kaj! nåhh, tedd

Tak søde Keld

Æv bæv tedd... du ka' ikke finde det...

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 22-08-05 21:14

Ja, nemlig Æv bæv, tedd er dum

og hanne er rigtig sød og pæn

Hilsen
Keldd.....

Kommentar
Fra : vivi1959

Dato : 22-08-05 21:16

Hej Camillasmoster.
Du kan få dem i diverse hobbyforretninger eller legetøjsforretninger.
God fornøjelse med byggeriet. Lyder sjovt.
mvh Vivi

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-08-05 21:22

Du goest, jeg har fået kikket på mange dukkehus sites!

Hvor ER der MANGE flotte ting! Mange af opstillingerne ligner autentiske rum...

Det er helt utroligt, hvad der kan laves - var der nogen, der sagde inspiration!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-08-05 21:25

vivi1959 - er det virkelig så enkelt? Tak!

Toupie er ved at banke en hjemmeside ned til mig, så kan du se billeder der, når jeg har rodet og raget med billederne og ødelagt siden .

Åh nej, nu er butikkerne lukket

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-08-05 21:26

Tak søde Keld - ja, de andre har nemlig ikke set billeder af mig, ha ha!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-08-05 21:30

Det første link jeg sendte, de brænder på bestilling, men jeg tror nu osse standard teglstenene de laver dur
http://www.minitegl.dk/produkter.htm#Vingetagsten

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-08-05 21:35

Jeg har kigget på siden.

Nu er jeg jo så ikke den store matematiker!

Så jeg aner sqtte, hvad størrelse, de skal have i forhold til huset...

Taget er én plade (på skrå) 43 x 61 cm.

Jeg kan være god til at regne den ud, men ikke når det gælder tal af denne slags - og da slet ikke, når jeg skal måle i håndværksmæssigt henseende - gør mig meget umage - alligevel bliver det skævt

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 22-08-05 21:37

Jeg har skam også set det nye billede af dig, og det er om end, selv om det ikke kan lade sig gøre........Endnu smukkere, jeg lægger mit bankende hjerte, for din fod.
Hilsen
Keldd........

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-08-05 21:42

Du ringer eller mailer bare til dem, så skal de nok guide dig videre!

Nåda! Keld har læst Anders And igen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-08-05 21:44

Du kan jo evt. tage et billede af huset og opgive mål, og så sende det med en mail!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-08-05 21:47

Keld - uh, jeg takker ærbødigst!

Næ, tedd, han har set "Mød mig på Cassiopeia" for tit

Jeg hár sendt en mail til dem med mål und ganz alles.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-08-05 21:50

Du kender jo nok den her side! http://dukkehussiden.dk/

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-08-05 21:53

Jeps, den tæskede jeg gennem i aftes, og hentede en masse billeder

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-08-05 21:55

Hi hi, jeg har fået en skør idé (blandt mange):

Min grandfætter har været blikkenslager i manne år - jeg har tænkt mig st spørge ham, om han kan/vil lave tagrender og nedløbsrør til huset...

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 22-08-05 21:56

Det er nemlig helt rigtigt Hanne, og så vidt jeg husker var det Hans Kurt, der sang til Else Marie,
men det er godt nok et par dage siden jeg har set den.
Hilsen
Keldd.........

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-08-05 21:58

Hæjj, jeg kommer da til at tænke på:

Jeg var i Det åbne marked på Dr P4 forrige mandag for at høre, om der er nogen, der har små fliser 1 x 1 cm eller 2 x 2 cm til køkken og badeværelse.

Måske nogen herinde ligger inde med rester fra deres badeværelse?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-08-05 22:21

Hans Kurt og Lilly Broberg.

Jeg har været med i den forestilling, som direktricen i modeforretningen - i Musikhuset i Århus, jow jow...

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 22-08-05 22:30

Ja,det må være rigtigt, der var egentlig mange gode melodier i den film.
Æv, jeg skal op og lægge rent sengetøj på, så ender jeg nede i dynebetrækket.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 22-08-05 23:01

Godnat alle, og nat nat Hanne.
Keldd..........

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-08-05 23:14

Ah, rent sengetøj!!!

Så sover du godt, Keld...

Nat nat Keld - sweet dreams!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 22-08-05 23:17

Har aldrig helt fattet, hvorfor mænd ikke kan finde ud af det med dynebetrækket?!

Men ok, det ser ret morsomt ud, så jeg skal ikke klage, eller have givet fif til hvordan dette gøres.. uden at ende inde i betrækket

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-08-05 23:22

Det er nok mænd, der ikke har været inde ved mili

Det er sjovere at ende UNDER betrækket.... så Hanne, nu må du være artig!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 22-08-05 23:28

Min søns far er Australier, og da vi stadig var sammen - og havde uoverensstemmelser, plejede jeg enten at bede ham gå til slagteren efter flæskesmåkød (han har MEGET besvær med bogstaverne Æ, Ø. og Å ) ...eller han kunne få æren af at lægge rent på sengen..

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-08-05 00:41

Tænk, at det kan være så sjovt at være ond...

Kommentar
Fra : vivi1959

Dato : 23-08-05 01:31

Jeg har fundet det her link til dig. Godt nok Amerika, men det ligner
http://www.dollhousedreams.com/bigger.htm?SWC530
Jeg skal nok lede videre
Mvh Vivi

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-08-05 02:11

Nui, det er søj!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-08-05 07:50

Hej Hanne, da jeg ville restaurerer et dukkehus, gik jeg op til Flügger og fik en tapetbog, den fik jeg ganske gratis, og det blev ganske nydeligt med børnetapet i børneværelset osv. resterne af bogen gav jeg til en børnehave. Det havde godt nok ikke noget med dit spørgsmål at gøre, det var mere en ide, til at gøre noget af det gratis

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 23-08-05 08:25

Hanne:
Citat
Det er nok mænd, der ikke har været inde ved mili

Du er forkert på den, hvis du tror at soldater bruger dyne, næ næ, det er ligesom når man er sydpå,

et misk mask, af tæpper og lagner, man er ved at blive kvalt i, inden man vågner.

Og til Creamys orientering, så kan jeg heller ikke strikke.

Med hensyn til om jeg ikke har været inde ved milli, åh jo, 19 måneder, og det var IKKE frivilligt,
så jeg har fået min ske af sovsen, af det tåbelige vås.

Ha' en god dag Hanne, Creamy og I andre. Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-08-05 09:08

Undskyld, Keld, det ved jeg jo godt! Det var en tankebøvs

Næ, man ligger og roder med et træls tykt uldtæppe med et lagen under for ikke at få knopper

Oz en god dag til dig Keld - og I andre

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-08-05 09:44

følger lige lidt med for at ride med på diverse links

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-08-05 10:12

forresten en lille ide jeg selv har i sinde at bruge - huset behøver jo ikke at have mursten - men kan se kalket ud - men fundament og lidt mere af "kampesten" som er usædvanlig nemme at finde selv
Så skal der selvfølgelig også være kamin og skorsten af samme materiale - ikke ?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-08-05 10:13

Ja, kender godt typen, der følger med strømmen

Jeg skal gi' dig links!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-08-05 10:14

og..... tag - måske også alternativt - alle dukkehuse behøver jo ikke enten at være noget der ligner vores "normale" huse - stråtag og andet er slet ikke så ringe

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-08-05 10:15

vel skal du ej - du vil garanteret bare koge og stege dem de links - jeg vil have dem grillet

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-08-05 10:16

Jeg rumsterer lidt med at male murene og komme sand på og male igen. Men jeg kunne godt tænke mig, at man kunne se mursten igennem.

Tak Nordsted1! Alle idéer er velkomne!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-08-05 10:19

Hanne - de der prægede tapeter man kan finde nogen steder - der er noget der ville ligne mursten - så kan du male og sande så meget du vil
Jeg har kig på noget der ligner kampesten - men det vil nok være for meget

NU sender henter jeg altså de gamle huse ind og tilkalder datteren

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-08-05 10:20

Jam, skal de da ikk' det?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-08-05 10:24

tjah - vi snakkede og snakkede og så gik projektet i stå - men nu er de inde igen - nu mangler jeg bare datteren - hun vil jo være med - tror egentlig jeg må forsøge mig med egen ide alene - men får se

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-08-05 10:32

Kan jeg ikke kopiere linkene fra Foretrukne?

Jeg har forsøgt, men gør det nok forkert.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 11-09-05 22:42

Hmmm, der sker ikke en hujende fis ifbm denne tråd - og her gik jeg og troede, at det ville vrimle med herlige idéer

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 13-09-05 09:51

Jeg synes altså det er så synd for dig camillahannepige,
der kommer nok snart nogen og fortæller noget om dukkehuse,
det er jo dejligt vejr, så du må ikke være ked af det søde Hanne,
vær nu lidt glad, ikke de dumme græde smileys.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 13-09-05 10:19

Tak søde Keld!

Det hjælper lidt med trøstende ord fra et rart menneske...

Og få så den r.. ud af sofaen, alle I andre!!!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-09-05 20:43

Jeg har da kommet med mange forslag! Ja jeg har!

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 13-09-05 22:21

Jeg har da også nogen forslag, men de skal hviskes, øh helst.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 18-09-05 22:21

Å så gik tråden i stå...... ligesom Emil

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-09-05 09:43

pssstt - der er mail igen lol

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 20-09-05 11:04

Selv psssst - det ved jeg godt

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 21-09-05 22:13

NU skal du ikke være ked af det mere, jeg skal nok kigge på dukkehuset igen,
og, ja, det skal nok blive meget fint søde skatte Hanne.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-09-05 10:26

Tak søde Keld!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-09-05 12:52

Keldd - du burde som den evindelige gentleman tilbyde at medvirke til renoveringen og ikke blot sidde og kigge

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-09-05 14:35

Hov hov miritdk - Keld har skam tilbudt at fotografere huset, jow jow.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-09-05 14:40

- kan se ham for mig : kravlende runt om arbejdsbordet og fotografere i alle vinkler - et llle råd - gem dig !!!!!!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-09-05 14:44

Ja han kravler da rundt PÅ arbejdsbordet...

Det smarte ved det er, at så kommer billederne også til at se ud som om, de er taget i et rigtigt hus.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-09-05 14:45

Åhh nej! Så kommer alle fejl og mangler jo også tydeligt frem!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-09-05 14:47

Da ikke hvis du gemmer dig hanne

åhhh du mente måske dukkehuset ??????

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-09-05 14:50

Ka' vi SÅ få kammertonen!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-09-05 14:58

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 27-09-05 16:05

Hov hov hov i to

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-09-05 19:50

miritdk tror, hun er ved halslæge

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-09-05 21:34

tror ????????

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-09-05 23:37

Nåh ja, man skal vide - pas på, du ikke overbelaster din stemme (har jeg prøvet det ved at skråle for meget), for så skal du sidde med et dampapparatur med saltvand...dejligt bagefter.

Godkendelse af svar
Fra : Camillasmoster

Dato : 20-01-06 23:33

Tak for svaret tedd.

Du var første mand på pletten med et supergodt link - desværre er det for dyrt

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-01-06 23:35

Intet er da for dyrt til dit dukkehus? *L*