/ Forside/ Teknologi / Hardware / Modem / Spørgsmål
10  bredker 320
trådløst netværk
Fra : meyerbeyer
Vist : 501 gange
100 point
Dato : 20-08-05 18:31

Jeg har en bærbar der er installeret tdc bredbånd.

Spørgsmål min søn har fået en computer og skal på internettet så har jeg købt en router sandberg wireless G54
MEEEEN hvordan kobler man den til.
Skriv venligst en forklaring der ikke er for indviklet da jeg ikke forstår alle disse udtryk der er en WAN udgang og 4 lan bagpå modemet

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 20-08-05 19:09

Du skal have et kamel fra bredbåndsmodemet til WAN på router, de 4 lan kan der tilsluttes PC, det trådløse skal oprettes via PC.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-08-05 19:59

meyerbeyer -> Hvis du også synes at peet49's svar var lidt svær at forstå, vil jeg anbefale dig at lave en Kandu-søgning. Øverst til højre på denne side er der forskellige muligheder for søgning i Kandu's database. Tryk på luppen ved siden af, så kan du præcisere din søgning yderligere. Hvis du søger på "Trådløst netværk" vil du garanteret få en masse tråde, hvor dette er behandlet. Hilsen, held og lykke og god weekend Arne

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-08-05 20:53

Du sætter den medfølgende cd fra routeren i computeren, og så starter der en opsætning, og en guide, der fortæller nøjagtig hvad du skal.
Til modmet medfulgte en kamel, undskyld, et kabel, som skal tilsluttes mellem router og modem.
Til routeren medfulgte et kabel som skal mellem computeren og routeren, i en af de 4 indgange.
Men vent med at tilslutte, så du gør det i den rækkefølge som der er beskrevet.
Har computeren ikke været tilsluttet til internettet før, skal du dog også installere en forbindelse først på den.
Du finder nogle udemærkede guide til dette og til routeren på teledanmarks hjemmeside, hvis du har mulighed for at hente eller se eller udskríve dem.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 20-08-05 22:15

WAN-udgangen på routeren er til internettet, LAN udgangene er til 4 PC'ere. Sådan, det virker sgu'
Så nemt kan det siges. Glem alt det andet.