/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Undervisning / Spørgsmål
10  Balcanard 580
HHX 2. år - hjemmearbejde
Fra : Dennis85
Vist : 505 gange
200 point
Dato : 22-08-05 19:45

Hejsa

Da min kæreste fortalte mig at hun ofte måtte lave hjemmearbejde i 7-8 timer om dagen funderede jeg over dette:

Er der nogen der ved om der er særlige regler ang. hvor mange timer de kan "kræve" man arbejder hjemme?
Jeg tænker f.eks. på om undervisningsministeriet har fastlagt noget (min egen søgning på www.uvm.dk gav ikke noget resultat)..
Eller er det bare mig der synes det er lige i overkanten?

Venlig Hilsen
Dennis

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 210 point
Dato : 22-08-05 19:53

Det er jo meget forskelligt, hvor lang tid det tager at lave sit hjemmearbejde, hvad den ene kan klare på to timer, kan en anden jo bruge 7 på, alt efter hvor nemt man har det med emnet

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-08-05 19:54

Det er der ingen regler for. Nogle elever må bruge mere tid for at lære stoffet end andre, det er der ikke noget mærkeligt i. Vil man have et godt karaktergennemsnit er man nødt til at lægge den nødvendige tid i hjemmearbejdet. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-08-05 19:56

Sig til din kæreste at hun skal holde humøret oppe 2. er det hårdeste år.

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 22-08-05 20:34

Jeg ved godt det er det hårde år osv.. Men hun har aldrig haft svært ved det, så jeg synes det lyder ret voldomt..
Tror nu heller ikke det er pga indholdet, mere pga mængden.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-08-05 20:38

Hvad kan man sige andet end at "Det er vilkårene"?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-08-05 21:04

hvis det er hele klassen der bruger så meget tid, var det måske en ide, at klassen samlet talte med lærerne, så der ikke var store opgaver på samme tid i alle fag??

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 22-08-05 21:26

Jeg skulle bare være sikker.. Synes det lød lidt voldsomt, det er jo synd for hende

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-08-05 21:38

Gu' er det synd, men hvis det er fordi alle lærerne lige pludselig vil give opgaver, kan din kæreste håbe på, at der snart kan blive lidt pause

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 23-08-05 09:30

7-8 timer hver dag lyder som om at hun gør en ekstra indsats. Normalt vil det kunne forekomme i perioder - men ikke hver dag. Hvis hun vil læse videre efter HHX, kan hun og du lige så godt indstille jer på, at der absolut ikke bliver mindre at lave - tvært imod.

Hold humøret oppe og støt hende.

Mvh. AMP

Godkendelse af svar
Fra : Dennis85

Dato : 23-08-05 17:19

Det gør jeg skam også ..
Tak for svarene alle sammen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-08-05 17:20

selv tak, og pøj pøj