/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Sierra død pga. batterirykning??
Fra : DisturbedMoNo
Vist : 394 gange
218 point
Dato : 21-08-05 08:01

Min stedfars Sierra CLX 1.6 ville ikke starte, efter hvad han havde forklaret er jeg helt sikker på det er hans generator der er stået af. Sagde til ham at hvis vi satte mig batteri i, så ville den starte med det samme.

Vi satte mig batteri i, og den startede.
Vi slukkede bilen igen, og satte det tilbage i min.
Så kunne min ikke starte?? :S

Vi har tjekket at alle ledninger sad som før.
Men den får slet ikke noget brændstof nu.

Der sidder en sikkerhedsafbryder under reservehjulet i bagagerummet, men den har vi prøvet at slå fra, som der står man skal i manualen.
Jeg fandt en ny sikkerhedsafbryder (hvis den skulle være gået i stykker) men det giver ingen forskel.

Nogen der har en ide til hvad det ellers kan være?
Kan ikke forstå hvis det skulle være benzinpumpen, den blev skiftet med tanken for ikke så lang tid siden.

Kommentar
Fra : DisturbedMoNo

Dato : 21-08-05 08:23

ups ...

Min stedfars er en Ford Sierra 1.6i
og min er en Ford Sierra 2.0i

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-08-05 09:37

Er der strøm nok på batteriet.
Er sikringer ok.

Kommentar
Fra : DisturbedMoNo

Dato : 21-08-05 09:40

Der er efterhånden ikke så meget strøm på... Men vi må jo bare bruge startkabler...

Tjekkede alle sikringer igår....

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 21-08-05 10:11

hej du kan sagtens bruge start kabler,
men hvis de er med katelysator må du ikke slæbe dem igang.

Kommentar
Fra : DisturbedMoNo

Dato : 21-08-05 10:25

Det ved jeg godt... Men det nytter jo heller ikke hvis den ikke får brændstof ;)

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-08-05 10:55

Hvis i skal bruge startkabler skal i jo have fra en bil med nok strøm på og da begge er nede rent strømmæssigt er dette jo ikke let. Få et batteri ladet op og prøv så igen. DisturbedMoNo du er sikker på at der ikke var noget i vejen med din bil før i tog batteriet? Det lyder jo mærkeligt at pga. dette skulle den pludselig ikke på benzin

Kommentar
Fra : DisturbedMoNo

Dato : 21-08-05 10:59

Fijala>> Jeg tager en kammerat med så vi kan give den lidt strøm... (med hans bil der virker)
Den hakkede lidt nogle gange, så det kan jo godt være at benzinpumpen er stået af....

har lige tjekket, den koster 207 kroner inkl. moms....

Kommentar
Fra : reiffenstein

Dato : 21-08-05 11:09

Hej.

Prøv lige at se efter ude ved batteriet, Der er nogle tynde ledninger ved batteriet , det lyder som om du har
overset en af dem.

Reiffenstein

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-08-05 11:10

Prøv lige at give den en lille skvat benzin direkte ned i kaburatoren og se om den så ikke starter, hvis den dør umiddelbart efter er det nok pumpen. Øhh, der sidder vel ikke et lille filter på slangen der evt er tilstoppet.

Kommentar
Fra : DisturbedMoNo

Dato : 21-08-05 11:14

reiffenstein>> Alle ledninger er sat rigtigt på.... der er ikke nogen der mangler....

Fijala>> Det er godt nok med direkte indsprøjtning, så gider ikke "lede" efter en kaburator... Men kan jo godt prøve at smide noget igennem...

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-08-05 11:22

Ok det er jo ikke så nemt at finde en kaburator men prøv som du selv siger at tilføre benzin

Kommentar
Fra : DisturbedMoNo

Dato : 21-08-05 11:25

Fijala>> Kan jeg jo lige så godt... Bare underligt at den benzinpumpe skulle stå af så tidligt....

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-08-05 11:30

Der er selvfølgelig benzin på

Kommentar
Fra : DisturbedMoNo

Dato : 21-08-05 11:34

Fijala>> DamN... Der er 100 mennesker der har spurgt... hvor dum tror i jeg er >_<

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-08-05 12:02

Først og fremmest, hvordan har I fundet ud af, at det er generatoren i din stedfars bil.
Der er altså som regel en lampe der lyser inde i instrumentbrættet, såfremt bilen ikke lader mens batteriet bruger strøm.

Og hvordan har du fundet ud af, at din egen bil ikke får noget brændstof?

Benzinpumper går normalvis ikke i stykker ved at tage batteriet af.

Kører motoren hurtigt nok rundt når du prøver at starte bilen?

mvh dova

Kommentar
Fra : reiffenstein

Dato : 21-08-05 12:12

Hej igen.

Du har selvfølgelig styr på kollisionsafbryderen i bagagerummet. kontakten skal være trykket ind. Den afbryder
stelforbindelsen til benzinpumpen. når den udløses. Jeg vil bede dig om at løfte batteriet og kontrollere en ekstra
gang om der har forvildet sig en løs ledning ned under batteriet som du har overset, Stelledningen til afbryderen går
direkte til stel på batteriet. Lad nu være med at skælde ud hvis jeg er forkert på den, men det er næsten den eneste
mulige årsag. du har jo kun haft batteriet af og på, og det kan da ikke ødelægge noget.

Reiffenstein

Kommentar
Fra : DisturbedMoNo

Dato : 21-08-05 12:24

dova>> Jamen hvad kan det da ellers være? Han fik et helt nyt batteri på....
Vi tog slangen af oppe ved motoren, og der kommer ikke noget igennem....

reiffenstein>> Det vil altså sige at jeg bare kan køre stelledningen forbi afbryderen og ned til pumpen?
Jeg har et billede af min motor taget 2 dage før eller sådan noget... der er ingen ledninger der er glemt, men kan selvfølgelig godt tjekke igen :)
Skulle jeg også mene, der burde jo ikke ske noget ved at den mister strøm de par minutter....

Kommentar
Fra : reiffenstein

Dato : 21-08-05 12:46

Hej.

På stelpolen skal der være den tykke sorte samt mindst en tynd. på pluspolen er der den tykke røde samt 3 tynde.

Du har altså ikke set efter endnu, kan du så komme i gang. Du kan godt give pumpen direkte stel imellem pumpen

og afbryderen.

Reiffenstein

Kommentar
Fra : DisturbedMoNo

Dato : 21-08-05 12:54

reiffenstein>>

Bilen holder 12 kilometer herfra, så nej, jeg har ikke kigget efter endnu... Men har jo de billeder, og ledningerne sidder som før...
Okaiii, må jeg jo prøve så....

Kommentar
Fra : reiffenstein

Dato : 21-08-05 12:58

Hej

Hvor i landet er det.

Reiffenstein

Kommentar
Fra : DisturbedMoNo

Dato : 21-08-05 12:59

reiffenstein>> Kalundborg (Vestsjælland)

Kommentar
Fra : DisturbedMoNo

Dato : 24-08-05 14:03

Problemet er fundet... i mandags faktisk...

Vi tog tanken af, for at tjekke og skifter benzinpumpen... da tanken blev monteret igen virkede den stadig ikke...
Og hvad får vi så øje på? En lille slange fra tanken, der havde slået en krølle på sig selv.... >_<

DamN jeg blev tosset... Men nu virker den da :D

Tak til alle der kom med gode ideer...

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-08-05 18:39

Hvor dejligt, den fejl var der godt nok ingen af os der km med løsningen på, men nu er den jo så ok. Jeg var godt nok inde på at der måske var et filter der kunne være stoppet men ligefrem en "krølle". Og undskyld det med kaburatoren kontra direkte indsprøjtning, den smuttede lige i farten. God fart fremover

Husk at lukke spørgsmålet.

Kommentar
Fra : DisturbedMoNo

Dato : 24-08-05 18:43

Og hvordan er det lige jeg lukker det ?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-08-05 18:48

Ude til højre ved over hver indlæg står der - accepter som svar - klik på den og så er det klaret

Kommentar
Fra : DisturbedMoNo

Dato : 24-08-05 19:00

Der er da ikke noget svar der skal godkendes... Kan en admin ikke bare lukke den?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-08-05 20:33

hvis ikke, som i dette tilfælde er nogen svar du kunne bruge, behøver du selvfølgelig ikke at lukke det, men så vi det stå åbent i al evighed og der er ikke en admin der lukker det. Så må du lukke øjnene og så vælge en. Det er helt op til dig.